  • 11. Data: 2015-01-15 17:23:07
    Temat: Re: Kurs franka
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 17:17, masti pisze:

    > bo podniecanie się parugodzinnym spekulacjnym wachnięciem nie ma sesnu

    Przez 3 lata kurs był sztucznie trzymany przez urzędników. Teraz na
    pewno nie będzie to kilkugodzinne wahnięcie. Rynek musi znaleźć jakiś
    nowy poziom równowagi.

    --
    MN

  • 12. Data: 2015-01-15 17:28:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Marcin N wrote:

    > Przez 3 lata kurs był sztucznie trzymany przez urzędników. Teraz na
    > pewno nie będzie to kilkugodzinne wahnięcie. Rynek musi znaleźć jakiś
    > nowy poziom równowagi.

    oczywiście. ale to się okaże za parę dni

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-01-15 18:50:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Marcin N wrote:

    >oczywiście. ale to się okaże za parę dni

    Dużo już nie spadnie, jak się buduje napięcie, to w końcu musi się
    rozładować.

    Najgorzej maja ci którzy wzięli np. 5 lat temu, bo dla nich to już kolejny
    silny strzał w portfel

  • 14. Data: 2015-01-15 19:43:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 16:34:54 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Przesrane to będą mieli wszyscy co wzięli taki kredyt. Co najwyżej ci lepiej
    sytuowani mniej to odczują. W przeciwieństwie do Ciebie nie współczuję ani
    biedniejszym ani bogatszym. dzieciom kredytów nie dają. Wzięli kredyty dorośli
    ludzie. Powinni przewidywać co się może stać.

    Dokladnie! Smiesza mnie dzisiaj takie glosy (znajoma znajomego na FB):

    "zastanawiam sie nad przystapniem do pozwu zbiorowego o nielegalnych zapisach
    w umowach kredytowych. mam namiary na gościa co to prowdzi i wszystkie info
    gdybyscie chcieli"

    No kurwaa :D Niech jeszcze rzad polski do tego wmieszaja i kaza splacac
    te ICH odsetki NAM :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2015-01-15 19:53:42
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-15 o 14:41, Ergie pisze:
    > Witam!
    >
    > Frank rośnie o 20% w ciągu jednego dnia a tu taka cisza?
    >
    > http://wyborcza.biz/Waluty/1,111132,17258264,CHF_dro
    zeje__Bank_centralny_przestal_bronic_jego_kursu.html
    #MT

    > Jest też dobra wiadomość - bank centralny obniżył stopy, ale to marne
    > pocieszenie.
    >
    > Nie wiem, jak Wy ale ja zaczynam rozglądać się za robotą płatną we
    > frankach :-)
    >
    > Ps. Chciałem kupić ale w kantorach już pusto - franków brak widocznie co
    > szybsi i sprytniejsi wykupili rano.
    >
    > A w latach 2007-2008 analitycy mówili że do 2,5 nigdy nie dojdzie.
    > Jak nagle skoczył do 3,2 to była wielka afera i lament że jest katastrofa.
    > Kto wtedy spłacił zamiast lamentować ten wygrał życie.

    Ja brałem kredyt na przełomie 2008-2009. Nie pamiętam po ile był frank,
    ale nie przekraczał 3 złotych. Zaczynałem od raty 1600 zł, a gdybym brał
    w złotówkach, płaciłbym ratę 2150 złotych. W tej chwili (do wczoraj)
    płaciłem ratę w wysokości 2000 zł. Po dzisiejszym wzroście będę płacił
    2400 zł. Póki co, do wyjścia na zero w porównaniu do kredytu
    złotówkowego jeszcze z 5 lat minie, jeśli się frank bardziej nie
    podniesie. Na razie jeszcze jestem na plusie.

    Chociaż faktycznie szlag człowieka trafia, jak wziął 260 tys, spłacał 6
    lat i teraz ma do spłacenia 360 tys :)

    A znam takich, co brali 300, a dzisiaj mają jeszcze 500 do spłacenia.

    No cóż, wiedzieliśmy w co się pakujemy, No, przynajmniej ja wiedziałem.
    Ale jak ktoś zabezpieczał kredyt np. mieszkaniem na wynajem, to dzisiaj
    aż tak strasznie tego nie odczuwa.

    Pod tym względem Rekomendacja S była dobrym rozwiązaniem, bo
    uniemożliwia brania kredytów w walucie osobom, które są na styk ze
    zdolnością kredytową. Gdyby nie ona, dzisiaj nie mielibyśmy, jak ktoś tu
    pisał, 700 tys. załamanych kredytobiorców, tylko dwa miliony :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2015-01-15 20:21:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A znam takich, co brali 300, a dzisiaj mają jeszcze 500 do spłacenia.

    A ile mieli do spłacenia na drugi dzień po wzięciu kredytu?

  • 17. Data: 2015-01-15 20:30:16
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-15 o 20:21, Ghost pisze:

    > Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A ile mieli do spłacenia na drugi dzień po wzięciu kredytu?

    Mieli tyle ile wzięli. Mówię oczywiście o racie kapitałowej. Odsetki to
    zupełnie inna para kaloszy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 18. Data: 2015-01-15 21:02:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-15 o 18:50, Ghost pisze:

> [...]
    > rozładować.
    >
    > Najgorzej maja ci którzy wzięli np. 5 lat temu, bo dla nich to już
    Eee tam, najgorzej mają ci co brali jak był po 2 zł, ci 5 lat temu ju
    mieli już po 3,5.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 19. Data: 2015-01-15 21:16:26
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2015-01-15 o 18:50, Ghost pisze:

    > Eee tam, najgorzej mają ci co brali jak był po 2 zł

    Dawali wtedy kredyty w CHF?

    >, ci 5 lat temu ju mieli już po 3,5.

    Nie, mieli dużo poniżej 3 i za chwile był skok na 3.5 a teraz na 4.

  • 20. Data: 2015-01-15 21:37:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]

    > Jak nagle skoczył do 3,2 to była wielka afera i lament że jest katastrofa.
    > Kto wtedy spłacił zamiast lamentować ten wygrał życie.
    Eee tam, skończy się wojna na Ukrainie uspokoi sytuacja na świecie to
    się euro umocni, wtedy frank spadnie na pysk, jak już to w przeszłości
    bywało.

    PS a jeszcze grecja swoje dokłada bo się zbliżają wybory i jest obawa że
    wygra partia która chce wyść z euro, dlatego Szwajcarzy przestali
    osłabiać franka bo ich to sporo kosztowało a euro się osłabia.

    --
    Pozdr

    Janusz_K