  • 31. Data: 2017-07-24 11:12:40
    Temat: Re: Mały domek - ogrzewanie c.d.
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Ty raczej subiektywnie podchodzisz, nie bo nie.

    Dokładnie tak. Nie bo nie, bo takie mam przekonania i tyle.
    Piecyków na paliwo stałe u mnie nie będzie poza okazjonalnym, ze 3 razy
    do roku może kominkiem.
    Co więcej, chciałbym wśród sąsiadów najchętniej też wytępić totalnie
    używanie tych wszystkich kopciuchów, które w zimie nie pozwalają okna
    otworzyć.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 32. Data: 2017-07-24 23:36:30
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-07-24 09:08, Kżyho <k...@c...pl> wrote:

    > Po pierwsze wolałbym zachować pewną niezależność dom<->domek, a po
    > drugie, wydaje mi się, że jednak spore straty ciepła by były pomiędzy
    > tymi budynkami. Trzeba by rurę w ziemię wsadzić, nie wiem czy udałoby
    > się to na tyle dobrze zaizolować... Domek nie ma wspólnych murów z
    > głównym budynkiem.

    Raczej by się udało, ziemia jest w miarę ciepła + rura w outlinie.

    > Poza tym, jak domek ma własne ogrzewanie, to jego mieszkaniec sobie
    > ustawia to według tego, jak on chce mieć ciepło i odpowiednio za to w
    > razie czego zapłaci. Nie musi się dopasowywać to tego, co mam
    > poustawiane w głównym budynku.

    Ciepłomierz? Chyba że ciepła zabraknie, ale to raczej mało realne,
    instalacja ogrzewania w dużym budynku robi za giga-bufor dla małego.

    > Zresztą, wymagałoby to również prac budowlanych na głównym budynku, a
    > temu brakuje jedynie jeszcze tynku, to bycia "zewnętrznie gotowym". Nie
    > chciałbym tego niszczyć.

    Te prace budowalane to niewielkie, dwie dziurki w murze do zrobienia
    ;-), bardziej problematyczne są ziemne.

    Zachęcam do przyjrzenia się tej opcji bo właściwie każde źródło ciepła
    poza kozą ma jakieś koszty stałe albo inwestycyjne i dla takiego małego
    domku one się robią znaczące.

  • 33. Data: 2017-07-25 10:39:12
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-24 o 23:36, Przyjazny pisze:

    > Raczej by się udało, ziemia jest w miarę ciepła + rura w outlinie.

    Kurde nie wiem, może jestem uprzedzony, ale jakoś tego nie widzę.
    Zwłaszcza, że u siebie grzeję pogodówką, niskotemperaturowo. Boję się,
    że mogłoby zabraknąć w krytycznych momentach ciepła do nagrzania tego
    domku. Albo np. ktoś chciałby sobie tam rozchajcować na maksa, a tu nie
    byłoby z czego na źródle.

    > Te prace budowalane to niewielkie, dwie dziurki w murze do zrobienia
    > ;-), bardziej problematyczne są ziemne.

    No nie do końca, bo kocioł i całe pomieszczenie "techniczne" jest u mnie
    akurat na piętrze...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 34. Data: 2017-07-30 18:59:21
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Pompa ciepła powietrze-woda, niekoniecznie ta:
    > http://allegro.pl/pompa-ciepla-meeting-7kw-powietrze
    -woda-md20d-i6894405394.html

    > a na mrozy -20 stopni: farelka lub grzejnik olejowy.

    Kżyho to może być całkiem ciekawa opcja. Patrząc po kosztach
    zakupu/eksploatacji.

    Robak

  • 35. Data: 2017-07-31 09:24:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-30 o 18:59, Sir_Robak pisze:

    -woda-md20d-i6894405394.html

    > Kżyho to może być całkiem ciekawa opcja. Patrząc po kosztach
    > zakupu/eksploatacji.

    Kogo tu przywiało... :DDD

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 36. Data: 2017-07-31 10:14:39
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Kogo tu przywiało... :DDD

    Jak przywiało... nie udzielam się z braku czasu ;)

    Robak