  • 81. Data: 2017-09-25 12:38:24
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.09.2017 o 11:28, Kżyho pisze:
> [...]

    no i teraz dodajmy do tego koszt samochodu, narzędzi itp. i okazuje się
    że płacąc 4000zł pracownikom zarabiasz tyle co oni - mając na głowie 10x
    więcej, odpowiadając za wszystko finansowo itd.

    Łukasz

  • 82. Data: 2017-09-25 12:56:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 września 2017 12:38:28 UTC+2 użytkownik ddddddddddddd
    napisał:

    > no i teraz dodajmy do tego koszt samochodu, narzędzi itp.
    Które to koszty się rozłożą w czasie bo przecież inne prace się robi a nie to jedno
    konkretne zlecenie,

    > i okazuje się
    > że płacąc 4000zł

    4000zł pracownikowi w budowlance;)- i pewnie jeszcze od tej kwoty ZUSy itp.
    Tak to nie u nas;)

    > pracownikom zarabiasz tyle co oni - mając na głowie 10x
    > więcej, odpowiadając za wszystko finansowo itd.

    Pracownik na umowie śmieciowej ew na "najniższa krajową" a resztę do łapy. Tak to u
    nas wygląda

  • 83. Data: 2017-09-25 13:09:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A napisz kiedys ze jakas droga chujowa. Cos kojarze ze kiedys ci tutaj zarzucano ze
    rznies panstwo. Nie twierdze ze jestem maksymalnie uczciwy. Ale chociaz sie tym nie
    chwale. W tym temacie pado ze jest czyms normalnym ze bez rachunku sie robi, bo jest
    taniej. To nie panstwo Cie okrada tylko ludzie co oszukuja swoje panstwo. Rzad musi
    zebrac okreslona ilosc pieniedzy. Jak ktos oszuka to inny zapaci wiecej. To kto
    Ciebie okrada, panstwo czy sasiad? A moze to Ty okradasz innych.

  • 84. Data: 2017-09-25 14:16:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.09.2017 o 11:56, Kris pisze:

> [...]
    konkretne zlecenie,

    > 4000zł pracownikowi w budowlance;)- i pewnie jeszcze od tej kwoty ZUSy itp.

    ja miałem akurat branżę pokrewną do budowlanej (instalacje) i uważam, że
    fachowiec w mojej branży właśnie tyle powinien zarabiać. A ponad 3000 w
    budowlance to raczej standard, oczywiście nie na papierze...

    > Pracownik na umowie śmieciowej ew na "najniższa krajową" a resztę do łapy. Tak to u
    nas wygląda

    właśnie tak. I nie dlatego że nie chcesz, a dlatego, że jak zapłacisz mu
    tyle, to tobie zostanie mniej przy większym obciążeniu. Przerobiłem to
    od malutkich zleceń do dużych i pomijając roboty po znajomości ciężko
    jest godnie zapłacić pracownikowi.

    Przy 4000 na rękę koszt pracodawcy to 6800zł, dolicz do tego miesiąc
    urlopu i ewentualne chorobowe i jak nic pracownik musi wypracować dobrze
    ponad 7500zł. A gdzie rozwój firmy i pozostałe koszty?

    Łukasz

  • 85. Data: 2017-09-25 20:54:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2017 o 08:51 k...@w...pl <k...@w...pl> pisze:

    > Nie są to stany ale na pewno nie głodują.
    > Jeżeli 2 tygodnie 32 tysiące 5000 w tydzień co daje 20000 w miesiąc,no
    > to rzeczywiście mało.

    Rewelacyjnie, ale w teorii. W praktyce nie na miesiąc ale na kwartał. Jak
    słaba pogoda to i mniej.
    W budowlance (zwłaszcz do ssz) tracisz zawsze zdrowie, a tego na początku
    nikt nie liczy.

    TG

  • 86. Data: 2017-09-25 23:54:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Masz wplyw, umawiasz sie na robote z rachunkiem. Tyko robota z rachunkkem byla by
    drozsza o podatki. To robisz bez rachunku taniej. Ty jestes wielki bo oszczedziles,
    oni wielcy bo nie zaplacili. Tylko wytlumacz to kilkuletniej Zuzi z pecherzowym
    zapaleniem skory czy jak to sie nazywa. Tej z tv co ludzie smsami po dwa zlote sie
    zrzucili na leczenie w USA bo u nas w systemie nie bylo pieniedzy zeby miec
    technologie leczenia takich malych Zuz. W chuju drze jak sie slucha ludzi takich jak
    Ty. Podwojna moralnosc. Jedna dla siebie bo moze i wyslales kiedys smsa za dwa zlote
    z drugiej kradziez ze wspolnikami pieniedzy ktore powinien dostac budzet. Zeby Tobie
    i innym podobnym zlodziejom inni zlodzieje zjebali dachy, sciany, instalacje. Mam
    nadzieje ze panstwo kiedys sie ogarnie i wytworzy takie mechanizmy kontrolne ze
    opisane przez Ciebie oszustwo bedzie ostro karane. W USA cos takiego jest opisane
    jako grabiez z sankcjami jak za grabiez.

    Rodzina Zuzi nie ma na jej leczenie gdyż płaci zawyżone podatki i inne
    daniny.
    Jedyna nadzieja Zuzi w pieniądzu, który został w kieszeniach ludzi.

  • 87. Data: 2017-09-26 00:38:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zadna rodzina nie ma na leczenie Zuzi bo kosztowalo poltora miliona dolarow. Tak ze
    kolego sympatyczny nie pierdol ze rodzice placa za duze podatki i ich nie stac na
    leczenie dziecka. Jak Ci sie kiedys spierdoli tak jak mnie kolano to sam zaplacisz 28
    tysiecy za proteze i jeszcze kilkanascie tysiecie tysiecy za operacje i rehabilitacje
    czy bedziesz chcial zeby Ci panstwo zafundowalo z tych groszy co placisz? Przy
    skladce 400 zlotych na samo leczenie kolana trzeba skladac prawie 10 lat. Kolana sa
    dwa, biodra dwa. A jak sie trafi cos powazniejszego to ze sto lat trzeba placic zeby
    sie zbilansowalo.

  • 88. Data: 2017-09-26 06:05:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 września 2017 00:38:22 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Zadna rodzina nie ma na leczenie Zuzi bo kosztowalo poltora miliona dolarow.

    przyklady medyczne sa słabe -zawsze bedzie za malo niezaleznie od stanu finansów
    panstwa.
    Mozna sobie wyobrazic wsparcie bezposrednie - place za robote w szarej strefie ale
    kwotę za vat i podatki wykonawcy, które bym mu zafundował legalnie przekazuję
    bezposrednio potrzebujacym. Niewątpliwie brak posrednictwa panstwa znacznie by
    zawiekszyl efektywnosc.
    Tyle ze raczej tak nikt nie zrobi :)

    b.

  • 89. Data: 2017-09-26 10:28:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Sep 2017 15:38:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Przy skladce 400 zlotych na samo lecze
    > nie kolana trzeba skladac prawie 10 lat. Kolana sa dwa, biodra dwa.

    A liczyles ile byś składal ze skladek OC/AC na szkodę całkowitą
    samochodu?
    Albo udajesz albo nie rozumiesz na czym polega ubezpieczenie.
    Ubezpieczenie jest ryzykiem ubezpieczajacego, że pula od wszystkich
    płacących składki wystarczy na zdarzenia LOSOWE biorących udział w
    puli. Jak przewiduje się, że koszt zdarzeń przekroczy wartość puli to
    albo podnosi się składkę albo zamyka interes.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2017-09-26 10:40:43
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Zadna rodzina nie ma na leczenie Zuzi bo kosztowalo poltora miliona dolarow.

    Nie ma, bo płaci 80% podatków. Zresztą, między innymi, polityką wysokich
    podatków spauperyzowano i rozwalono rodzinę. Nie mów, że bogaci, nawet
    dalecy krewni i znajomi nie zrzucili by się na taki cel. Natomiast
    biedni krewni nie są w stanie pomóc a często nawet nie znają rodziny.
    Bo po co maja znać, nie daj Boże trzeba by spłacać jakieś długi.

[...]
    panstwo zafundowalo ąz tych groszy co placisz? Przy skladce 400 zlotych
    na samo leczenie kolana trzeba skladac prawie 10 lat. Kolana sa dwa,
    biodra dwa. A jak sie trafi cos powazniejszego to ze sto lat trzeba
    placic zeby sie zbilansowalo.

    Po pierwsze, nie płacę takich groszy.
    Po drugie, jak by ci się sp... kolano nawet za kilkadziesiąt tysięcy, to
    miałbyś te pieniądze odłożone.
    Po trzecie mógłbyś się taniej ubezpieczyć niż obecne składki.
    Porównując, przy stawce samochodowej za OC, AC i NW parę tysięcy
    rocznie, są wypłacane milionowe a nawet większe odszkodowania.
    I nikt by bezczelnie nie mówił, ze leczy go za darmo.
    Po czwarte, gdyby państwo zajmowało się tylko tym czym powinno a więc
    bezpieczeństwem kraju oraz porządkiem publicznym, dodatkowo kilkaset
    tysięcy ludzi mogło by pracować na dobrobyt całości.

    Cały problem w tym, że prawie wszystkim się wydaje, że państwo mu coś
    funduje (np. operację kolana) i na dodatek nie potrafi już inaczej
    myśleć i żyć.

    Więc w realnych warunkach, to wszystko niestety, między bajki należy włożyć.