  • 171. Data: 2012-02-22 13:49:35
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    news:ji2qj4$fpa$1@inews.gazeta.pl...
    > problem, jeśli nie jesteś w stanie sprzątać, to musisz zapłacić komuś, kto
    > to za ciebie zrobi i tu pytanie, dlaczego tylko ty musisz płacić...

    jak mieszkasz koło torów kolejowych to masz hałas -a dlaczego tylko ty masz
    miec hałas.... Ot życie sprawiedliwe nie jest.

    b.

  • 172. Data: 2012-02-22 15:27:27
    Od: "Krzysiek" <j...@p...onet.pl>

    >Tak tylko, że jak przyjdzie strażnik miejski to będzie miał gdzieś czyja to
    >wina, tylko będzie miał na uwadze to, gdzie leży śnieg.

    A ja nie mam chodnika, ale odśnieżam całą drogę przy mojej posesji. Mam siłę
    i czas, więc nie widzę problemu.

    Ciekawi mnie tylko jedna sprawa. Po ulicy prostopadłej do mojej stosunkowo
    regularnie jeździ pług i odśnieża. Do mnie zapuścił się tylko raz - tak ze
    dwa lata temu. W tym roku nie splamił się ani razu. Monity telefoniczne do
    zarządcy drogi (ZDZ w Gdańsku) nie przynoszą skutku.

    Czy ktoś się orientuje w jaki sposób można zmobilizować zarządcę do
    odśnieżania? Bo jak zarządca mobilizuje właściciela posesji do odśnieżania
    chodnika przy posesji już doczytałem w powyższych postach.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 173. Data: 2012-02-22 20:01:58
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 22 Lut, 14:09, ZbyszekZ <z...@g...com> wrote:

    > No i znowu wprowadzasz niedookreślenia.
    > Co to znaczy dużo pracuję? Czy 8h godzin to dużo czy mało?
    Średnio. Powinno wystarczyć na odśnieżenie, ale musisz wypraktykować.

    > Czy jak sąsiad nie ma czasu to mam płacić mandat ja czy sąsiad skoro obiecał?
    Płacisz Ty. I masz pretensje do sąsiada, a na przyszłość wynajmujesz
    firmę.

    > Wynajmę firmę - na jakich warunkach?
    Na jakich chcesz i na jakie Cię stać.

    > Student prawa nie przyjmie umowy z tak opisanymi warunkami jak w tym prawie.
    > Zakładam że chciałbyś mandaty przerzucić na firmę
    Tak, oczywiście, mandaty w razie czego płaci firma. Wyobraź sobie, że
    to działa. Większość właścicieli budynków w miastach tak właśnie
    odśnieża chodniki - na przykład wspólnoty - a w miastach, zdaje się,
    większość budynków mieszkalnych należy do wspólnot i spółdzielni.
    Jeśli blok należy do wspólnoty, to na ogół mieszkańcy nie zasuwają z
    łopatami sami, tylko wynajmują firmę, która dba o porządek. I jeśli
    nie zadba, to płaci. Więc Ty sobie teoretyzujesz i wymyślasz różne
    absurdy, a życie jakoś się toczy.

    > Jeśli mowa o pieniądzach, a 500 zł mandatu to konkretne pieniądze (mogę sobie
    wyobrazić straszników miejskich czających się za rogiem co dzień albo i 3 razy
    dziennie) to zdrowy rozsądek musi być równie mierzalny jak mandat a nie widzimisię
    strasznika.

    Mniej wyobrażeń, więcej stąpania po ziemi życzę.

    Piotr

  • 174. Data: 2012-02-22 20:12:20
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 22 Lut, 14:29, "s_13" <s...@i...pl> wrote:

    > ale ja mówię o przypadku, jak w pierwszym zdaniu od góry, to uwidacznia
    > problem, jeśli nie jesteś w stanie sprzątać, to musisz zapłacić komuś, kto
    > to za ciebie zrobi i tu pytanie, dlaczego tylko ty musisz płacić...

    Przecież to już było napisane pięć razy: odśnieżać musi każdy, jeśli
    przy domu jest chodnik. Właściciel prywatny czy nie, dom jednorodzinny
    czy nie - wszystko jedno. Ty odśnieżasz chodnik przed swoim domem,
    ktoś inny przed swoim, także dla Ciebie. Kiedy chodzisz po jakimś
    osiedlu z blokami, to jak myślisz, kto tam odśnieża chodniki? Św.
    Mikołaj?
    Nie odśnieżają tylko ci, którzy chodnika nie mają - i w tym jest pewna
    sprawiedliwość - nie mają chodnika, który jest ułatwieniem, więc nie
    muszą nic odśnieżać. Spróbuj przekonać kogoś, kto nie ma przed domem
    chodnika, że powinien płacić jakiś podatek na odśnieżanie chodników -
    zaśmieje Ci się w twarz i powie, żeby gmina najpierw mu ten chodnik
    zrobiła, a potem będzie płacił.

    Piotr

  • 175. Data: 2012-02-22 20:16:27
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 22 Lut, 16:27, "Krzysiek" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy ktoś się orientuje w jaki sposób można zmobilizować zarządcę do
    > odśnieżania? Bo jak zarządca mobilizuje właściciela posesji do odśnieżania
    > chodnika przy posesji już doczytałem w powyższych postach.

    Wydaje mi się, że jedyna metoda to nękać zarządcę - pismami albo
    telefonicznie. U mnie to zadziałało świetnie, ale droga jest gminna.
    Za to odśnieżana bez zarzutu, choć malutka.
    Piotr

  • 176. Data: 2012-02-22 20:43:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 22 Feb 2012 12:12:20 -0800 osobnik zwany Piotr
    wystukał:

    > Nie odśnieżają tylko ci, którzy chodnika nie mają - i w tym jest pewna
    > sprawiedliwość - nie mają chodnika, który jest ułatwieniem, więc nie
    > muszą nic odśnieżać.

    Mam przed domem chodnik i nie musze go odśnieżać gdyż oddziela go
    trawnik. Tyle, że ma metr. Dlaczego ten metr trawnika ma decydować czy
    mam odsnieżać/płacić? Ten przepis jest po prostu bzdurny.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 177. Data: 2012-02-22 20:57:35
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Piotr" napisał w wiadomości grup
    15g2000yqf.googlegroups.com...

    >Przecież to już było napisane pięć razy: odśnieżać musi każdy, jeśli
    >przy domu jest chodnik. Właściciel prywatny czy nie, dom jednorodzinny
    >czy nie - wszystko jedno. ,

    A co z tymi którzy maja przed domem chodnik oddzielony od granicy posesji
    15cm pasem zieleni?

    >Nie odśnieżają tylko ci, którzy chodnika nie mają - i w tym jest pewna
    >sprawiedliwość - nie mają chodnika, który jest ułatwieniem, więc nie
    >muszą nic odśnieżać.

    A ci którzy maja chodnik z pasem zieleni?

  • 178. Data: 2012-02-22 21:01:11
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    >Mam przed domem chodnik i nie musze go odśnieżać gdyż oddziela go
    >trawnik. Tyle, że ma metr.

    Wystarczy i 10 cm pasa zieleni;)

    > Dlaczego ten metr trawnika ma decydować czy
    >mam odsnieżać/płacić? Ten przepis jest po prostu bzdurny.

    Strasznie bzdurny. dlatego tu gdzie mieszkam nikt go nie przestrzega i
    również nikt specjalnie nie egzekwuje. Miasto podpisało umowę z firma która
    ma kilka multicarów z pługami i oni odśnieżają chodniki.

  • 179. Data: 2012-10-01 20:54:21
    Od: j...@g...com

    I właśnie z tego powodu zamierzam kupić odśnieżarkę, tutaj
    http://ogrodosfera.pl/odsniezarki zaczynają się w miarę przystępnych cenach.

  • 180. Data: 2012-10-01 20:56:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 października 2012 20:54:22 UTC+2 użytkownik
    j...@g...com napisał:
    > I właśnie z tego powodu zamierzam kupić odśnieżarkę, tutaj
    http://ogrodosfera.pl/odsniezarki zaczynają się w miarę przystępnych cenach.

    Fajny spamik. Ja nie kupię bo u mnie wykorzystana by była zaledwie kilka dni w roku