  • 31. Data: 2017-09-22 01:09:18
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czyli bierzesz udzial w przestepstwie karno skarbowym i masz pretensje ze wspolnicy
    Cie kroja na kase? W takiej sytuacji powinni Ci spierdolic dach, nie mialbys sie komu
    poskarzyc. Kara za oszustwo musi byc.

  • 32. Data: 2017-09-22 01:14:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Juz widze jak komus da. Ze wspolnikami swoje wlasne panstwo okrada i mialby cos komus
    dac.

  • 33. Data: 2017-09-22 07:29:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 września 2017 23:45:29 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > I na to jest sposób. Działania charytatywne.
    >
    > Skoro można zarobić bardzo dużo to należy zarobić.
    > Można potem rozdać tym co nie mają tej możliwości.

    to chcialem napisac - jak są pieniądze trzeba umieć sie nimi dzielic

    b.

  • 34. Data: 2017-09-22 07:36:32
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 22 września 2017 01:09:20 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Czyli bierzesz udzial w przestepstwie karno skarbowym i masz pretensje ze wspolnicy
    Cie kroja na kase? W takiej sytuacji powinni Ci spierdolic dach, nie mialbys sie komu
    poskarzyc. Kara za oszustwo musi byc.

    jest to tak - zarobilem jakis pieniądz, zaplacilem stosowny podatek 19%. Teraz płacę
    za wykonanie dachu - ale musze fachowcom dac wiecej zeby mogli zaplacic swoj podatek
    19%, vat, i pewnie jakis zus.
    Jak sie tak policzy ile państwo skubie to rzeczywiscie nachodzi ochota w szarą strefe
    uciec.

    Ja mam przyłącze wody do zrobienia - wychodzi na to ze aby uniknąć oddawania kasy
    państwiu, a jednoczenie być uczciwym to muszę ją sam wykonać.

    b.

  • 35. Data: 2017-09-22 08:01:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Sep 2017 16:09:18 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
> [...]
    > pretensje ze wspolnicy Cie kroja na kase? W takiej sytuacji powinni
    > Ci spierdolic dach, nie mialbys sie komu poskarzyc. Kara za

    Zenek. nie pierdol. Stwierdzenie "do kieszeni" było moim
    domniemaniem bo dobrze wiesz, że jako klient nie mam wpływu na to czy
    dostawca usługi zapłaci podatki od tego co dostanie (nie tylko ode
    mnie), nawet jak wystawi fakturę, są tacy partyzanci. A ta branża to
    jedna wielka patologia, z całym szacunkiem dla wyjątków co rozliczają
    się uczciwie.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2017-09-22 08:27:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Też działam w IT - nie ma cen z kapelusza, usługa jest tyle warta, ile
    > klient jest w stanie za nią zapłacić. To jest podstawowe prawo rynku,
    > dziwne, że jeszcze go nie znasz. Nie ma żadnego "dyktatu" cen, rynek
    > bardzo szybko to weryfikuje.
    nie. rynek tego nie weryfikuje, bo jest sztucznie kierowany. gdyby nie
    płaca minimalna, dodatki socjalne, to na takim dachu byłyb 1 fachowiec
    za parę tyś zł na miesiąc, i 5 pomagierów po 600-800zł.

    ToMasz

  • 37. Data: 2017-09-22 08:42:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 21.09.2017 o 23:26, Marek pisze:
> [...]
    0122

    > Nie przesadzajcie.

    MArek, ja myślę, że Ciebie coś innego boli, ale nie potrafisz tego
    nazwać. Informatyk (ale prawdziwy), lekarz, każdy kto musiał sie całą
    młodość uczyć, (jeśli solidnei wykonuje prace) powinien zarabiać więcej
    niż budowlaniec. Budowlanaka jest podobno wskażnikiem pewnych trendów
    gospodarczych, wiec jest to specyficzna dziedzina, ale jeśli budowlańcy
    będą zarabiali więcej niż ludzie wykształceni, to w dłuższej
    perspektywie czasu, czeka nas całkowita katastrofa. Nie będzie sensu się
    uczyć. Korea południowa nie mając nic, stawiając jedynie na rozwój
    nauki, doszła do poziomu... który każdy z nas zna. I jeśli polscy
    "mózgowcy" będą zarabiać mniej niż "robole", do zbudujemy dokładną
    odwrotność korei północnej. Ci którzy teraz tobie będą robili dach, za
    30 lat, będą się leczyli u strasznie drogiego importowanego lekarza
    partacza, bo nawet dostatecznych lekarzy karajowych nie będzie.

    JAk przyjadą do tego dachu, zaskocz ich wszystkich, kierownika i
    pracowników i zapytaj jak wyliczyli te ceny. jeśli szefostwo firmy robi
    pracowników w balona, to albo oni dostaną duuuuuuużą podwyżkę, albo
    pozostaną na tym samym poziomie, a Ty dostaniesz niższy rachunek

    ToMasz

  • 38. Data: 2017-09-22 08:56:12
    Od: w...@g...com

    > I jeśli polscy
    > "mózgowcy" będą zarabiać mniej niż "robole", do zbudujemy dokładną
    > odwrotność korei północnej. Ci którzy teraz tobie będą robili dach, za
    > ToMasz
    Miałeś na myśli odwrotność południowej czyli północną, czy odwrotność północnej czyli
    południową ? :)

    pzdr
    Bogdan

  • 39. Data: 2017-09-22 09:10:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Masz wplyw, umawiasz sie na robote z rachunkiem. Tyko robota z rachunkkem byla by
    drozsza o podatki. To robisz bez rachunku taniej. Ty jestes wielki bo oszczedziles,
    oni wielcy bo nie zaplacili. Tylko wytlumacz to kilkuletniej Zuzi z pecherzowym
    zapaleniem skory czy jak to sie nazywa. Tej z tv co ludzie smsami po dwa zlote sie
    zrzucili na leczenie w USA bo u nas w systemie nie bylo pieniedzy zeby miec
    technologie leczenia takich malych Zuz. W chuju drze jak sie slucha ludzi takich jak
    Ty. Podwojna moralnosc. Jedna dla siebie bo moze i wyslales kiedys smsa za dwa zlote
    z drugiej kradziez ze wspolnikami pieniedzy ktore powinien dostac budzet. Zeby Tobie
    i innym podobnym zlodziejom inni zlodzieje zjebali dachy, sciany, instalacje. Mam
    nadzieje ze panstwo kiedys sie ogarnie i wytworzy takie mechanizmy kontrolne ze
    opisane przez Ciebie oszustwo bedzie ostro karane. W USA cos takiego jest opisane
    jako grabiez z sankcjami jak za grabiez.

  • 40. Data: 2017-09-22 10:11:04
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 21.09.2017 o 18:44, Marek pisze:
    > Miałem już o tym pisać wcześniej, przy okazji kosztorysu parteru ale
    > teraz zbieram oferty wykonawców dachu. Dach ok 340m2. Koszt robocizny
    > 32tys. na 3 ludzi (kuj-pom). Czas wykonania 2-3tyg. No żesz kur... Robię
    > w IT i na prawdę trzeba mocno się nagimnastykowac by miesięcznie zarobić
    > 30 tys a oni to nawet w miesiąc nie zarabiają... Czy to nie jest
    > przegięcie?? Rozumiem, gdyby to była praca sezonowa, raz czy dwa razy w
    > roku taka fucha ale oni robią non stop, terminy zajęte na rok do
    > przodu.  Jak można brać 32tys za dwa tygodnie pracy??

    Jeśli jest to kwota wynikająca z faktury Vat do tego z umową która daje
    jakiekolwiek podstawy do reklamacji to cena jak najbardziej ok. To tyle
    kosztuje.
    Jeśli bez faktury to koszt samej robocizny za więźbę, membranę,
    ołacenie, obróbki, rynny nie powinien być większy niż 26tys.