  • 21. Data: 2018-02-21 14:25:09
    Temat: Re: Monitoring jeszcze raz
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 lutego 2018 13:18:50 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A tak przy okazji jeszcze jedno może naiwne pytanko

    I jeszcze jedno pytanko
    W przydasiach wala mi się jakiś nieużywany PCet
    Czy można go wykorzystać jako rejestrator ip do nagrywania obrazu z 4 na razie kamer
    HD?
    Czyli żeby nagrywał w pętli, umożliwiał podgląd, detekcja ruchu itp. podstawowe
    funkcje jakie mają rejestratory
    Rejestratory na 8 kamer IP u majfriendów od 30usd już ale skoro mam peceta
    nieużywanego to może warto go zaprząc do pracy

  • 22. Data: 2018-04-19 01:06:16
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Adam Sz. pisze:
> [...]
    od niego do domu pociągnąć tylko 1 skrętkę?

    > Pewnie, że można. Tylko kup switch z POE (power on ethernet) żeby nie trzeba
    > było jeszcze do niego dodatkowo ciągnąć zasilania.
    > pozdr.

    I niech dobrze policzy, jakie PoE - Cisco PoE, IEEE488 PoE czy HiPoE? Bo
    napięcia niby te same, ale moce dysponowane (a i zasada działania między
    Cisco PoE i IEEE PoE a IEEE HiPoE) się ciut różnią. Kolejne wersje
    potrafią coraz więcej, coraz więcej mocy dają.

    --
    Darek

  • 23. Data: 2018-04-19 01:10:07
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Adam Sz. pisze:

    > Ale czekaj bo nie czytałem wcześniej - to są normalne kamery IP, czy
    > zwykłe analogowe ale puszczasz sygnał po skrętce (jakimś adapterem)?
    >
    > Jak to normalne kamery IP to nie ma opcji, żeby to nie działało - a
    > rejestrator ma pewnie po prostu wbudowany switch :)
    > pozdr.

    Jak kamera nieruchoma, a oświetlacz IR nie za duży, to nie ma siły.
    Jak szybką PTZ-kę połączysz pod Cisco PoE, to ci maksymalną prędkość
    obrotu ze dwa razy zmniejszy. Albo i trzy...

    --
    Darek

  • 24. Data: 2018-04-19 23:20:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    kup parę dowolnych kamer IP w chinach. dobrze aby chodziły na tym samym
    sofcie. jeśli chesz mieć rejestracje - to musza "dawać" onvif. do tego
    rejestrator, a w zasadzie płytka z układami za 20 usd. zasilacz, dysk i
    jazda. Kabel skrętka - do każdej kamery i razem ze skrętką - najtańszy,
    najcieńszy kabel telefoniczny. 25gr za mert? skoro lan ciągniesz to
    pociągnij 2 kalbe -będzie święty spokój. do promienników IR lecą owady,
    będziesz miał setki fałszywych alarmów. jeśli chcesz mieć na serio
    monitoring, zrób tak, aby kamery były widoczne, ale gdy ktoś je będzie
    obserwował - musi byc nagrywany przez kamery... ukryte. da się to
    zrobić, bo kamera ma wymiar 38 na 38mm. obiektyw może mieć 10mm, albo 2mm!

    > I jeszcze jedno pytanko
    > W przydasiach wala mi się jakiś nieużywany PCet
    > Czy można go wykorzystać jako rejestrator ip do nagrywania obrazu z 4 na razie
    kamer HD?

    Raczej nie. to znaczy - da sie, ale to wszystko zależy od zdolności
    radzenia sobie z sygnałem transmitowanym przez kamery. wszelkie moje
    próby ogarnięcia tego tematu, spełzły na niczym, bo króto mówiąc, PC
    widział obraz i strasznie chciał go kodować. rejestrator "widzi"
    strumieni i zapisuje bez ingerencji. Nawet dedykowany program od
    producenta kamer, przy 4 sztukach, powodował 80% zajęcie 4 rdzeni procka
    - czli maskakra. walczyłem - poległem. po zatym, cena dedykowanego
    rejestratora jest śmiesznie niska. przy rejestracji non stop (a robie to
    już ponad 10 lat) energia elektryczna też się liczy. na dysku 500gb,
    zapiszesz miesiąc nagrań. na wszelki wypadek kup rejestrator na więcej
    kamer niż potrzebujesz - nie zaszkodzi. a +/-50zł w całej inweestycji to
    pestka. jeszcze jedno. z rejestratorem też pogadasz zdalnie. jak masz
    stałe zewnętrzne IP to bezpośrednio, jak nie - sygnał z gsm -to przez
    chiny. Co do jakości to ja pisałem wielokrotnie już taki: w cctv było
    widać że kasjer wydaje resztę, daje paragon, monety, banknoty. w IP 720p
    widać jakie nominały. Rejestrator nie może (nie powinien) być w miejscu
    do którego mozna się włamać!!!! jeśli nie masz takiej możliwości, to
    buduj skrytkę, sejf...
    ToMasz