  • 1. Data: 2017-01-02 23:54:26
    Temat: Nadanie numeru działce, przyporządkowanie do nazwy ulicy.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Tak czytając obok wątek "meldunek na działce :-) "
    spłynęło na mnie zapytowywanie:

    Jeśli jest działka większa, figurująca w jakichś rejestrach miejskich
    czy gminnych na kilku inchszych "działkach", to jak następuje
    przyporządkowanie działki?

    Przykładowo moja działka rodzinna jest na 3 lub 4 "działkach" (dawno już
    tych papierów nie widziałem). Ponadto sąsiaduje z trzema różnie
    nazwanymi ulicami.

    Ok, dla przykładu:
    Kupuję grunt składający się z tylu morgów, ile chłop zmieści jaj
    kurzęcych w kapeluszu. Powiedzmy, że ta moja działka (składająca się z
    fafnastu działek wg urzędu gminy) jest prostokątna, przylega do 4 ulic:
    Marksa, Lenina, Kwiatowa i Smrodliwa.
    Wjazd zrobiłem sobie od Lenina, ale chciałbym, aby numer był od ulicy
    Kwiatowej.
    Da się tak?
    Kto o tym decyduje?
    A jak mam cztery wjazdy z każdej z ulic?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2017-01-03 09:10:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-01-02 o 23:54, Adam pisze:
> [...]
    > Da się tak?
    > Kto o tym decyduje?
    > A jak mam cztery wjazdy z każdej z ulic?

    Decyduje urzędnik.

    Jeżeli, to pierwszy dom na jakimś wygnajewie, to dadzą kolejny numer z
    jakiejś najbliższej ulicy/wsi/osady, a orientacja budynku względem stron
    świata czy ulic jest w zasadzie obojętna i inwestor może sobie tu
    pofantazjować a urzędnik mu to często przyklepie.

    Jeżeli, to pierwsza posesja i znajduje się przy kilku ulicach, to masz
    do pozwolenia na budową dołączone coś co nazywa się planem oddziaływania
    i zgodą na dojazd do drogi publicznej(nie pamiętam już właściwych nazw
    tych papierków), razem z frontem budynku daje to urzędnikowi jakieś
    współrzędne, do której ulicy przyporządkować numer posesji.
    Jak już jest nadany pierwszy numer, to potem leci z górki. Gdy są nadane
    numery a ktoś wstrzeli się z nową posesją, to dodadzą mu literkę to
    numeru, itd.

    Tak, to mniej więcej wygląda.

  • 3. Data: 2017-01-03 19:53:45
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 02.01.2017 o 23:54, Adam pisze:

    > Jeśli jest działka większa, figurująca w jakichś rejestrach miejskich
    > czy gminnych na kilku inchszych "działkach", to jak następuje
    > przyporządkowanie działki?
    Po pierwsze: ustalić co to jest działka - w odniesieniu do działki gruntu.
    Cały kraj jest podzielony na działki na podstawie "ewidencji gruntów i
    budynków" i tylko ta ewidencja jest podstawą do opisu działek gruntowych
    we wszystkich dokumentach urzędowych jak i sądowych nie wyłączając ksiąg
    wieczystych.

    > Przykładowo moja działka rodzinna jest na 3 lub 4 "działkach" (dawno już
    > tych papierów nie widziałem). Ponadto sąsiaduje z trzema różnie
    > nazwanymi ulicami.

    Po drugie: to co powyżej jest nazwane "działką rodzinną" to jest
    nieruchomość gruntowa - i jeśli właścicielem wszystkich części jest
    jeden właściciel (tym właścicielem może być kilka osób tylko w tym samym
    składzie - współwłasność)
    Nieruchomość może składać się z większej ilości działek i jeśli
    wszystkie są w jednej księdze to stanowią jedną nieruchomość - tzn.
    jeśli rodzinna własność jest wpisana w dwóch księgach to posiada dwie
    nieruchomości.
    Numeracji (numer policyjny) podlegają działki budowlane a te jak wiadomo
    muszą mieć dostęp do drogi publicznej (dygresja: nie wszystkie drogi
    gminne są drogami publicznymi) i to ta droga jest brana pod uwagę przy
    tej numeracji (nie mylić z numerami działek wg ewidencji gruntów i
    budynków czyli katastru. A jeśli dotyczyłoby to np. dwóch dróg to tu się
    wybiera (dowolność urzędnika) tę tworzącą front budynku.
    W opisanych sytuacjach nie ma dowolności urzędników ponieważ bo istnieją
    odpowiednie przepisy prawne - i chociaż każdemu wolno robić wszystko
    czego mu prawa nie zabrania to urzędnikowi wolno robić tylko tak jak mu
    prawa pozwala.

    --
    JaTy

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2017-01-12 21:00:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Po co idioci nadają numery łamane w rodzaju 3/5/7, to nawet najwybitniejsi eurokraci
    nie wiedzą.

    -----