  • 11. Data: 2021-12-06 20:41:14
    Temat: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 Dec 2021 20:15:47 +0100, Mateusz Bogusz

    > O! A po jakim czasie?

    AFAIR po 4 latach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2021-12-06 21:27:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 December 2021 at 20:41:54 UTC+1, Myjk wrote:
    > Mon, 6 Dec 2021 20:15:47 +0100, Mateusz Bogusz
    > AFAIR po 4 latach.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk
    tutaj jest razbirowka wentilatora

    https://www.youtube.com/watch?v=MyU7VADqebQ

    https://youtu.be/MyU7VADqebQ?t=183

  • 13. Data: 2021-12-06 21:35:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 6 grudnia 2021 o 20:04:27 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > - jak się uda, to tego samego dnia jeszcze WM będzie działać dalej
    >
    > Wymienić łożysko
    > + prawdopodobnie najtaniej (bo łożysko będzie pewnie za kilka,
    > kilkanaście PLN)
    > - trzeba i tak wyjąć wentylator a potem rozebrać go do łożyska (jeżeli
    > rozbieralny)
    > - najdłuższy czas przestoju WM (łożyska najprawdopodobniej nie poznasz
    > dopóki go nie wyjmiesz)
    > Albo raz na 5 lat wydać te 500-600zł na serwis. Dużo / niedużo, zależy
    > od chęci i czynników zewnętrznych jak np. domownicy sapiący w kark ;-)

    I serwis uleczy lozysko bez jego wymiany? Skończy się na wymianie wentylatora a za
    chwile drugiego. Bo niby dlaczego pracujący w takich samych warunkach drugi miałby
    być dwa razy trwalszy. Wyjdzie amortyzacja wentylatorów 400 złotych rocznie. Jak
    dołożyć prąd który zużyły to wyjdzie że oszczędności na opale są mniejsze niż koszt
    eksploatacji rekuperatora. Nie policzyłem wymiany filtrów.

  • 14. Data: 2021-12-06 23:12:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 6 grudnia 2021 o 20:38:46 UTC+1 Marcin N napisał(a):

    > Wyjąłem wymiennik ciepła i od środka dostałem się do wentylatorów, ale
    > są zamontowane tak, że chyba trzeba je wyciągać od zewnątrz.

    wg https://www.youtube.com/watch?v=MyU7VADqebQ wygląda, że chyba da się od środka
    (ale nie pokazali samego momentu wyciągania, więc ?)
    jeszcze google takie cos znalazło... https://www.youtube.com/watch?v=0BfCytJEA3w
    + manual https://www.manualslib.com/manual/961922/Viessmann-V
    itovent-300.html

  • 15. Data: 2021-12-06 23:32:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 06.12.2021 o 23:12, WS pisze:

    > wg https://www.youtube.com/watch?v=MyU7VADqebQ wygląda, że chyba da się od środka
    (ale nie pokazali samego momentu wyciągania, więc ?)
> [...]

    Pierwszy film - to pomyłka jakaś. To nie ten model.
    Drugi - to inny model (bez W).

    Ale dzięki.

    --
    MN

  • 16. Data: 2021-12-08 20:51:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Myjk mnie ściągnął a dawno nie zaglądałem bo czasu jakoś mało ;)

    Ja mam ThesslaGreen z wiatrakami EBM Papst, generalnie masakra z
    demontażem bo skończyło się na tym że musiałem odsunąć od ściany (na
    szczęście leży tylko na stelażu a nie był jakoś przykręcony, no i rury
    sonodec więc giętkie). Do tego trzeba było roznitować blachy bo obu
    stronach. Wentyle wysłałem do regeneracji (jest koleś który wymienia
    łożyska), ale też w międzyczasie kupiłem nowe (600 zeta sztuka). U mnie
    babol był taki że łożyska były bez osłony wodoszczelnej i pewnie po
    latach woda zjadła. Sama wymiana łożysk to banał i teraz sam bym sobie
    wymienił ;) Podaj typ wentyla albo fotkę naklejki zrób to coś się wymyśli.

    L.

  • 17. Data: 2021-12-08 21:18:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 08.12.2021 o 20:51, Lisciasty pisze:
    > Podaj typ wentyla albo fotkę naklejki zrób to coś się wymyśli.

    Wentylatory EBM PAPST R3G190-RC05-09.

    Gdy już uda mi się go wymontować - to z łożyskami sobie zapewne poradzę.

    Teraz zima - to wentylatory chodzą z minimalnymi obrotami, mogę poczekać
    z pracami jakiś czas.

    --
    MN

  • 18. Data: 2021-12-08 21:36:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 8 December 2021 at 21:18:57 UTC+1, Marcin N wrote:
> [...]
    >
    > Gdy już uda mi się go wymontować - to z łożyskami sobie zapewne poradzę.
    >
    > Teraz zima - to wentylatory chodzą z minimalnymi obrotami, mogę poczekać

    a nie lepiej poczytac umowę gwarancyjną dokładnie i znaleźć punkt, że łożyska m ają
    trwałość dożywotnią, a jak nie kryte, to wada fabryczna i podlegają bezplatnej
    wymianie w ramach rękojmi ?

    Jeżeli w samochodzie łożyska mają trwałośc 20 lat i 100.000 km i więcej
    to znaczy, że w wiatrakach instalowane sa wadliwe, tandetne łożyska o krótkiej
    zywotności i niech producent sam to naprawia na swój koszt, bo sprzedal wadliwy,
    krótkotrwaly produkt

  • 19. Data: 2021-12-08 21:51:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 8 grudnia 2021 o 21:36:09 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    zywotności i niech producent sam to naprawia na swój koszt, bo sprzedal wadliwy,
    Z której choinki się urwałeś?

  • 20. Data: 2021-12-08 21:54:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 8 grudnia 2021 o 20:51:18 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
    > Myjk mnie ściągnął a dawno nie zaglądałem bo czasu jakoś mało ;)
    >
    > Ja mam ThesslaGreen z wiatrakami EBM Papst, generalnie masakra z

    Pamiet ostre dyskusję z przed zaledwie kilku lat odnośnie ręku że te EBMy to wieczne
    są.
    Tak samo jak sprężarki w PC
    Życie weryfikuje marketingowy bełkot jak widać.