  • 661. Data: 2015-01-09 12:54:28
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    news:m8odps$2ip$1@dont-email.me...
    > a w moim WJ20, 13
    > "13 Nie będziesz zabijał."

    bo masz starszy przekład, pewnie tysiąclatkę. Widzisz, do wiedzy o
    zawartosci biblii nalez podejsc całosciowo. Bo masz, jak napisałeś "nie
    zabijaj" ale to nie jest absolutne i bezwzgledne bo gdzie indziej stoi
    "uprawiającej czary nie pozostawisz przy życiu". Wiec znacznie lepszym
    tłumaczeniem jest (z najnowszego tłumaczenia) "nie popełnisz morderstwa".
    Wiedza o zawartosci bliblii jest ogromna, i trzeba specjalisty zeby to
    zrozumiec. Wiec mozesz byc specjalistą albo zaufac autorytetom. W zyciu w
    ogóle niezbędne jest zaufanie autorytetom, w każdej dziedzinie. Znasz
    twierdzenie pitagorasa? Znasz. Wiesz ze jest prawdziwe, bo je udowodniłeś,
    czy ufasz autorytetom? Ja sobie je kiedys udowodniłem, ale przeciez
    wystarczy zaufac autorytetowi. Nie jestes w stanie sprawdzic wszyskiego.
    Wracając do tematu - jesli chcesz wiedziec jak pojmują pismo swiete
    katolicy, zapytaj ich ale pozwól też aby cie odesłali do specjalisty bo
    zakres wiedzy jest ogromny. A dajesz sie wpuscic w maliny gdy z różnych tam
    portali typu racjonalista.pl podsuną ci jakis kwiatek a ty bez zrozumienia
    czujes ze złapałes katoli na kłamstwie, oszustwie, przekrecanie pisma
    swietego itp.

    > no właśnie, a owoce morza jadasz? Niewolników dobrze traktujesz?

    A o owocach morza to nie wiem o co chodzi, a niewolników, wszystkich których
    mam traktuję dobrze :)

    b.

  • 662. Data: 2015-01-09 14:19:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    > czy ufasz autorytetom? Ja sobie je kiedys udowodniłem, ale przeciez
    > wystarczy zaufac autorytetowi. Nie jestes w stanie sprawdzic wszyskiego.

    i tu jest właśnie róznica. Twierdzenie matematyczne mogę sobie sam
    udowodnić. Interpretacji słowa pisanego po aramejsku już nie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 663. Data: 2015-01-09 14:43:43
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > i tu jest właśnie róznica. Twierdzenie matematyczne mogę sobie sam
    > udowodnić. Interpretacji słowa pisanego po aramejsku już nie.

    to jest przykład czegos bardzo prostego, co możesz udowodnic, a czego i tak
    nigdy nie zrobiłeś-a przeciez z twierdzenia pitagorasa korzystasz na codzien
    . Jest miliony poważniejszych spraw których nie sprawdzasz tylko ufasz
    jakims autorytetom.
    Zatem prosty katolik nawet nie musi odpowiadac na szczegółowe
    pytania -wystarczy ze ma zaufanie do autorytetów. I tej metodzie w swietle
    powyższego nie można nic zarzucic bo sam tak robisz w innych dziedzinach.
    Chcesz rozmawiac o szczegółach rozumienia biblii - rozmawiaj z fachowcami
    m.in. od jezyków starożytnych.
    To ze wydaje ci sie ze znalazłes błąd prawdopodobnie oznacza ze nie
    zrozumiałeś (z braku odpowiedniej i specjalistycznej wiedzy) problemu.

    b.

  • 664. Data: 2015-01-09 15:01:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    > To ze wydaje ci sie ze znalazłes błąd prawdopodobnie oznacza ze nie
    > zrozumiałeś (z braku odpowiedniej i specjalistycznej wiedzy) problemu.

    do stwierdzenia niespójności Bibli nie potrzeba dużej wiedzy, Wystarczy
    przeczytać.

  • 665. Data: 2015-01-09 15:19:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > do stwierdzenia niespójności Bibli nie potrzeba dużej wiedzy, Wystarczy
    > przeczytać.

    Obawiam sie ze potrzeba - ale najwyraźniej nie wszystkim wiedza jest
    potrzebna do osądu- no i tyle z rozmowy między inteligentnymi ludzmi :)
    Biblia nie jest podręcznikiem historii, jest opowieścią o miłosci Boga do
    ludzi, o tym jak przez wieki coraz bardziej dawał się poznać i dawał coraz
    więcej. Jesli nie chcesz czytac jak naukowiec to czytaj ją jak poezję a nie
    jak podręcznik obsługi tokarki :)

    b.

  • 666. Data: 2015-01-09 15:22:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Chwila, chwila. Nigdy nie stwierdziłem, że Boga nie ma i tak w sercu
    >wolałbym, żeby był. Brakuje mi tylko dowodów na jego istnienie tak samo jak
    >i dowodów na jego nieistnienie.

    A w istnienie świata wierzysz? Czy masz jakiś dowód? Czym jest dla Ciebie
    dowód?

    >Poza tym myślę, że jeżeli Bóg istnieje to w innej formie niż wyobrażają go
    >sobie Katolicy czy też wyznawcy innych religii.

    Tego to wiedzieć nie możesz, choćby z takiej racji, że nie wiesz ja Go sobie
    różni ludzie wyobrażają.

  • 667. Data: 2015-01-09 16:34:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > Obawiam sie ze potrzeba - ale najwyraźniej nie wszystkim wiedza jest
    > potrzebna do osądu- no i tyle z rozmowy między inteligentnymi ludzmi :)
    > Biblia nie jest podręcznikiem historii,

    Twoi współwyznawcy w tej dyskusji twierdzą co innego

    > jest opowieścią o miłosci Boga do
    > ludzi,

    i ta miłość przejawiłą się w wymordowaniu ich (prawie) wszystkich?
    fajna ta miłość

  • 668. Data: 2015-01-09 16:57:39
    Temat: Re: Nowy świecki zwyczaj a raczej żal dupę ściska
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 2015-01-02 16:03, Ghost pisze:

    > Użytkownik "KiloSierra" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Współcześnie stoi w Oświęcimiu spory obóz, zapewne też ci przeszkadza bo to
    > symbol kaźni przestępców skazanych prawomocnymi wyrokami.
    >
    > Ścigasz się na głupie teksty z Ryśkiem Dawkinsem?

    a ktos wiesza wiesza miniaturki obozu w oswiecimiu na scianach????
    doprawdy ?

  • 669. Data: 2015-01-09 17:56:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Twoi współwyznawcy w tej dyskusji twierdzą co innego

    to albo sie mylą albo sobie interpretujesz ich wypowiedzi zeby ci pasowały
    do teorii. Jest oparta na historii ale jest, z punktu widzenia ateisty,
    poematem.

    > i ta miłość przejawiłą się w wymordowaniu ich (prawie) wszystkich?
    > fajna ta miłość

    nie - ona sie przejawia w obdarzeniu życiem wiecznym -choć fakt, nie dla
    wszystkich...
    O czym przekonasz sie tuż po śmierci. Ciekawe czy Oleksy tez sie wypowiadal
    przed smiercią....

    b.

  • 670. Data: 2015-01-09 18:07:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-09 o 16:34, masti pisze:

    > Twoi współwyznawcy w tej dyskusji twierdzą co innego

    > i ta miłość przejawiłą się w wymordowaniu ich (prawie) wszystkich?
    > fajna ta miłość

    A mowilem, ze chodzi o to by bylo o czym gadac, a nie o sens. Skonczylo
    sie przykazanie o zabijaniu, zaczyna sie o milosierdziu. Ilosc krolikow
    w kapeluszy nieskonczona.

    Pozdro.. TK