  • 11. Data: 2018-02-05 10:55:18
    Temat: Re: Monitoring jeszcze raz
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 10:03:41 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    i od niego do domu pociągnąć tylko 1 skrętkę?

    > Pewnie, że można.
    A z rejestratorem nie będzie problemu?
    Bo jak widze to 4 kanałowe rejestratory maja 4 osobne wejście do kamer

    >Tylko kup switch z POE (power on ethernet) żeby nie trzeba
    > było jeszcze do niego dodatkowo ciągnąć zasilania.
    Ok dzięki.

  • 12. Data: 2018-02-05 11:06:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 10:55:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A z rejestratorem nie będzie problemu?
    > Bo jak widze to 4 kanałowe rejestratory maja 4 osobne wejście do kamer

    Ale czekaj bo nie czytałem wcześniej - to są normalne kamery IP, czy
    zwykłe analogowe ale puszczasz sygnał po skrętce (jakimś adapterem)?

    Jak to normalne kamery IP to nie ma opcji, żeby to nie działało - a
    rejestrator ma pewnie po prostu wbudowany switch :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2018-02-05 11:33:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 11:06:45 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ale czekaj bo nie czytałem wcześniej - to są normalne kamery IP, czy
    > zwykłe analogowe ale puszczasz sygnał po skrętce (jakimś adapterem)?

    Po skrętce z adapterem mam teraz w chacie zrobione i z tym nie ma problemu

    > Jak to normalne kamery IP to nie ma opcji, żeby to nie działało - a
    > rejestrator ma pewnie po prostu wbudowany switch :)
    > pozdr.
    Właśnie "idą" do mnie z Chin- normalne IP chyba
    https://www.aliexpress.com/item/HD-IP-Camera-720P-10
    80P-Surveillance-Cam-Waterproof-2MP-CCTV-IP-Security
    -Camera-Network-Onvif-2/32756736261.html?spm=a2g0s.9
    042311.0.0.fuvLF5

  • 14. Data: 2018-02-05 12:35:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 11:33:46 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Po skrętce z adapterem mam teraz w chacie zrobione i z tym nie ma problemu

    No ale w takiej opcji już przez switcha tego nie przepuścisz raczej (pewnie
    jeszcze zależy jaki adapter - są zapewne tanie pasywne które tylko
    wykorzystują kabel jako medium do przesłania analogowego sygnału, a są też
    drogie aktywne które rzeczywiście przekształcają obraz i puszczają sygnał
    dalej już protokołem tcp/ip).

> [...]
    80P-Surveillance-Cam-Waterproof-2MP-CCTV-IP-Security
    -Camera-Network-Onvif-2/32756736261.html?spm=a2g0s.9

    No to są zwykłe IP. Czyli zwykły switch na pewno zadziała. Sprawdź jeszcze
    dla pewności instrukcję rejestratora. Na 99% te 4 porty które ma są to
    też zwykły switch ale lepiej potwierdzić ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2018-02-05 12:39:58
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Raczej Power over Ethernet

  • 16. Data: 2018-02-05 12:41:07
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 12:39:59 UTC+1 użytkownik Piotrek Paradysz
    napisał:
    > Raczej Power over Ethernet

    Racja :)

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2018-02-05 13:43:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 10:03:41 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Pewnie, że można. Tylko kup switch z POE (power on ethernet) żeby nie trzeba
    > było jeszcze do niego dodatkowo ciągnąć zasilania.
    Do tych kamer i tak murze zasilanie ciągnąć bo rozumiem ze one nie sa POE

  • 18. Data: 2018-02-05 14:36:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 05-Feb-18 13:43, Kris wrote:

> [...]
    80P-Surveillance-Cam-Waterproof-2MP-CCTV-IP-Security
    -Camera-Network-Onvif-2/32756736261.html?spm=a2g0s.9

    Możesz kupić switch z POE i przed kamerą dać takiego "cusia" z wtykiem
    zasilającym:

    https://www.aliexpress.com/item/Hot-POE-Cable-Passiv
    e-Power-Over-Ethernet-Adapter-Cable-POE-Splitter-Inj
    ector-Power-Supply-Module-12/32695459204.html

    Ewentualnie wykorzystać również injector i podłączyć kamerę do zwykłego
    switcha.

    Jeszcze inna opcja to rozbebeszyć kamerę i zamiast kabelka z RJ-45 i
    gniazda zasilającego wetknąć do środka skrętkę i bezpośrednio w kamerze
    połączyć dwie pary skrętki do zasilania i kolejne dwie do przewodów
    sygnałowych. Generalnie roboty na 5 minut a unikasz pierdyliona złączy
    po drodze.

    Piotrek

  • 19. Data: 2018-02-13 13:18:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 14:36:59 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

> [...]
    > połączyć dwie pary skrętki do zasilania i kolejne dwie do przewodów
    > sygnałowych. Generalnie roboty na 5 minut a unikasz pierdyliona złączy

    A tak przy okazji jeszcze jedno może naiwne pytanko
    Zwykła kamera usb taka za kilkanaście zł wala się mi w szafce
    Czy da się ja podpiąć do rutera(funbox mam konkretnie) z wejściem usb i uzyskać
    podgląd z zewnątrz

  • 20. Data: 2018-02-13 13:40:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-02-13 o 13:18, Kris pisze:
> [...]
    > Zwykła kamera usb taka za kilkanaście zł wala się mi w szafce
    > Czy da się ja podpiąć do rutera(funbox mam konkretnie) z wejściem usb i uzyskać

    Jeśli routerem zarządza jakiś system linuksowy, to tak. Ale najczęściej
    jeszcze w takich przypadkach trzeba dokompilować jaki moduł obsługujący
    daną kamerkę i w jakiś sposób ją (a raczej strumień) udostępnić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam