  • 41. Data: 2021-12-09 21:12:47
    Temat: Re: Mój rekuperator zaczął hałasować - wymiana wentylatora?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-12-09 o 20:14, Kris pisze:
    > Ty techniczny, większość tutejszych grupowiczöw rowniez więc wentyle Sam wymieniłeś
    i kosztowało to Ciebie 1200zł.
    > Tumanistę Kowalskiego serwis z autoryzacyjnymi pieczatkami skasuje 3-4tysie i
    wychodzi koszt eksploatacji reku 100zl miesięcznie.
    > A miało to ustrojstwo obniżać koszty ogrzewania wg marketingowego przekazu.

    E no to było ekstremum bo wystarczy wymiana łożysk, co da się ogarnąć z
    robocizną pewnie za 3-4 stówy, no niech będzie 5 stów.
    Łożyska się wymienia palcami nawet sprzętu do tego nie trzeba
    specjalnego, ino puszkę otworzyć i wiatraki wyjąć.

    L.

  • 42. Data: 2021-12-09 21:29:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 21:12:54 UTC+1 Lisciasty napisał(a):
> [...]
    > Łożyska się wymienia palcami nawet sprzętu do tego nie trzeba
    > specjalnego, ino puszkę otworzyć i wiatraki wyjąć.

    To te 1200zl(2x600zl )w ramach poznania świata wydałeś?

  • 43. Data: 2021-12-09 23:00:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-12-09 o 21:29, Kris pisze:
    > To te 1200zl(2x600zl )w ramach poznania świata wydałeś?

    W ramach tego że mnie nie było w domu i taniej mi było tyle wydać niż
    zjeżdżać z roboty i tracić zarobek :>

    L.

  • 44. Data: 2021-12-09 23:59:57
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 December 2021 at 19:14:59 UTC+1, 4...@g...com wrote:
> [...]
    300.000 km bez wymiany łożysk, bo firmowe łożyska wałeczkowe do samochodów produkuje
    Timken na caly świat

    zepsuje, bo wadliwy, tandetny i klient zostal ostrzeżony

    garywa piszczenie syfiastego wiatraka

    > Niedawno 200 tysięcy przejeżdżali czyli ok 2000 godzin wytrzymywały łożyska w
    samochodzie. Teraz 300 tysięcy czyli 3000 godzin. Dalej bardzo mało przy łożysku w
    rekuperatorze które wytrzymuje 50 tysięcy godzin. Z jakiej choinki się dzisiaj
    urwałeś?

    W samochodzie łożyska w kołach pracują z ekstremalnym obciążeniem eksploatayjnym
    z naciskiem 300 kg na koło i warunkach wibracji, wstrząsów, zima, lato, pokonując
    dziury w drogach i daja sobie radę

    2000 godzin to nie są żadne motogodziny, bo te 200 tysięcy km samochód pokonuje z
    róznymi prędkościami i 100 km/;godz jako srednia nigdy nie wyjdzie, gdy samochód
    eksploatowany głównie a miastach
    czyli z 2000 godzin robi się 4000 godzin plus postoje, korki to przekroczy 5000
    godzin

    a przez te 20 lat parkowania to nadal na koło, łożyska indywidualne, działa siła
    obciążenia, 300 kg na koło

    I jaka by nie była stal łożyskowa, kulkowa, to parkowanie to równiez forma
    eksploatacji łożyska

    Zatem 10.000 godzin będzie ok
    i po tych 20 latach, nadal te łożyska są sprawne , nie wymagaja wszystkie wymiany,
    czyli łożyska samochodowe, od Timkena, czy inne, to produkt długotrwały, wysokiej
    jakości

    No i 10.000 godzin , przyjmując 4 dni jako 100 godzin (dla uproszczenia)
    to daje 400 dni ( czyli błąd) non-stop 24 godziny w reżimie drogowym

    Ile trwa sezon grzewczy i rekuperacja

    6 miesięcy x 30 dni = 180 dni na rok

    czyli 2,5 roku

    Ale jaki jest reżim eksploatacyjny wentylatora w stałej temperaturze domowej, bez
    wilgoci, bez wibracji, wstrząsów, bez nacisków na oś, że po kilku latach łożyska do
    wymiany ?

    10 : 1
    5 : 1

    Test jest prosty, podłącza się do osi napęd większej mocy i zwiększa obroty 10
    krotnie, mierzy temperaturę, hałas i odlicza czas do zniszczenia łożyska

    Nastepnie testuje sie kolejny wentylator testem niszczącym używającc innego smaru, o
    innych parametrach, innej gęstości, lepkości

    I przeprowadza się takich testów dziesiątki, ale gdy dostawa produktu dla krajów z
    ISO9000, czyli Hameryka, Mimce, Francja, Brytole

    a jak ma być dostawa do Polski, to wysyłane sa te z wadliwymi łożyskami, kwadratowymi
    kulkami, które kontrola jakości odrzucila, o niskiej żywotności, bo wiedzą, że Zenki
    sobie w Polsce poradzą i będą dyskutowali i walkowali problem do nowego roku na
    usenecie.

  • 45. Data: 2021-12-10 00:18:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 9 grudnia 2021 o 23:59:58 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    wiedzą, że Zenki sobie w Polsce poradzą i będą dyskutowali i walkowali problem do
    Zbieraj doświadczenia. Do pompy ciepła będziesz potrzebował wentylatorów. A poza tym
    może w końcu napiszesz z której choinki się urwałeś?

  • 46. Data: 2021-12-10 07:22:44
    Od: Runt <t...@s...prv>

    W dniu 2021-12-09 o 15:16, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:

    > 200 tysięcy kilometrów to jak auto jedzie sto na godzinę to tylko 2000 godzin
    nieukowcu. To niecałe trzy miesiące ciągłej pracy. Strasznie marne są łożyska w
    samochodach.

    DO BUDY PSI BĘKARCIE!*

    to za twoje wyzwiska na pl.soc.polityka.

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

  • 47. Data: 2021-12-10 07:23:06
    Od: Runt <t...@s...prv>

    W dniu 2021-12-09 o 17:41, KANALIA* Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    Głośniejszy od nowego będzie wentylator od początku po wymianie łożysk na takie po 9
    złotych. Klasa P2 była by przesada ale minimum klasy P5 powinny być łożyska do
    wentylatora w rekuperatorze.

    > Odpowiada na różne pytania ale nie padło żadne ile mu wytrzymalo po wymianie. Za to
    kogoś napisał że po wymianie jest ciszej ale nie bezgłośnie.

  • 48. Data: 2021-12-10 07:25:58
    Od: Runt <t...@s...prv>

  • 49. Data: 2021-12-10 07:26:06
    Od: Runt <t...@s...prv>

  • 50. Data: 2021-12-10 08:58:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.12.2021 20:51, Lisciasty wrote:
    > Ja mam ThesslaGreen z wiatrakami EBM Papst

    Ja mam takie jak z tego filmu
    https://www.youtube.com/watch?v=VuLtr4KQejI (wizualnie wyglądają
    identycznie).

    Dokładnego modelu nie znam, bo jeszcze nie wyjąłem. Dospel odpowiedział
    że u nich ten wentylator 600zł. Na strychu mam reku i też wygląda na to,
    że dostęp od przedniej obudowy nie wystarczy, a że huczenie wczoraj
    wieczorem ustało (pewnie zmielił co się odkruszyło) i póki co cicho
    terkocze, to może jeszcze da rade do cieplejszych dni.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz