  • 1. Data: 2018-09-02 21:46:52
    Temat: Antena satelitarna TV na strychu - co sądzicie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy rozważaliście pomysł, żeby antenę satelitarną umieścić nie na
    zewnątrz domu, ale na strychu?
    Dom szkieletowy. Ściana na strychu ma przekrój: szkielet niewypełniony
    niczym, płyta wiórowa 12mm, styropian 12 cm, klej na siatce, tynk
    silikatowy 5mm.

    Jak myślicie? Większy talerz dałby radę, czy tłumienie tynku i płyty
    wiórowej będzie za duże?

    --
    MN

  • 2. Data: 2018-09-02 21:52:55
    Temat: Re: Antena satelitarna TV na strychu - co sądzicie?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-02 o 21:46, Marcin N pisze:
> [...]
    > silikatowy 5mm.
    >
    > Jak myślicie? Większy talerz dałby radę, czy tłumienie tynku i płyty

    Nie da rady.
    chyba że czasza będzie miała z 2m.

  • 3. Data: 2018-09-02 22:36:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-09-02 o 21:52, Baczek pisze:

    > Nie da rady.
    > chyba że czasza będzie miała z 2m.

    Czyli nie da rady, ale da radę? Skąd wziąłeś wartość 2m? A może 1.2m
    wystarczy? Wszystko zależy od tłumienia sygnału w tynku i płycie wiórowej.

    --
    MN

  • 4. Data: 2018-09-02 22:59:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 2 Sep 2018 22:36:54 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Wszystko zależy od tłumienia sygnału w tynku i płycie wiórowej

    Raczej od zawartości wody w tym a szczególnie na tym, podczas deszczu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-09-02 23:05:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.09.2018 o 22:36, Marcin N pisze:

    > Czyli nie da rady, ale da radę? Skąd wziąłeś wartość 2m? A może 1.2m
    > wystarczy? Wszystko zależy od tłumienia sygnału w tynku i płycie wiórowej.

    z tego co ja słyszałem, przez połać z dachówek sygnał przechodzi, ale
    przez tą samą połać pokryta śniegiem - już nie.
    Zwiększając wielkość czaszy, zwiększasz odporność na zakłócenia, ale czy
    warto być królikiem doświadczalnym?

    ToMasz

  • 6. Data: 2018-09-02 23:24:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > silikatowy 5mm.
    >
    > Jak myślicie? Większy talerz dałby radę, czy tłumienie tynku i płyty

    Będzie za duże, ju zwykłe anteny gorzej chodzą a dla satelity to już
    całkiem.
    Winą jest wilgoć która zawsze jest w przegrodzie, daj sobie antenę na
    zewn ale pod okapem, chroni to ją przed wiatrem i deszczem, sam tak
    zrobiłem, mam w samym szczycie domu antenę którą dach osłąnia z góry i
    boków.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2018-09-03 04:12:44
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 2 września 2018 16:05:15 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > przez tą samą połać pokryta śniegiem - już nie.
    > Zwiększając wielkość czaszy, zwiększasz odporność na zakłócenia, ale czy

    Koszta niewielkie. w jakichs 500pln powinno dac sie zmiescic.
    W lato problemu raczej byc nie powinno. W zime, no coz, moze trzeba bedzie zamiesc
    czasem polac dachu ale jak sie ociepli to jest szansa ze zasniezony dach bedzie tylko
    pare dni w roku...

    Ale ja i tak bym wolal antene na dachu, byle w miejscu gdzie sie ja wygodnie montuje
    i reguluje.

  • 8. Data: 2018-09-03 09:36:13
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Czyli nie da rady, ale da radę? Skąd wziąłeś wartość 2m? A może 1.2m
    > wystarczy? Wszystko zależy od tłumienia sygnału w tynku i płycie wiórowej.

    Dobrze będzie- co się narobisz, to Twoje.A działać i tak nie będzie.Moja córka
    mieszka w bloku, jakoś tak równolegle do linii z satelitą. Jeśli sąsiadka powiesi
    pranie, wnuczek nie może bajek oglądać.
    Wiem- kompiujesz, żeby nikt nie wiedział, że masz satelitę! Prościej jednak nie
    kupować....
    Pozdro.abomito

  • 9. Data: 2018-09-03 10:34:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    abomito pisze:

    > Wiem- kompiujesz, żeby nikt nie wiedział, że masz satelitę!
    > Prościej jednak nie kupować....

    Najlepiej zapytać na irańskich forach. Ten kraj jest znany
    z tego, że posiadanie anteny zawsze było zabronione, a i tak
    wszyscy mają. Wyspecjalizowali się w ukrywaniu i kompinowaniu.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2018-09-03 22:07:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > silikatowy 5mm.
    >
    > Jak myślicie? Większy talerz dałby radę, czy tłumienie tynku i płyty

    Za duże.

    --
    Irokez