  • 31. Data: 2014-12-16 14:40:24
    Temat: Re: NTG Jak przygotować dom/mieszkanie na brak mediów.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Kup sobie coś takiego i wystarczy:
    http://allegro.pl/kuchenka-campingaz-bleuet-micro-ka
    rtusz-cv300-i4862202330.html

    Spokojnie starczy na kilka dni gotowania, miejsca dużo nie zajmuje, a może
    się kiedyś przyda na wakacje. Do tego butla 5l wody mineralnej gdzieś w
    kącie szafy w kuchni, latarka z zapasowymi bateriami i tyle. Cokolwiek
    więcej to IMO przesada żeby nie napisać popadanie w paranoję.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2014-12-16 15:12:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 14:14:39 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > Czy zostawiłbyś swoją rodzinę?
    Widzisz tez schodzisz w kierunku kataklizmów i wojen a wtedy faktycznie allegro o
    kant dupy rozbić . "Normalne" planowane czy nieplanowane wyłączenie trwające nawet
    kilkadziesiąt godzin to w cywilizowanym kraju nie problem- wtedy faktycznie jedziesz
    do marketu czy najbliższego sklepu i kupujesz co Tobie tam potrzeba. Można oczywiście
    mieć dwie butle z gazem i agregat prądotwórczy w piwnicy+ zapas wody cukru, suszonej
    słoniny i spirytusy lecz znając życie jak będzie potrzebne to się okaże że w
    agregacie nie ma paliwa albo z innych powodów nie odpala, słonina spleśniała a butle
    gazowe złodziej ukradł
    Na takie sytuacje jak opisałeś w pierwotnym poście to wg mnie aż nadto
    zabezpieczeniem jest palnik turystyczny + nabój turystyczny do tego palnika+
    latarka/świeczka. Dzieciakowi jedzenie ugotujesz jakby co.
    Tak patrze u mnie- gdyby taka sytuacja się zdażyła to nawet piechota idąc do
    najbliższej stacji paliw mam 300metrów a do bricomarche z 2km. Po drodze jeszcze
    lokalnui handlowcy a i rodziny jakby co w pobliżu trochę mam więc wyjść awaryjnych
    jest sporo i nie widzę sensu jakiegokolwiek zabezpieczania się na takie okoliczności.
    A mam jeszcze kominek otwarty, jakby co to rozpalam i się grzeje oraz kiełbase i
    ziemniaki mogę tam upiec jak na ognisku.
    > W lotto też ktoś wygrywa
    ano.
    A każdy robi jak tam uważa.

  • 33. Data: 2014-12-16 15:49:01
    Od: Bolko <s...@g...com>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Northeast_blackout_of_2
    003#Sequence_of_events

    55 mln ludzi bez prądu

    http://www.cire.pl/pdf.php?plik=/pliki/2/blackout_sz
    czecin.pdf

    Szczecin i okolice

  • 34. Data: 2014-12-16 22:48:38
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > Ale też pisanie że allegro rozwiąże moje problemy jest ...
    > (bez komentarza)
    >
    > Wyjechać do innego województwa by kupić agregat.

    O rety, jakby mozna muzyczke tu wstawic to bylby to jakis rzewny
    wyciskacz lez :-)

    Otoz nie - jakby chcieli to wpakowalbym ich do auta - mam w nim ogrzewanie
    wiec by nie zmarzli. Wspolnie przezylibysmy milionowa z kolei przygode i
    tyle. Mowimy o spedzeniu 2-3-4h w aucie jezdzacym po asfalcie, nie o
    udziale w rajdzie Paryz Dakar :-)

    Ja naprawde CHCIALBYM zeby wszystkie moje najwieksze problemy byly tego
    kalibru :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2014-12-16 22:55:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 15:49:03 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Northeast_blackout_of_2
    003#Sequence_of_events

    > 55 mln ludzi bez prądu

    "he following is the blackout's sequence of events on August 14, 2003[12][13][14]
    (times in EDT):

    12:15 p.m.
    [...]
    4:13 p.m. End of cascading failure.
    "

    Dobrze czytam, ze awaria trwala 4 godziny? :-)

    > http://www.cire.pl/pdf.php?plik=/pliki/2/blackout_sz
    czecin.pdf
    > Szczecin i okolice

    I jak daleko bylo od centrum awarii do miejsca gdzie juz prad byl - 20km?
    Do pokonania w 20 minut samochodem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 36. Data: 2014-12-17 11:24:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-16 o 22:55, Adam pisze:
> [...]
    > 4:13 p.m. End of cascading failure.
    > "
    >
    > Dobrze czytam, ze awaria trwala 4 godziny? :-)

    Nie, czytaj do końca. '...End of cascading failure. 256 power plants are
    off-line, 85% of which went offline after the grid separations occurred"

    czecin.pdf

    > I jak daleko bylo od centrum awarii do miejsca gdzie juz prad byl - 20km?
    > Do pokonania w 20 minut samochodem.
    > pozdr.

    Szczególnie, jak napada np tak:
    https://www.google.pl/search?q=snow+storm+buffalo+20
    14&rls=com.microsoft:pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&s
    a=X&ei=llmRVI3uFZarad3hgsgI&ved=0CB8QsAQ&biw=1278&bi
    h=638

    --
    Pete

  • 37. Data: 2014-12-17 13:35:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 11:24:12 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    14&rls=com.microsoft:pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&s
    a=X&ei=llmRVI3uFZarad3hgsgI&ved=0CB8QsAQ&biw=1278&bi

    Jak zyjesz - napadalo tak kiedys u Ciebie? :-)
    U mnie nie, a zyje 33 lata. Poki co srodek zimy, a za oknem slonce swieci
    i +10stC :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2014-12-17 14:04:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-12-17 o 13:35, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Jak zyjesz - napadalo tak kiedys u Ciebie? :-)
    > U mnie nie, a zyje 33 lata. Poki co srodek zimy, a za oknem slonce swieci

    Wiesz, u nich też jeszcze nigdy tak nie padało.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2014-12-17 14:05:53
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    h=638

    > Jak zyjesz - napadalo tak kiedys u Ciebie? :-)
    > U mnie nie, a zyje 33 lata. Poki co srodek zimy

    Chyba końcówka jesieni? :P

    --
    Pete

  • 40. Data: 2014-12-17 23:05:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 grudnia 2014 14:05:44 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Chyba końcówka jesieni? :P

    W sumie racja ;)
    Tym niemniej! 13 grudnia w tym roku... kosilem trawe ;)
    Wlasciwie sciagalem kosiarka opadle liscie bo nie chcialo mi sie grabic :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.