  • Data: 2017-08-10 18:34:09
    Temat: Mączliki w kapuście
    Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    Po zeszłym sezonie, w którym moja heroiczna walka z mączlikiem miała skutki raczej
    mierne, stwierdziłam, że w końcu skoro i tak bez oprysku się nie obyło, to mogę jeść
    i kupną kapustę. Oczywiście kisić ją będę sama.
    Pamiętając realia własnej bezskutecznej walki z tym białym upierdlistwem mam tym
    większą świadomość, jak ogromna porcja trucizn się na i w tej kupnej znajduje, skoro
    ta kapusta jest zupełnie, ale to zupełnie wolna od mączlika!
    Mnie udało się go zaledwie osłabić liczbowo. Przy czym po zaprzestaniu ochrony i
    zebraniu kapusty stwierdziłam zwielokrotnioną, masową inwazję na pozostawiony w
    gruncie jarmuż. Stał się zupełnie biały od owadów, niezdatny do użycia - i wkrótce
    stracił wszystkie liście.

    Dla wytrwałych - tu mówią coś o różnych pułapkach na to paskudztwo - twierdzą, że owe
    skutkują:
    http://www.klinikaroslin.com/index.php/ochrna-w-szkl
    arniach/37-sposoby-zwalczania-maczlika-szklarniowego