  • 11. Data: 2012-01-08 09:59:14
    Temat: Re: Meble
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > zamawiają gotowe
    >formatki, z wyciętymi otworami pod zawiasy i złączki, z oklejonymi
    >brzegami, potem za pomocą narzędzi mieszczących się w zwykłej skrzynce
    >narzędziowej składają to wszystko u klienta...

    to nic innego jak zakup mebli gotowych do montażu, wtedy wiertarki używa się
    tylko jako wkrętarki, sam montaż trwa od kilku do kilkudziesięciu minut.
    Prosze tego nie porównywać z samodzielnym przygotowywaniem wszystkich
    elementów do montażu (pomijam cięcie płyt i oklejanie) np.wiercenie otworów
    na śruby, nawiercania pod kołki drewniane, frezowanie pod zawiasy a
    przedwszystkim wymiarowanie i dopasowywanie!

  • 12. Data: 2012-01-08 11:14:56
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "gzk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >to nic innego jak zakup mebli gotowych do montażu, wtedy wiertarki używa
    >się tylko jako wkrętarki, sam montaż trwa od kilku do kilkudziesięciu
    >minut.

    Ale dokłanie tak stolarze robią- zamawiają pocięte i okljone elementy i
    składaja u klienta. U mnie w sklepie z akcesoriami cięcie jest w cenie
    płyty a oklejenie kosztuje 1zł za metr bieżący wiec zrobienie samemu mebli
    to około 50% taniej jak zlecenie tego stolarzowi.
    >Prosze tego nie porównywać z samodzielnym przygotowywaniem wszystkich
    >elementów do montażu (pomijam cięcie płyt i oklejanie)
    ak pomijasz cięcie i oklejanie to reszta to bajka, tylko oczywiście trochę
    zmysłu trzeba mieć aby rozrysować elementy przed zamówieniem ich w sklepie.

    >np.wiercenie otworów na śruby, nawiercania pod kołki drewniane, frezowanie
    >pod zawiasy a przedwszystkim wymiarowanie i dopasowywanie!

    czyli śrubokręt i ew. wiertarka;).
    No ja jeszcze strug elektryczny kupiłem za ok 100 zł jak stół robiłem aby
    wyheblować nogi do tego stołu. Stół wliczając heblarkę kosztował mnie 1/4
    tego co zapłaciła moja siostra kupując bardzo podobny stół.

  • 13. Data: 2012-01-08 11:29:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ale dokłanie tak stolarze robią- zamawiają pocięte i okljone elementy i
    > składaja u klienta.

    i to jeszcze się nie przemęczają wymiarując czy robiąc projekt,
    zazwyczaj zabudowa wnęki jest robiona bez zbędnych ścian i pleców,
    konfirmata tam nie znajdziesz, tylko komandorki... jak coś bardziej
    nietypowego i pracochłonnego, to albo "tak się panie nie da..." "tak
    się nie robi...", albo wprost "nie podejmę się, bo za dużo pieprzenia
    się z tym..." tak miałęm, jak chciałem zrobić drzwi suwane podzielone
    na kilka pól, a każde z nich obite gąbką i sztuczną skórą... musiałem
    zrobić to sam...

    pozdrawiam
    s_13

  • 14. Data: 2012-01-08 11:43:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > zamawiają gotowe
    > formatki, z wyciętymi otworami pod zawiasy i złączki, z oklejonymi
    > brzegami

    jeszcze dodam, że można tak zrobić, że rzeczywiście zostanie tylko
    skręcenie wszystkiego, nawet wiertarka niepotrzebna, docięte i
    oklejone płyty ponawiercają pod konfirmaty, wywiercą otwory pod
    ewentualne prowadnice szuflad, wsporniki półek, haczyki (cena
    wywiercenia za cały mebel mniej niż 50 pln), w drzwiach suwanych dotną
    ci szyny i profile na długość (gratis), wyfrezują miejsca pod wózki(3
    pln za wózek), w efekcie masz produkt do złożenia jak w ikei za pomocą
    jednego kluczyka imbusowego , ale w dużo niższej cenie, moja szafa
    zamknęła się w budżecie 2000 pln, najniższa wycena fachowca to 4500,
    ale w gorszym wykonaniu, o cenie w ikei nie wspomnę... abyś tylko
    dobrze wszystko wcześniej zaprojektował i znalazł firmę, gdzie nie
    robią fochów, a 25 mm to dokładnie 25 mm, a nie gdzieś pomiędzy 2 a 3
    cm...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2012-01-08 12:27:07
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Zgadzam sie, ale jak sam napisałeś "zostaje tylko skręcanie" a to nie to
    samo co zrobienie samemu mebla od podstaw - do którego wystarczy tylko
    podstawówka i wiertarka (>kogutek).
    Pomijam inne jego "mądrości" o prętach.

  • 16. Data: 2012-01-08 21:03:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
    > Mnie z kolei ujęło skromne sformułowanie o "badziewiu z IKEI".
    > Otóż,dobry człowieku, jak będziesz robił lepiej niż IKEA, albo
    > chociaż tak samo dokładnie, z takim samym osprzętem (Blum) tylko
    > taniej to się od klientów nie opędzisz.

    amen...

    każdemu zawsze polecam, zanim zamówisz kuchnie idź do IKEA.

    zaletą ikea jest to że kuchnie kupujesz i drgiego dnia już ją składasz i jak
    coś ci nie pasuje to idziesz wymienić,

    na zamówione meble czekasz potem okazuje sie że brakuje tego i tamtego i
    dalej czekasz potem okazuje sie że chciałbyś zmienić coś ale musisz już
    zapłacić za wcześniej zamówione itd...

  • 17. Data: 2012-01-09 08:37:59
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik wytnij napisał:
> [...]
    >>> płyty. Nie jestem ortodoksyjnym przeciwnikiem spamu. Ale za to co

    > Sluchaj, oczywiscie nie mowie ze nie "spam", ale pare lat temu pomogłem
    > paru osobą z tej grupy , są ludzie co może nie umieją " złożyć czegoś z
    > paru pociętych formatek " tak jak Ty uważasz i nie mów o fachowcasz co
    > mają terminy ze 2 m-ce na przód bo siedze w tej braży już troszke i wiem
    > co dzisiaj sie dzieje . Dlatego sie teraz reklamuje bo z robotą jest
    > naprawdę krucho , Każdy woli z Ikei badziewie sobie kupić niż zrobić coś
    > raz na pare lat i takie jakie sobie zażyczy. pa

    Witaj
    pracowałem kiedyś przy produkcji i montażu szaf wnękowych i robiliśmy
    takie rzeczy, o których pewnie mógłbyś pomarzyć. Patrząc jednak na
    robotę tzw. fachowców od mebli z płyty nie uważam, że Ikea to badziewie,
    a w wielu przypadkach powinna stanowić wzór dla tychże pseudostolarzy.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2012-01-09 09:32:18
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > paru pociętych formatek "
    > Dlatego sie teraz reklamuje bo z robotą jest

    po pierwsze... spam to spam i nic nie usprawiedliwia jego obecności na
    grupie, więc i ode mnie przyjmij zjeby...
    po drugie... a cóż to za reklama, ty po prostu informujesz, że robisz
    szafy i nie przedstawiasz żadnego argumentu, dlaczego spośród
    dziesiątek fachowców, którzy są pod ręką, mam wybrać właśnie ciebie,
    gdybyś chociaż rzucił dla przykładu: "50% zniżki dla grupowiczów...:
    to byłaby zachęta...:-)
    po trzecie... tu nie tylko są ludzie z warszawy, jak się niektórym
    wydaje...
    summa summarum... więcej strat niż zysków...

    pozdrawiam
    s_13

  • 19. Data: 2012-01-09 15:45:22
    Od: Jacek <"jacekwojcik[wytnij]"@autograf.pl>

    W dniu 2012-01-07 19:57, wytnij pisze:
    > Szafy , kuchnie , projekty , inne meble na zamówienie
    > porady przez meila
    > pozdrawiam
    ok, realnie naprawde 15 % RABATU
    NIE JAK KOMANDOR 40%