  • 21. Data: 2018-09-05 15:29:23
    Temat: Re: [OT] Re: NTG malowanie lodówki
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 września 2018 03:57:19 UTC-5 użytkownik marios napisał:
    > W dniu 04.09.2018 o 20:58, s...@g...com pisze:
    > [ciach]

    higieniczniejsze. Dlatego jesli nie wszystkie to przynajmniej znakomita wiekszosc
    sprzetu profesjonalnego jest zrobiona z nierdzewki. Blaty, lodowki, wozki, zmywarki,
    kostkownice do lodu, brytfanki na zarcie w bufetach sodexo (i w praktyce wszystkich
    innych tez), kubelki na lody i pierdylion innych gratow sie robi z nierdzewki, nie
    wspominajac o garnkach, patelniach, czy sztuccach.

    zezre. A czasem jak kupi sie tanio to i bez obijania ruda przychodzi i zre.

    > [ciach]
    > Pytanie teraz tylko .. dlaczego białe są aż tyle droższe (zwykła blacha +
    > farba tyle kosztuje?), inny przykład lodówka Bosch-a (60-tka):
    > https://www.euro.com.pl/lodowki/bosch-kgn39kl35.bhtm
    l - 2099
    > https://www.euro.com.pl/lodowki/bosch-kgn39kw35.bhtm
    l - 2649

    > 550 zł różnicy
    > Biała to nie farba? jakaś szyba?
    > Chyba jednak to jest taki trend jak w samochodach, zwykły biały najtańszy a
    > jakiś kolor to już XX tysięcy dopłaty.

    No wiesz, inox to sie tylko prasuje, nituje i wysyla do klienta.
    A biale trzeba malowac, suszyc/wygrzewac a potem sie troche cackac podczas montazu
    aby nie obic haniebnie. Inox jednak nieco wybacza.
    Nie wiem czy to tlumaczy te 25% roznicy w cenie ale jak sam widzisz, jestes prawie w
    stanie tyle doplacic aby miec biale a Akram kupi biale zeby mu wstyd nie bylo i te 8
    stow lyknie bo sie wtedy lepiej czuje.
    Marketing :)

    > Bo ja mam starą (18lat?) białą i jakoś nie jest specjalnie poobijana (dzieci
    > są), trochę zżółkła , raczej środek pada wykonany z plastików, co do których
    > już w komentarzach ludzi po zakupie jest często podkreślane w stylu "plastik
    > cienki jakby zaraz miał się rozpaść", "strach pociągnąć" itp. i gdzie tu
    > szukać rdzy.
    > Cały czas odnoszę się do lodówki i tak dużych różnic w cenie, bo nie neguję
    > praktyczności inoxa w części sprzętów.

    18 lat, to juz nie czasy kiedy lodowki byly pancerne ale nadal jako tako je robili.
    Dzis moze nie byc juz tak fajnie.
    Inna sprawa to to jaka to firma. I dzis sa takie co zrobia dobrze i farba sie sama
    nie odparzy. I takie lodowki beda ladne i trwale. Nawet malowane.
    A sa takie ze nawet bez Twojej ingerencji ruda je zacznie zrec.
    Roznie moze byc.
    O tym ze ruda nie je bialej lodowki przekonasz sie za 5 lat. O tym ze inoxa nic nie
    je nie musisz sie przekonywac. Oczywiscie o ile to jest inox. Bo jestem w stanie
    sobie wyobrazic ze ktos zrobi jakis cyrki zwykla blache ponikluje czy cos...

    Moja rada: Kup cokolwiek co sie zonie podoba. Idz z nia do sklepu, doradz co dobre i
    odradz jakies wymysly ktore wiesz ze ci beda zawadzac.

    A potem niech se zona wybierze. I tak bedzie najlepiej.

  • 22. Data: 2018-09-05 15:31:25
    Temat: Re: NTG malowanie lodówki
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 5 września 2018 03:31:10 UTC-5 użytkownik marios napisał:

    > Ale jak siada po miesiącu to serwis przyjmie taką importowaną?
    > Na plus zaliczam rzeczy kupione na terenie Niemiec - niemieckie do Niemiec
    > zamiast niemieckie do Polski. Mój kuzyn ma wszystko w domu niemieckie , ale
    > przywoził wprost z Niemiec (i ma orientację co ma kupować) i nie przekonasz
    > go że źle robił.
    > Bo na takiego sprzedawcę najczęściej chyba raczej nie ma co liczyć z
    > reklamacjami.

    Trzeba przeczytac gwarancje. Czesto czy kupisz u nas czy u niemca gwarancja jest taka
    sama i polski serwis bez problemu ci sprzeta naprawi.
    Ale trzeba wpierw przeczytac co gwarancja oferuje.

  • 23. Data: 2018-09-05 16:21:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 10:57, marios pisze:

    > Pytanie teraz tylko .. dlaczego białe są aż tyle droższe (zwykła blacha
    > + farba tyle kosztuje?), inny przykład lodówka Bosch-a (60-tka):
> [...]

    Tutaj masz przykład odwrotny:
    https://mediamarkt.pl/agd/zmywarka-beko-dfn28422x
    https://mediamarkt.pl/agd/zmywarka-beko-dfn28422w
    szara zmywarka kosztuje 1568 zł, a biała jest 12% tańsza: 1379 zł.

    Pewnie w tym przypadku o cenie decyduje specyficzne upodobanie
    kupujących. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 24. Data: 2018-09-05 22:08:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-09-05 o 10:31, marios pisze:

    > Ale jak siada po miesiącu to serwis przyjmie taką importowaną?
    Ci co sprzedają dają najczęściej miesięczną, a poza tym masz fabryczną,
    kiedyś był problem bo serwisy nie chciały przyjmować, ale teraz jest
    unia i sam
    możesz sobie przywieść z Niemiec więc łaski nie robią.

    > Na plus zaliczam rzeczy kupione na terenie Niemiec - niemieckie do
    > Niemiec zamiast niemieckie do Polski.
    Na pewno jest lepsza jakość wykonania poza tym robią dobre wyprzedarze i
    naty zarabiają nasi sprzedający,a i sam też bo ja za pralkę zapłaciłem
    950 z wysyłką a podobna u nas zaczynały się na ceneo od 1160 + wysyłka.

    Mój kuzyn ma wszystko w domu
    > niemieckie , ale przywoził wprost z Niemiec (i ma orientację co ma
    > kupować) i nie przekonasz go że źle robił.
    Dlaczego zle, tam mają silne organizacje konsumenckie i trudniej
    pocisnąć bubla jak u nas.
    > Bo na takiego sprzedawcę najczęściej chyba raczej nie ma co liczyć z
    > reklamacjami.
    Czemu? każdy sprzedawca odpowiada za to co sprzedaje, kwestia tylko
    dogadania się z nim.

    --
    Pozdr
    Janusz