  • 1. Data: 2013-11-18 14:39:59
    Temat: Naprawa co w bloku bez spuszczania wody.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Czytam posty o konieczności spuszczania wody z pionu w blokach, gdy coś
    trzeba robić z instalacją co i trochę mnie to dziwi.
    Jeszcze w głębokim PRL przyszli fachowcy i wymienili kaloryfer w
    mieszkaniu na parterze bez spuszczania wody z pionów.
    Mieli takie ustrojstwo, które zamroziło rury na zasilaniu i powrocie.
    Odkręcili stary kaloryfer, zamontowali nowy i po robocie.
    Czy mimo 30 lat, jakie minęły od tego czasu postęp techniczny nie
    dociera? No chyba, że ustrojstwo było na freon, a freon wiadomo -
    wynalazek diabła.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-11-18 15:06:21
    Temat: Re: Naprawa co w bloku bez spuszczania wody.
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mimo 30 lat, jakie minęły od tego czasu postęp techniczny nie
    > dociera? No chyba, że ustrojstwo było na freon, a freon wiadomo -

    Czy teraz we współczesnych termozaworach można całkowicie
    zamknąć przepływ wody? Czy gwiazdka oznacza całkowite zamkniecie
    czy jakąś minimalną szczelinę by woda mogła przepływać?

    J.

  • 3. Data: 2013-11-18 15:19:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 15:06:21 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
    > Czy teraz we współczesnych termozaworach można całkowicie
    > zamknąć przepływ wody? Czy gwiazdka oznacza całkowite zamkniecie
    > czy jakąś minimalną szczelinę by woda mogła przepływać?
    Jak ustawisz gwiazdkę to zawór będzie zamkniety ale jesli temperatura spadnie poniżej
    8stC to głowica się otworzy. To takie zabezpieczenie przecimrozowe

  • 4. Data: 2013-11-24 22:18:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Czy mimo 30 lat, jakie minęły od tego czasu postęp techniczny nie
    > dociera? No chyba, że ustrojstwo było na freon, a freon wiadomo -

    jakoś mało wierzę aby w socjaliźmie ktoś miał takie urządzenie...

  • 5. Data: 2013-11-25 08:03:18
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-24 22:18, Marek Dyjor pisze:
    > jakoś mało wierzę aby w socjaliźmie ktoś miał takie urządzenie...
    W Gliwicach miał.
    Jacek

  • 6. Data: 2013-11-25 20:14:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" 1...@g...co

    : Jak ustawisz gwiazdkę to zawór będzie zamkniety ale
    : jesli temperatura spadnie poniżej 8stC to głowica
    : się otworzy. To takie zabezpieczenie przecimrozowe

    U mnie jest i zero, i instalacja jednorurowa -- można
    zakręcić wodę w wybranym mieszkaniu bez ruszania
    innych mieszkań.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'