  • 41. Data: 2017-09-22 10:48:28
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Sep 2017 08:42:45 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > JAk przyjadą do tego dachu, zaskocz ich wszystkich, kierownika i
    > pracowników i zapytaj jak wyliczyli te ceny.

    Oj trafiłeś w 10. Prośba o uzasadnienie kosztów jest moim ukochanym
    pytaniem gdy mam wątpliwości. Problem w tym, że 99% odpowiada mniej
    więcej w stylu "jak nie odpowiada cena to na drzewo". Pozostały 1%
    odpowiada bajeczką o zus i podatkach (których zresztą i tak nie
    płacą).
    Kiedyś stworzyłem pewne narzędzie "internetowe", które jest mi bardzo
    pomocne w pracy. Stwierdziłem, też pewnie przydałoby się też innym,
    więc za darmo je udostępniam od kilku lat. Nie ponosze żadnych
    nakładów na jego pracę (wykorzystuje wolne zasoby serwera, który robi
    coś innego) stąd do głowy mi nie przychodzi by pobierać jakieś
    opłaty.
    Po dwóch latach działania zmęczony ciągłym odpowiadaniem na pytania
    "dlaczego to jest za darmo" , sugestiami że stoją pewnie za tym
    służby itp. zmuszony byłem zamieścić reklamy (dochód z nich
    praktycznie żaden, ruch jest niższowy),. Przez kolejne 5 lat kwestia
    reklam zamykala problem darmowisci. Ale ostatnio dodalem potrzebną
    mi kolejną funkcjonalność i znowu... Wygląda na to, że bede zmuszony
    albo worowadzic opłaty typu 1zl/mc albo zamknąć i mieć spokój.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2017-09-22 10:51:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 września 2017 10:48:34 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > mi kolejną funkcjonalność i znowu... Wygląda na to, że bede zmuszony
    > albo worowadzic opłaty typu 1zl/mc albo zamknąć i mieć spokój.

    No panie, jak coś jest za darmo i jeszcze ktoś tego pilnuje
    i uaktualnia, to musi być jakiś szwindel. I na pewno ten cwaniak
    zbija na tym kokosy jakimś tajemnym sposobem :]

    L.

  • 43. Data: 2017-09-22 10:54:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń pisze:

    > to chcialem napisac - jak są pieniądze trzeba umieć sie nimi dzielic

    W trosce o emerytów wszyscy powinni się starać, by zarobić 10650 złotych
    miesięcznie. Wtedy odprowadzane są maksymalne składki emerytalne i ZUS
    ma z czego wypłacać świadczenia. Niestety nie wszyscy chcą wykazać się
    taką obywatelską postawą i zarabiają mniej, więć ZUS ma deficyt pokrywany
    z budżetu. Emeryt musi liczyć na tych, którzy zarabiają 30k i wiecej,
    zasilając budżet wysokim PIT-em.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2017-09-22 11:02:00
    Od: w...@g...com

    > Oj trafiłeś w 10. Prośba o uzasadnienie kosztów jest moim ukochanym
    > pytaniem gdy mam wątpliwości.
    > --
    > Marek

    Panie Marku, 'na pocieszenie' mogę powiedzieć, że rozrzutu cen etapu 'stanu surowego
    domu' to czubek góry lodowej. Różnica materiału czy robocizny 100% to nic.
    Jak przyjdzie panu wykańczać dom (i gdy głównym pana doradcą i architektem wnętrz
    będzie żona ;) ), zobaczy Pan, że ceny 'bzdetów' i 'nie-bzdetów' mogą być
    wielokrotnie różnić się ceną. A takich bzdetów są setki w domu.

    pzdr
    Bogdan

  • 45. Data: 2017-09-22 11:04:39
    Od: krak <s...@g...pl>

    Pomijając wszelkie komentarze to mam znajomego, który rzuca od czasu do
    czasu, szczególnie dla kontrahentów "z ulicy" kosmiczne kwoty i w ten
    sposób zarabiaja naprawdę spore pieniądze dziwiąc się jak to się udaje.
    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2017-09-22 12:01:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Sep 2017 11:04:39 +0200, krak <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ten
    > sposób zarabiaja naprawdę spore pieniądze dziwiąc się jak to się

    Myślę, że to bardzo dobre podsumowanie.

    --
    Marek

  • 47. Data: 2017-09-22 12:08:43
    Od: w...@g...com

    > rzuca od
    >
    > Myślę, że to bardzo dobre podsumowanie.
    > --
    > Marek

    Myślę, że oni wyczuli w panu piniądz, zwłaszcza jak przyuważyli, że pana ładniejsza
    połówka wystroiła się jak Beyonce ...
    ;)

    pzdr
    Bogdan

  • 48. Data: 2017-09-22 12:12:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Sep 2017 10:54:19 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > z budżetu. Emeryt musi liczyć na tych, którzy zarabiają 30k i
    > wiecej,
    > zasilając budżet wysokim PIT-em.

    To jest mit, ci co zarabiaja najwięcej z reguły nie płacą żadnych
    podatków w pl.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2017-09-22 13:21:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > To jest mit, ci co zarabiaja najwięcej z reguły nie płacą
    > żadnych podatków w pl.

    To jest mit (że nie płacą). Z czegoś ta "Polska w ruinie" powstała,
    a "ruiny" widać nie tylko w prywatnych obejściach. Nie z samych wdowich
    grosików je zbudowano. Natomiast sianie wszędzie tego mitu sprawiło, że
    nie widzę niczego zdrożnego, gdy ktoś stara się zminimalizować swoje
    podatki. Albo w ogóle wynosi się z rynku i wspiera społeczeństwa, które
    mają w sobie więcej wdzięczności.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2017-09-22 13:49:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-22 o 08:42, ToMasz pisze:

    > powinien zarabiać więcej niż budowlaniec

    To jeszcze wyjaśnij dlaczego i jesteśmy w domu.