  • 11. Data: 2010-12-29 22:02:31
    Temat: Re: Modyfikacja projektu o dodatkowe okna w trakcie budowy
    Od: adam <a...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    (...)

    Zerknij np tu
    http://www.budowlany.pl/pl/projekt/istotne_i_nieisto
    tne_odstepstwa_od_projektu_lub_przepisow_budowlanych
    , jest dość dobrze wytłumaczone.
    Jako ciekawostkę napiszę, że w gminie w której ja sobie buduję, znajomy
    w swoim budynku porobił takie istotne zmiany, poprzestawial nawet ściany
    zewnętrzne. Budynku mu nie odebrali, słownie nakazali rozbiórkę i
    pojechali. Żona w płacz, znajomy dobrał się do sześciopaka. Na drugi
    dzień pojechał do gminy, uzgodnił z inspektorem, że ten zrobi mu za 2
    kzł projekt zamienny. Za 3 tygodnie budynek był odebrany i wszyscy
    zadowoleni.
    Adam

  • 12. Data: 2010-12-29 22:07:28
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > pojechał do gminy, uzgodnił z inspektorem, że ten zrobi mu za 2 kzł
    > projekt zamienny. Za 3 tygodnie budynek był odebrany i wszyscy zadowoleni.

    To jest właśnie korupcja i to ta najpodlejsza. Wymuszanie łapówki.

  • 13. Data: 2010-12-29 23:02:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adam" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > pojechał do gminy, uzgodnił z inspektorem, że ten zrobi mu za 2 kzł
    > projekt zamienny. Za 3 tygodnie budynek był odebrany i wszyscy zadowoleni.

    Mój znajomy, budowlaniec z uprawnieniami, rozpoczął budowę domu. Spieszyło
    mu się, więc nie czekał na pozwolenie. Sąsiad go zakapował, przyjechali ze
    starostwa, obejrzeli i nakazali rozbiórkę lub uiszczenie jakiejś wysokiej
    kary. Zdecydował się na rozbiórkę, bo to były tylko ściany fundamentowe.
    Panowie pojechali, a koleś zamówił parę wywrotek piachu i przysypał
    fundamenty.
    Starostwo znów się pofatygowało, tym razem z łopatami (sąsiad widocznie
    krecią robotę skutecznie kontynuował), odkopali, doje....li karę bez
    dyskusji :)

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2010-12-30 07:55:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-29 23:02, adam wrote:
    > http://www.budowlany.pl/pl/projekt/istotne_i_nieisto
    tne_odstepstwa_od_projektu_lub_przepisow_budowlanych
    > , jest dość dobrze wytłumaczone.

    "dośc dobrze" w sensie prawniczym, czyli:

    "Ustawa nie podaje jednak dokładnej definicji istotnego odstąpienia"

    Ponadto po przejrzeniu internetu mam masę sprzecznych opini. Czy
    kierownik budowy może zmienić nieznacznie projekt? Gdzie ma to
    zaznaczyć? Ile artykułów tyle opinii. Dla równego rachunku Panienka z
    Wydziału Architektury twierdzi że bezdyskusyjnie musi byc nowe
    pozwolenie na budowę.

  • 15. Data: 2010-12-30 08:33:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Dla równego rachunku Panienka z Wydziału Architektury twierdzi że
    > bezdyskusyjnie musi byc nowe pozwolenie na budowę.

    No i tego puntku widzenia sie trzymaj. Mój urząd też tak gada wiec pewnie w
    tym cos jest.
    Jesli chcesz miec legalnie - zrób zmiane pozwolenia. Inni robią bez tego -
    też mozesz zaryzykować - tyle ze wiesz na czym stoisz.

    b.

  • 16. Data: 2010-12-30 08:38:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > To jest właśnie korupcja i to ta najpodlejsza. Wymuszanie łapówki.

    Ale ja wiem...?

    Czy to na prawdę jest korupcja? Przecież nie o łapówkę chodziło, tylko o
    dostosowanie projekty do potrzeb w terenie. A że zrobił to gość z
    nadzoru budowlanego..., mógł zrobić ktoś inny i pewnie też by przeszło.

    Urzędniczykom też musi się zgadzać w papierach, bo nikt d... nie chce
    nadstawiać, a przy okazji jakiś projekcik się machnie :-).

    W końcu to inwestor zawinił, skoro sobie wybudował wg własnego
    widzimisię, a nie wg projektu, który był zatwierdzony.

    pozdr
    robercik-us

  • 17. Data: 2010-12-30 08:44:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-30 09:33, Budyń wrote:
    > Jesli chcesz miec legalnie - zrób zmiane pozwolenia.

    Nie ja. Developer. Nie wiem ile to jest problemów, wiec nie wiem czy
    będzie chętny.

    mam teraz 2 opcje legalne:

    a) Zmienić pozwolenie na budowę - w sensie developer musi.

    b) Wstawić nadproża i zamurować. Co bym musiał zrobić aby potem legalnie
    te okna wybić?

  • 18. Data: 2010-12-30 08:44:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > Jesli chcesz miec legalnie - zrób zmiane pozwolenia. Inni robią bez tego
    > - też mozesz zaryzykować - tyle ze wiesz na czym stoisz.

    No i co kraj to obyczaj...
    U mnie nikt o dodatkowe drzwi na elewacji się nie czepia. Kierbud wpisał
    w db, a projektanci zapewniali chórem, że to nieistotna zmiana.

    Jeszcze budynku nie odebrałem, ale nie sądzę, żeby były kłopoty. :-)
    Zresztą mój kierbud jest byłym pracownikiem miejscowego PINB, zatem oni
    się tam znają jak tzw 'łyse konie' :-)))

    pozdr
    robercik-us

  • 19. Data: 2010-12-30 08:53:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Gru, 08:55, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > zaznaczyć? Ile artykułów tyle opinii. Dla równego rachunku Panienka z
    > Wydziału Architektury twierdzi że bezdyskusyjnie musi byc nowe
    > pozwolenie na budowę.

    Przeciez to jest poprostu CHORE :) Jezeli to okno nie zmienia *nic* w
    zakresie konstrukcji budynku, jest zgodne z warunkami zabudowy (w
    moich warunkach nie ma slowa o ilosci / wielkosci okien i sadze ze to
    norma), to po cholere nowy projekt? Ja w swoim projekcie nie mialem
    rozpisanej ani jednej belki nad normalnymi oknami wyliczonej i
    dostalem pozwolenie. Wiec po co robic nowy projekt - zeby tylko
    zmienic jedna kartke z rzutem tej elewacji ? To jest TOTALNY
    nonsens :D

    Moj kierbud zmienil mi w trakcie budowy jednym wpisem w dzienniku np.
    rodzaj dwoch stropow po 170m2 kazdy - z terivy na zelbetowy lany.
    Przeliczyl, dostalem wydruk, w dzienniku wpisal, ze strop wykonano
    prawidlowo i juz. TO jest dopiero powazna zmiana, a nie jakiestam
    dodatkowe okienko w murze, przez ktore niby trzebaby wydac pare tys
    pln na "nowy" projekt i czekac pare tygodni az jakis urzedas to
    zaakceptuje :-) Absurdy naszego prawa mnie rozwalaja (lub chyba
    predzej niewiedza urzedasow).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2010-12-30 08:54:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > a) jeden z pokoi nie ma w ogóle okna. Bezproblemowo można dodać okno
    > połaciowe.

    Pewnie developera. Ale takiego knota jak pokój bez okna to jeszcze nie
    spotkałem. Jak taki nr wywineli to az strach sie bac co tam głebiej jest
    schowane