  • 1. Data: 2017-05-26 22:40:01
    Temat: Magister inżynier architekt zaprojektował dom.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Z boku na działce budują sąsiada. Fajny ludek, więc zainteresowałem
    się co on tam ma i jak mu pomóc. Chata jest trochę od czapy,
    parterówka z pow. użytk. 95m2, a na tym rzucona teriva. Poddasze
    nieużytkowe, okien dachowych brak, powierzchni użytkowej w rozumieniu
    wysokości pomieszczenia będzie tam ze 16m2 jak dobrze pójdzie.
    Dostałem projekt. Za wiele w nim nie ma, ale jest opisane, jak pan
    architekt dogłębnie analizuje możliwości ogrzewania(byków nie poprawiam):

    Analiza racjonalnego wyboru źródeł zaopatrzenia budynku w energię
    i ciepło.
    Dla potrzeb ogrzewania budynku rozważono wszystkie możliwe technologie
    pozyskiwania energii cieplnej w tym z źródeł odnawialnych.
    Analiza wykazała, że dla tak zlokalizowanego obiektu i przyjętych
    założeń projektowych nie istnieją techniczne, środowiskowe i ekonomiczne
    możliwości zaopatrzenia w energię i ciepło z zdecentralizowanych
    systemów dostawy energii ze źródeł odnawialnych. Dla tego obiektu
    przyjęto najbardziej ekonomiczne i technicznie uzasadnione rozwiązanie
    t.j. kotłem na paliwo stałe - ekogroszek.

    I dalej mamy:
    Ep budynku wynosi 120 kWh/m2rok
    Parametry sprawności energetycznej instalacji grzewczych
    kocioł na ekogroszek - 12kW - sprawność 90%

    Potem jeszcze się rozwodzi, że te 120 kWh/m2rok jest zgodne
    z przepisami (bzdura) oraz jest ekonomiczne i racjonale etc. Nie chce mi
    się przepisywać ze skana.

    I potem dziwić się, że ci biedni ludzie palą wunglem w nowoczesnych,
    małych domkach...

    L.

  • 2. Data: 2017-05-27 06:20:43
    Od: w...@a...com

    W dniu piątek, 26 maja 2017 22:40:02 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > się przepisywać ze skana.
    >
    > I potem dziwić się, że ci biedni ludzie palą wunglem w nowoczesnych,
    Trudno jest w obecnych czasach znaleźć dobrego fachowca. Ja zmowilem plytkarza
    z internetu, bo był tani. Musialem go przegonić jak mi zaczal ukladac plytki od
    najdalszego kata pomieszczenia. Gdyby tak ulozyl jak zaczal to za progiem
    mialbym pasek kilkucentymetrowy i jeszcze na skos, co raziłoby moje odczucia
    estetyczne do końca zycia...
    Architekci tez rozne sa. Nalezalo sprawdzić czy ten magister inżynier
    architekt nie jest architektem od krajobrazu wiejskiego. Albo pożarnictwa.

    W sumie przed zleceniem projektu należy poprosić pana magistra inżyniera
    architekta o podanie kilku zrealizowanych projektów jego autorstwa. Jak zaczyna
    krecic to należy szukac kogos innego najlepiej z polecenia przyjaciol o ile
    się takich ma. W ogole panowie architekci uwazaja się za artystow, którzy maja
    wizje czyli zwidy a wymagania klienta czy sprawy użytkowe budynkow maja daleko
    w tyle.

    Pzdr
    Tornad

  • 3. Data: 2017-05-27 10:29:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 May 2017 13:40:01 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Dla tego obiektu przyjęto najbardziej ekonomiczne i technicznie
    > uzasadnione rozwiązanie t.j. kotłem na paliwo stałe - ekogroszek.

    No dzięki, oplułem monitor. :P

    > I potem dziwić się, że ci biedni ludzie palą
    > wunglem w nowoczesnych, małych domkach...

    Niektórzy inwestorzy w to święcie wierzą i przekonują innych, że to
    najlepsze rozwiązanie. Ale to są albo skończeni idioci, albo producenci
    tudzież ich marketing szemrany.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-05-27 14:06:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Takiego rozpisnia mozliwosci ogrzewania wymaga ustawa. Ten kwit to czysta formalnosc,
    polska fikcja biurokratyczna.
    Dopiero potem inwestor sie doktoryzuje i wybiera sposob ogrzewania.

    b.

  • 5. Data: 2017-05-27 18:10:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > przyjęto najbardziej ekonomiczne i technicznie uzasadnione rozwiązanie
    > t.j. kotłem na paliwo stałe - ekogroszek.

    Na Slasku juz dziala ustawa antysmogowa - jak w najblizszej okolicy jest
    gazociag to delikwent nie otrzymalby juz pozwolenia / odbioru - musi sie
    pod niego podpiac, wungiel zakazany :) Przezyc jeszcze te kilka lat, az
    stare smieciuchy beda calkiem zakazane (2022 chyba jak sie nie myle) i
    moze sie troche problem smogu rozwiaze. Oby :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2017-05-27 22:53:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 maja 2017 18:10:38 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > stare smieciuchy beda calkiem zakazane (2022 chyba jak sie nie myle) i
    > moze sie troche problem smogu rozwiaze. Oby :)

    Jaki problem, jaki smog?
    Nadbałtyckie pozdrowienia;)
    Maski antysmogowe masz tam na wyposażeniu domu czy dopiero kupisz?

  • 7. Data: 2017-05-28 08:12:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 27 maja 2017 22:53:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Jaki problem, jaki smog?
    > Nadbałtyckie pozdrowienia;)

    Ty się nie śmiej zając, Wy tam macie pijanych meneli, odpustowe kramy,
    diskopolo i Januszy z Grażynami :]

    L.

  • 8. Data: 2017-05-28 08:47:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 maja 2017 08:12:27 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ty się nie śmiej zając, Wy tam macie pijanych meneli, odpustowe kramy,
    > diskopolo i Januszy z Grażynami :]

    To przyjezdni. Ze Śląska czy innych Wrocławiów np;)

  • 9. Data: 2017-05-28 13:20:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 27 maja 2017 22:53:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jaki problem, jaki smog?
    > Nadbałtyckie pozdrowienia;)

    To ze go nie zauwazasz, nie oznacza, ze problem nie istnieje - bo nad
    Baltykiem problem smogu rowniez wystepuje w wiekszych miastach :)

    > Maski antysmogowe masz tam na wyposażeniu domu czy dopiero kupisz?

    Nie potrzebuje - mam filtry ktore wylapuja wiekszosc PM 2,5 a w zimie okien
    nie otwieram wiec w domu mam czysto :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-05-30 16:16:48
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 28 maja 2017 13:20:17 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie potrzebuje - mam filtry ktore wylapuja wiekszosc PM 2,5 a w zimie okien
    > nie otwieram wiec w domu mam czysto :)
    > pozdr.

    Właśnie - jaki rodzaj masz na czerpni a jaki w reku?