  • 21. Data: 2010-01-26 21:54:32
    Temat: Re: Mrozy powyżej -18C a zużycie gazu
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Paweł K." <P...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hjnhd6$m81$1@inews.gazeta.pl...
    > No trochę mnie pocieszyłeś. Po tygodniu grzania skręciłem trochę piec i
    > wspomagam go kominkiem, ale i tak poniżej 15m3 na dobę nie schodzi.
    Docelowo (przy takich temperaturach) powinienieś mieć
    <= 10 m3.

    Pzdr

    JKK

  • 22. Data: 2010-01-26 22:06:45
    Od: M <M...@w...pl>

    Paweł K. pisze:
    > No trochę mnie pocieszyłeś. Po tygodniu grzania skręciłem trochę piec i
    > wspomagam go kominkiem, ale i tak poniżej 15m3 na dobę nie schodzi.

    Hmmm, 15m^3 to ok. 6,5kW. Ile masz obliczone zapotrzebowanie na ciepło?

    M.

  • 23. Data: 2010-01-26 23:06:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hmmm, 15m^3 to ok. 6,5kW. Ile masz obliczone zapotrzebowanie na ciepło?

    Chyba troche za duzo, nie 5,31kW?
    W sumie by sie moglo zgadzac, sredniosezonowo na bolka oko ponizej
    100kWh/m^2 (dom 210m^2). Zalezy jakie tam ma temp., u mnie wczoraj ok. godz.
    22 bylo -25C, nad ranem pewnie blizej -30C. Do obliczeniowego zera z
    tendencja powyzej ciagle daleko.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-01-27 08:30:52
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie moge sie doczekac, po prostu go nienawidze. :-) Kotlow weglowych,
    > drzewnych (choc znacznie mniej), kominkow grzejacych ciagle, a przede
    > wszystkim latania za opalem.
    > Dzis spotkalem sie ze znajomym mojego ojca ktory pali mialem. Przywiozl
    > sobie mialu za 450zl tona i

    Miał to porażka. miałem kiedyxś epizod w zyciu z paleniem miałem i weglem
    brunatnym. Porażka. Chodzbyś nie wiem jak sie starał to syfu z tego wszędzie
    pełno.
    Węgiel juz lepiej ale wychodzi porównywalnie z gazem pod względem kosztów
    wiec jak jest mozliwość gazu to wegiel bez sensu moim zdaniem
    Tak sobie licże że u mnie wegla spalałbym 25 kg dziennie przy takich
    temeraturach jakie sa teraz. To jest ok 15-20zł czyli ok 500zł miesięcznie.
    Gazem wyszłoby podonbnie jak myślę i czytam(plus rekraacja kominkowa
    oczywiście)

    > to na dobra sprawe powinienem sie przebierac. Gazem pewnie troche drozej,
    > no ale o ile mnie bedzie stac to chetnie sie zamienie.

    Wszyscy moi znajomi którzy grzeja gazem + rekraacja to ok chwala sobie.
    Tylko że wszyscy nie wiem czemu polubili 18stC w pomieszczeniach
    mieszkalnych a 16 w sypialniach. Ja lubię 2-3st więcej i tak mam u siebie.

    Krzysiek

  • 25. Data: 2010-01-27 08:45:27
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Wszyscy moi znajomi którzy grzeja gazem + rekraacja to ok chwala sobie.
    > Tylko że wszyscy nie wiem czemu polubili 18stC w pomieszczeniach
    > mieszkalnych a 16 w sypialniach.

    Jakieś nieporozumienie.
    Owszem, "w zimie musi być zimno",
    ale nie do tego stopnia (nomen omen).

    > Ja lubię 2-3st więcej i tak mam u siebie.

    U siebie aktualnie mam ustawione 21,25 i 19,25,
    i to wydaje się byc optymalne (włącz/wyłącz
    w przedziale 0,5 C).

    Pzdr

    JKK

  • 26. Data: 2010-01-27 10:24:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > miesięcznie.
    > Gazem wyszłoby podonbnie jak myślę i czytam(plus rekraacja kominkowa

    500zl to blisko 11m^3 gazu na dobe po 1,55zl, czyli nieco ponad 17zl/dobe.
    Porownywalnie z tym co wyliczyles. Przy tych mrozach to pewnie nic dziwnego,
    ale srednio w calym sezonie to raczej zuzycie nie takie male. Na tyle nie
    male, ze palenie rekreacyjne nie powinno byc konieczne a i temp. powinny byc
    normalne.

    > Wszyscy moi znajomi którzy grzeja gazem + rekraacja to ok chwala sobie.
    > Tylko że wszyscy nie wiem czemu polubili 18stC w pomieszczeniach
    > mieszkalnych a 16 w sypialniach. Ja lubię 2-3st więcej i tak mam u siebie.

    A wiesz co, ja mysle ze to troche inaczej dziala. Jak palisz gazem to nie
    nosisz opalu tylko rurka sobie leci. Za dwa miesiace faktura i czarno na
    bialym. Jak palisz weglem to nikt lopat nie liczy, a jak trzeba tone dokupic
    to blizej wiosny nikt juz nie pamieta ile to jesienia kupil. Tak mam u
    siebie, musze dokupic wegla a ile kupilem jesienia to nie pamietam. Moge za
    to smialo powiedziec ze trzy tony to mi starcza do drugiej wiosny, tylko nie
    pamietam ile kupilem na poczatku. :-)

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-01-27 19:26:18
    Od: "Paweł K." <P...@g...pl>

    Obliczyłem trochę inaczej 15m3 gazu GZ50 to jakieś 135kWh co w przeliczeniu
    na drewno kominkowe daje średnio 32kg dębu, czyli miesięcznie jakieś 2m3 co
    jest 3x tańsze niż ogrzewanie gazowe.Muszę sprawdzić obliczenia na praktyce
    :))

  • 28. Data: 2010-01-27 19:30:58
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > przeliczeniu na drewno kominkowe daje średnio 32kg dębu, czyli miesięcznie
    > jakieś 2m3 co jest 3x tańsze niż ogrzewanie gazowe.Muszę sprawdzić

    Uwzglednij jeszcze sprawnosci kotla gazowego i tego w ktorym palisz to
    drzewo. Z ciekawosci powiem, ze temp. spalin w moim kotle gazowym to ok.
    20C. Sprobuj dotkac czopucha kotla stalopalnego albo kominka przy otwartych
    przepustnicach.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2010-01-27 20:11:18
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba troche za duzo, nie 5,31kW?

    Liczyłem 3,7MJ/m^3, wychodzi 6,42kW.

> [...]
    > 100kWh/m^2 (dom 210m^2). Zalezy jakie tam ma temp., u mnie wczoraj ok. godz.
    > 22 bylo -25C, nad ranem pewnie blizej -30C. Do obliczeniowego zera z

    Dla domu 210m^2 sama wentylacja grawitacyjna (-20C -> +22C) to może być
    ok. 10kW (jedna wymiana na godzinę). Zależy jeszcze jaka kubatura, ale
    domów raczej nie buduje się jako domków dla krasnali, czy blokowisk
    (2,50m), więc na parterze zwykle jest 3m wys. a na piętrze różnie -
    zależnie od skosów (ale też zapewne 2,80m).

    M.

  • 30. Data: 2010-01-27 20:17:47
    Od: M <M...@w...pl>

    Paweł K. pisze:
> [...]
    > jest 3x tańsze niż ogrzewanie gazowe.Muszę sprawdzić obliczenia na praktyce

    2mp = 0,65m^3/mp*2mp = 1,3m^3

    Rozumiem, że masz miejsce by to dwa lata suszyć (w przeciwnym wypadku
    dolicz jeszcze czyszczenia a może i remont komina w koszty).

    M.