  • 11. Data: 2010-01-26 12:02:06
    Temat: Re: Mrozy powyżej -18C a zużycie gazu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:hjmjo2$ldl$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W WYGRZANYM domu (a nie swieżo "uruchomionym")
    > wychodzi kosztowo porównywalnie - 1 T miału = 1 miesiąc
    > grzania gazem (z ciepłą wodą kiedy i o której potrzeba).

    Oj chyba nie.
    Gaz wyjdzie drożej jak miał.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-01-26 13:18:50
    Od: m...@p...onet.pl

    > Miałem pecha z jednej strony, a szczęście z innej bo uruchomiłem instalację CO
    przed tygodniem. Kocioł zwykły Viessmana. Ogrzewam ok. 210 m2, 3 kondygnacje,
    ocieplony 15cm styropianu+pustak max. W pierwszy dzień poszło 27m3 gazu, na
    drugi już 41m3, potem niby się trochę uspokoiło ale i tak nie schodzi poniżej
    23m3. Przy takim zużyciu zapłacę za miesiąc ok. 1600zł. Trochę to mnie
    przeraża.A miało być tak pięknie:((. Mam nadzieję, że jak się ociepli to nie
    będzie tak tragiczne. Jak to wygląda u was?

    Wystartowałem z grzaniem grudzień 2008 (podłączyli gaz, wcześniej miałem tylko
    kominek), nowy dom 180m, piec pewnie taki sam jak Twój, pierwszy rachunek za
    grudzień styczeń ok. 1600, a luty marzec 900, a teraz od 20 listopad do 23
    styczeń 650, może kolejny będzie trochę większy.
    Dom musi Ci się wygrzać i tyle.
    aby do wiosny

  • 13. Data: 2010-01-26 17:54:14
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > i wcale nie ma takiego syfu i roboty, żona z przyjemnością chodzi do pieca

    Ty moze ozeniles sie z Boruta?? :-)

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-01-26 17:58:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Oj chyba nie.
    > Gaz wyjdzie drożej jak miał.

    To tez, moze tak, moze nie. Ile to roznych mialow i wegli ludzie sprzedaja,
    ekogroszkow co palic sie nie chca. Uzywam wegla od zawsze i wiem cos o tym.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2010-01-26 19:15:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Uzywam wegla od zawsze i wiem cos o tym.
    I po tylu latach wspólnych przeżyc wzlotów i upadków zdradzasz go(węgiel) z
    gazem;)))

    Kris

  • 16. Data: 2010-01-26 19:56:16
    Od: "Paweł K." <P...@g...pl>

> [...]
    > grudzień styczeń ok. 1600, a luty marzec 900, a teraz od 20 listopad do 23
    > styczeń 650, może kolejny będzie trochę większy.
    No trochę mnie pocieszyłeś. Po tygodniu grzania skręciłem trochę piec i
    wspomagam go kominkiem, ale i tak poniżej 15m3 na dobę nie schodzi.

  • 17. Data: 2010-01-26 20:06:05
    Od: M <M...@w...pl>

    Paweł K. pisze:
    > Tak chodził na pełnej mocy. Do +20C dochodził przez 3 dni. Teraz trochę
    > skręciłem bo temperatura przekroczyła +24C a dom stoi pusty.Myślę, że
    > ustawię gdzieś na +14-18C aby się nie wyziębił i można było dokończyć
    > malowanie i podłogi.

    Możesz policzyć, ile powinno wyjść.

    Ciepło właściwe przyjmij C=1000J/kg K (beton, Max) 2500 J/kg K (drewno).

    Załóżmy, że betonu masz ok 40m^3, niech będzie 1,5tony/m^3, czyli 60
    ton. Niech pustak waży drugie tyle. Niech drewna będzie z 4 tony.
    Różnica temperatur niech będzie 20K (załóżmy, że ściany wyziębiły się do
    0C).

    Wychodzi

    E = 1000 *120 000 *20 J + 4000 *2500*20 J

    Liczby możesz sobie podstawić własne, bo zapewne wiesz ile zamawiałeś
    betonu, cegieł, piachu, cementu (do tego woda).

    Jeśli w środku jest wilgoć, to ciepło właściwe wody C=4200J/kg K (za to
    tej wody są raczej kilogramy niż tony :-).

    Gdyby na zewnątrz było +10C, to otworzyłbyś okna i rozgrzał połowę tego
    za darmo. :-)

    M.

  • 18. Data: 2010-01-26 21:00:04
    Od: M <M...@w...pl>

    Paweł K. pisze:
    > No trochę mnie pocieszyłeś. Po tygodniu grzania skręciłem trochę piec i
    > wspomagam go kominkiem, ale i tak poniżej 15m3 na dobę nie schodzi.

    Trzeba było zacząć wygrzewania od kominka. Masz wtedy większą moc
    (większa różnica temperatur i mniej wylatuje przez komin).

    M.

  • 19. Data: 2010-01-26 21:12:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I po tylu latach wspólnych przeżyc wzlotów i upadków zdradzasz go(węgiel)
    > z gazem;)))

    Nie moge sie doczekac, po prostu go nienawidze. :-) Kotlow weglowych,
    drzewnych (choc znacznie mniej), kominkow grzejacych ciagle, a przede
    wszystkim latania za opalem.
    Dzis spotkalem sie ze znajomym mojego ojca ktory pali mialem. Przywiozl
    sobie mialu za 450zl tona i twierdzi, ze mialem wychodzi tanio a gaz to w
    ogole najdrozszy jest, choc nigdy go nie mial, ale jego znajomy to to i
    tamto... Sasiad moj zaplacil fuckture za gaz od pazdziernika do ktoregos tam
    grudnia 1000zl, ale dom patrzac na dach raczej z pewnymi wadami. Nawet gdyby
    teraz dostal fuckture 1500zl i kolejna 1000zl to za szesc miesiecy grzania z
    gotowaniem i CWU wychodzi 3500, niech bedzie i 4000. Ekogroszku kupi za to 5
    ton nie wiadomo nigdy jakiego. Mialu blisko 9 ton. Nie wiem jak wyjdzie
    palenie mialem w stosunku do ekogroszku, podejzewam, ze mialu troche powinno
    zostac, ale ekogroszku nie koniecznie. 9 ton mialu to tez nie dwa sloiki z
    ogorkami i trzeba to gdzies tzymac. Porazka jednym slowem. Jak ide po wegiel
    to na dobra sprawe powinienem sie przebierac. Gazem pewnie troche drozej, no
    ale o ile mnie bedzie stac to chetnie sie zamienie.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-01-26 21:13:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł K." <P...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No trochę mnie pocieszyłeś. Po tygodniu grzania skręciłem trochę piec i
    > wspomagam go kominkiem, ale i tak poniżej 15m3 na dobę nie schodzi.

    Przy mrozach ponizej -20C to moze nie do konca takie dziwne.

    Pozdro.. TK