  • 1. Data: 2019-02-19 13:24:19
    Temat: Kuchnia indukcyjna i agregat
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Czy indukcja ma coś przeciw prądowi z agregatu w chwilach gdy nie ma prądu ?
    Nie wszystkie urządzenia lubią prąd z agregatu.

  • 2. Data: 2019-02-19 15:20:27
    Temat: Re: Kuchnia indukcyjna i agregat
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.02.2019 o 13:24, KIKI pisze:
    > Czy indukcja ma coś przeciw prądowi z agregatu w chwilach gdy nie ma prądu ?
    > Nie wszystkie urządzenia lubią prąd z agregatu.

    Zależy od kuchni i agregatu ;-)
    Agregat powinien mieć stabilizację napięcia AVR, ale z tego, co widzę,
    to marketingowcy teraz wszystko podciągają pod AVR. Tak więc trzeba by
    sprawdzić, co faktycznie jest i jak działa.
    Ja mam agregat Endress z AVR i powiem tyle, że stabilizuje on jako-tako
    napięcie ale pod warunkiem, że nie są podłączone żadne urządzenia z dużą
    składową mocy biernej. Jak na przykład startuje lodówka, to napięcie
    skacze i żarówki migają. Trochę mam wtedy obawy, że coś się uszkodzi,
    ale póki co jeszcze wszystko działa.
    Jacek

  • 3. Data: 2019-02-19 16:12:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Silnik lodowki w czasie startu pobiera 7-10 razy wiecej pradu niz wtedy kiedy
    pracuje. Stad mruganie zarowek. Agregat ma za duza bezwladnosc zeby wyrownac w
    krotkim czasie duzy pobor pradu. Pzyklad z zycia. Znajomu mial kilka szafek z kranem
    do nalewania piwa. W zestawie jest schladzarka oparta na agregacie od lodowki.
    Sprezarka ma 250W i z kilowatowego agregatu nie wystartuje. Ale pod dwu kilowatowy
    podlaczyl kiedys szesc schladzarek z tym ze startowal kazda oddzielnie. Obstawiam ze
    dalo by sie podlaczy osiem i osma tez by wystartowala pomimo ze zostalo by dla niej
    250W rezerwy bo pozostale przy spadku czestotliwosci zaczely by robic przez chwile
    jako pradnice.

  • 4. Data: 2019-02-19 16:16:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Elektronika w kuchni indukcyjnej zasilana jest pradem stalym. W kuchni jest
    prostownik i spokojnie mozna ja zasilic z kazdego agregatu dajacego prad przemienny.
    Jak bys mial zrodlo pradu stalego np z baterii akumulatorow to tez bedzie pracowala
    bez problemow.

  • 5. Data: 2019-02-19 17:55:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Silnik lodowki w czasie startu pobiera 7-10 razy wiecej pradu niz wtedy kiedy
    pracuje.
    Jasne, ale mój agregat ma 3000 chińskich VA, więc spokojnie wytrzyma.
    Natomiast rozruch lodówki wywołuje miganie przez dłuższy czas. Lodówka
    startuje powiedzmy 2 sekundy, a światło miga pół minuty.
    Obstawiam, że mój AVR kiepsko reguluje.
    Podobnie zresztą migał, jak załączałem świetlówki w garażu (3 stare
    oprawy na 2x40W rury z układem startu starego typu + kondensator.
    Jacek

  • 6. Data: 2019-02-19 20:59:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O ile mruganie po wlaczeniu lodowki da sie w jakis sensowny sposob wytlumaczyc to
    mrugania po wlaczeniu swietlowek sie nie da inaczej niz ze sie cos spierdolilo.

  • 7. Data: 2019-02-19 23:15:45
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 19.02.2019 o 13:24, KIKI pisze:
    > Czy indukcja ma coś przeciw prądowi z agregatu w chwilach gdy nie ma prądu ?
    > Nie wszystkie urządzenia lubią prąd z agregatu.

    agregat trójfazowy ?

  • 8. Data: 2019-02-19 23:41:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.02.2019 o 23:15, pilocik pisze:

    > agregat trójfazowy ?
    Agregat trójfazowy IMO jest do domowego zastosowania bez sensu.
    Przykład: agregat 3000 VA trójfazowy to 3x1000 VA. Ani czajnika, ani nic
    mocniejszego się tym nie zasili.
    W razie zaniku napięcia odłącza się zasilanie chałupy od sieci
    energetycznej, zwiera wszystkie fazy razem i zasila z agregatu
    jednofazowego.
    Jacek

  • 9. Data: 2019-02-20 01:03:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-19 o 23:41, Jacek pisze:

    > Agregat trójfazowy IMO jest do domowego zastosowania bez sensu.
    > Przykład: agregat 3000 VA trójfazowy to 3x1000 VA. Ani czajnika, ani nic
    > mocniejszego się tym nie zasili.
    > (...)

    E, tam.
    Jak kupować agregat, to coś porządnego:

    https://gazetawroclawska.pl/taki-sprzet-wyprzedaje-w
    ojsko-polskie-zdjecia-ceny-zaczynaja-sie-od-50-zl-co
    -maja-agencje-mienia-wojskowego-w-ofercie/ga/1387575
    1/zd/33770531#motofakty

    krócej:
    https://tiny.pl/tmzh3

    Tu już trzy fazy nie przeszkadzają ;)

    Nawet Teslę do ładowania można by spróbować podpiąć.
    Albo założyć do Tesli hak i ciągać taką przyczepkę, tak na wszelki
    przypadek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-02-20 08:15:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.02.2019 o 01:03, Adam pisze:
    > Albo założyć do Tesli hak i ciągać taką przyczepkę, tak na wszelki
    > przypadek.
    Tak sobie wyobrażam przyszłość elektromobilności (o ile nie nastąpi
    jakiś jakościowy skok w technice akumulatorów albo ktoś nie wymyśli
    innego patentu) ;-)
    Jacek