  • 21. Data: 2017-07-21 22:12:12
    Temat: Re: Mały domek - ogrzewanie c.d.
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 15:49:13 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Masz zapowietrzony układ i szumią bąbelki powietrza.

    Mam kupę odpowietrzników, układ pracuje od grudnia zeszłego roku,
    nie za bardzo widzę możliwość zapowietrzenia.
    Polazłem właśnie sprawdzić, mam 6 odpowietrzników. Tam nie ma
    gdzie się schować powietrze.

    > woda w rurach i pompa CO powinny być całkowicie bezgłośne!

    Też się zgadzam z tą tezą.

    > Jak włączę w mojej
    > "kotłowni" pompy obiegowe od DZ, GZ i podłogówki (u mnie to dwie różne są)
    > to panuje błoga cisza :)

    A może jesteś ociupinkę przygłuchy? ;P
    Pompa od DZ i cyrkulacji są bezgłośne. Reszta napitala.

    L.

    L.

  • 22. Data: 2017-07-21 22:18:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 22:12:13 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A może jesteś ociupinkę przygłuchy? ;P

    Nawet przykładając ucho w okolice pompy nie da się stwierdzić, czy działa :)
    Słuch może już nie ten co kiedyś ale nie narzekam ;)

    > Pompa od DZ i cyrkulacji są bezgłośne. Reszta napitala.

    Skoro piszesz, że słychać szum wody (bul bul bul lub nieregularne
    postukiwanie) to zapowietrzone! Jeżeli robi regularne ciche brrrrrrrrrr
    to wymień se pompę bo może łożysko padło? ;) A odpowietrzniki obstukaj
    bo się mogły zawiesić (masz twardą wodę?) i nic nie odpowietrzają :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2017-07-21 22:54:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-21 o 15:12, Lisciasty pisze:

    > Słychać szum wody w okolicach pomp obiegowych, zaworów zwrotnych
    > czy co tam jeszcze mam nadźgane. Trudno powiedzieć co tam hałasuje,
    > może te moje pompki z dolnej półki hałasują same z siebie?
    > Podłogówki oczywiście nie słychać. Ale obok kotłowni mam pralnię
    > i tam słychać to wyraźnie, jakbym miał w tym miejscu sypialnię
    > to by mnie szlag trafił ;)

    Może pompy mają za wysokie obroty?
    Jak dam pompę na '3' to instalacja szumi, na '2' prawie nie słychać, na
    '1' jest cisza. Więc na tym ostatnim działa cały czas pompa mieszacza od
    podłogówki.

  • 24. Data: 2017-07-21 23:09:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-21 o 13:11, Kżyho pisze:

    > 5) jakaś inna opcja, na którą nie wpadłem?

    Pompa ciepła powietrze-woda, niekoniecznie ta:
    http://allegro.pl/pompa-ciepla-meeting-7kw-powietrze
    -woda-md20d-i6894405394.html
    a na mrozy -20 stopni: farelka lub grzejnik olejowy.

  • 25. Data: 2017-07-21 23:20:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 22:19:01 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > to wymień se pompę bo może łożysko padło? ;) A odpowietrzniki obstukaj
    > bo się mogły zawiesić (masz twardą wodę?) i nic nie odpowietrzają :)

    Pompy są prawie nowe, odpowietrzniki syczały z miesiąc jak się je trącało,
    woda twarda to fakt, ale żeby od razu taka kanciasta że stuka?
    W sumie nie stuka, tylko burczy. Może wezmę smarkfona od żony
    i nagram ten hałas przy okazji...

    L.

  • 26. Data: 2017-07-21 23:21:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 22:54:18 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > Może pompy mają za wysokie obroty?
    > Jak dam pompę na '3' to instalacja szumi, na '2' prawie nie słychać, na
    > '1' jest cisza. Więc na tym ostatnim działa cały czas pompa mieszacza od
    > podłogówki.

    Mam 2 sekcje podłogówki i 2 pompy, na początku chodziły sterowane osobno
    i były na trzecim biegu żeby był dobry przepływ, ale potem zmieniłem
    koncepcję i chodzą obie naraz, ale na drugim biegu. Jak dam na pierwszy
    to chyba będzie lipa, ale musiałbym sprawdzić.

    L.

  • 27. Data: 2017-07-21 23:46:38
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 23:20:05 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Pompy są prawie nowe, odpowietrzniki syczały z miesiąc jak się je trącało,

    To zle, znaczy ze sie zawieszaja i nic nie odpowietrzaja z automatu :)

    > woda twarda to fakt, ale żeby od razu taka kanciasta że stuka?

    ;-) Twarda woda = kamien = "zawieszone" odpowietrzniki :)

    > W sumie nie stuka, tylko burczy. Może wezmę smarkfona od żony
    > i nagram ten hałas przy okazji...

    Nagraj, bo to kluczowe. Burczy caly czas jednolicie? A jak predkosci na
    pompie zmieniasz to burczenie zmienia czestotliwosc?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2017-07-22 00:12:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-21 o 14:30, Kżyho pisze:

    > Co nie zmienia, że skreślam zupełnie podłogówkę wodną. Tylko nie wiem
    > czy ma ona sens w sumie skoro można dać prostsze w sumie, elektryczne
    > ogrzewanie podłogowe.
    Tylko pamiętaj że podłogówka wodna nie ogranicza cię w aranżacji
    pomieszczeń a elektryczna tak, kable się przegrzewają i nie powinno ich
    być pod meblami szczelnie zakrywającymi podłogę.
    A co do grzania przy tak małej mocy ja bym poszedł w powietrzną pompę
    ciepła do CWU, są tanie i zagrzeją ci wodę i dom.

    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2017-07-22 17:29:19
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-21 12:30, Kżyho <k...@c...pl> wrote:
> [...]
    pojawi czy chociażby życie zmusi do wstawienia śmieciucha to tylko źródło zmienisz a
    instalacja będzie. Przy elektrycznej podłogówce jesteś skazany na prąd praktycznie.

    > To jest domek przy dużym domu. Gaz mam i pierwotnie miała być
    > podprowadzona tam odnoga instalacji, ale zrezygnowałem. Bo koszty
    > doprowadzenia tam gazu, ewentualnego kotła CO, który byłby praktycznie w
    > każdej wersji zawsze przewymiarowany zdrowo na tą powierzchnię i tym
    > podobne argumenty spowodowały, że uznałem to za faktycznie nieopłacalne
    > totalnie i zrezygnowałem z doprowadzenia tam gazu. Będzie prąd.

    Nie możesz podprowadzić odnogi instalacji CO?

  • 30. Data: 2017-07-24 11:08:30
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-22 o 17:29, Przyjazny pisze:

    > Nie możesz podprowadzić odnogi instalacji CO?

    Po pierwsze wolałbym zachować pewną niezależność dom<->domek, a po
    drugie, wydaje mi się, że jednak spore straty ciepła by były pomiędzy
    tymi budynkami. Trzeba by rurę w ziemię wsadzić, nie wiem czy udałoby
    się to na tyle dobrze zaizolować... Domek nie ma wspólnych murów z
    głównym budynkiem.

    Poza tym, jak domek ma własne ogrzewanie, to jego mieszkaniec sobie
    ustawia to według tego, jak on chce mieć ciepło i odpowiednio za to w
    razie czego zapłaci. Nie musi się dopasowywać to tego, co mam
    poustawiane w głównym budynku.
    Zresztą, wymagałoby to również prac budowlanych na głównym budynku, a
    temu brakuje jedynie jeszcze tynku, to bycia "zewnętrznie gotowym". Nie
    chciałbym tego niszczyć.

    Pzdr
    --
    /__/_* /