  • 51. Data: 2012-02-17 20:50:35
    Temat: Re: Obowi?zek od?nie?ania posesji.
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-17 21:37, masti pisze:
    > Dnia pięknego Fri, 17 Feb 2012 20:12:03 +0100 osobnik zwany wolim
    > wystukał:

    > to moze urzędnicy zaczną od siebie i zastosuja przepisy odnoszące sie do
    > nich? Moze zaczną sprzątać ulice usuwać śnieg itp. tak jak ta sama ustawa
    > wymaga.

    I robią to, oczywiście na ile fundusze im pozwalają. Chciałbyś, żeby po
    opadach śniegu wszystkie drogi były przejezdne, ale nie zastanawiałeś
    się raczej nad tym, ile pługów musiałoby jednocześnie pracować, żeby
    każdą z dróg w krótkim czasie doprowadzić do idealnego stanu. W
    większości gmin nie ma pieniędzy na wynajęcie kilkudziesięciu pługów. Z
    reguły gminę obsługuje firma, która ma jeden lub dwa pługi i musi
    odśnieżyć wszystkie drogi w możliwie krótkim terminie. Jak gmina jest
    rozległa, to zdarza się, że i cały dzień nie starczy, żeby odśnieżyć
    wszystkie drogi... I tu koło się zamyka - chcesz płacić jak najmniej
    podatków, a z drugiej strony, chcesz mieć na bieżąco odśnieżone. Tak się
    nie da. A przecież gmina zajmuje się nie tylko odśnieżaniem - ma jeszcze
    całą masę obowiązków, na które zwykle nie wystarcza pieniędzy z
    podatków. Policz sobie ile rocznie płacisz podatków, które wpływają do
    gminy, a potem pomyśl ile od tej gminy oczekujesz. Ja w ten sposób
    szybko skorygowałem oczekiwania wobec gminy, w której mieszkam...

  • 52. Data: 2012-02-17 21:03:31
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    4CX250 <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Piszesz jak byś był urzędnikiem. Co innego własna dobra wola do utrzymywania
    > czystości w obejściu a co innego zmuszanie do wykonywania pracy.
    > Chcesz, sprzątaj. Możesz nawet psie gówna sprzątać po tych co mają to
    > gdzieś. Chore prawo trzeba zmienić.
    > Znam ludzi starszych którzy od 10 lat nie wychodzą z domu bo są schorowani.
    > Uważasz że sprawiedliwe jest narzucać im obowiązek sprzątania cudzego bo
    > gminnego chodnika? W imię czego? Poza prawną podstawą podaj mi jakikolwiek
    > argument że powinni za to odpowiadać co się dzieje na nie ich posesji..

    Sie uczepiłeś dziadków. Obowiązek sprzątania jest teraz. Był a PRLu. Był w
    okupację. Był za sanacji. Był w czasie rozbiorów. To znaczy że był zawsze.
    Wiek, stan zdrowia, orientacja seksualna nie mają nic wspólnego z tym
    obowiązkiem. Z wyjątkiem tych co lubią się napierdolić przy robocie reszta
    jest normalna i jak by mogła czegoś nie robić to by nie robiła. Stając się
    posiadaczem nieruchomości kupuje się nie tylko ziemię ale i obowiązek
    sprzątania obok jeśli będzie taka potrzeba. Można się wykpić od sprzątania.
    Wystarczy nie kupić ziemi albo płacić za sprzątanie. Skoro wszyscy mieszkający
    w budownictwie wielorodzinnym płacą za sprzątanie to chcą żeby wszędzie było
    posprzątane. Kumasz.

  • 53. Data: 2012-02-17 21:20:56
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Feb 2012 21:50:35 +0100 osobnik zwany wolim
    wystukał:

    > I robią to, oczywiście na ile fundusze im pozwalają. Chciałbyś, żeby po
    > opadach śniegu wszystkie drogi były przejezdne,

    nie, nie chcę. Uważam odśnieżanie ulic do czarnego asfaltu za absurd.

> [...]
    > gminy, a potem pomyśl ile od tej gminy oczekujesz. Ja w ten sposób
    > szybko skorygowałem oczekiwania wobec gminy, w której mieszkam...

    nie mówimy o oczekiwaniach a o symetrii pomiędzy obywatelem i urzędem.
    Skoro prawo nakłada na obu takie same obowiazki to i kary. Jak na razie
    to drugie dotyka tylko obywatela.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 54. Data: 2012-02-17 21:55:19
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    masti <g...@t...hell> napisał(a):

> [...]
    >
    > nie mówimy o oczekiwaniach a o symetrii pomiędzy obywatelem i urzędem.
    > Skoro prawo nakłada na obu takie same obowiazki to i kary. Jak na razie

    Urząd akurat w tej sprawie to pilnuje symetrii pomiędzy obywatelem a
    obywatelem. Mieszkam w centrum dużego miasta. Płacę za odśnieżanie, sprzątanie
    chodnika, zmywanie go latem wodą. Inni mieszkający w domach wielorodzinnych
    robią tak samo. Płacą za sprzątanie chodników. Nie ich te chodniki i płacą. I
    nagle jakiś wieśniak twierdzi że w urzędach to chuje siedzą bo mu każą
    sprzątać śnieg. Ale jak do miasta przyjedzie to nie utyka w zaspach, ma gdzie
    zaparkować wóz drabiniasty. To ja jak przypadkowo wyląduję na wsi to też chcę
    mieć możliwość wyjścia z samochodu i dojścia do sklepu bez rakiet śnieżnych,
    żeby fajki kupić.

  • 55. Data: 2012-02-17 22:38:19
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > I robią to, oczywiście na ile fundusze im pozwalają.

    A kiedy tępy urzędnik pojmie że nie każdego stać na zatrudnianie firmy
    sprzątającej gdy sam nie jest w stanie tego zrobić gdy gdzieś wyjeżdża albo
    po prostu pracuje?

> [...]
    > nie zastanawiałeś się raczej nad tym, ile pługów musiałoby jednocześnie
    > pracować, żeby każdą z dróg w krótkim czasie doprowadzić do idealnego

    Od tego są płacone podatki i od tego zatrudnieni urzędnicy aby tak
    wykombinować aby było czysto.

    >W większości gmin nie ma pieniędzy na wynajęcie kilkudziesięciu pługów.

    W większości rodzin nie ma pieniezy na zakup ubrania dla dziecka.

    > Z reguły gminę obsługuje firma, która ma jeden lub dwa pługi i musi
    > odśnieżyć wszystkie drogi w możliwie krótkim terminie.

    Wali mnie to.
    > Jak gmina jest rozległa, to zdarza się, że i cały dzień nie starczy, żeby
    > odśnieżyć wszystkie drogi...

    To też mnie wali

    > I tu koło się zamyka - chcesz płacić jak najmniej podatków, a z drugiej
    > strony, chcesz mieć na bieżąco odśnieżone.
    > Tak się nie da.

    Da się. Wystarczy wypierdolić 3/4 urzedasów i rozważnie wydawać pieniądze
    podatników.

    > A przecież gmina zajmuje się nie tylko odśnieżaniem - ma jeszcze całą masę
    > obowiązków, na które zwykle nie wystarcza pieniędzy z podatków.

    3/4 polskich rodzin ma poważniejsze problemy

    > Policz sobie ile rocznie płacisz podatków, które wpływają do gminy, a
    > potem pomyśl ile od tej gminy oczekujesz.

    Już dawno przestałem oczekiwać czegokolwiek od gminy/państwa która ma w
    interesie tylko jedno, złupić obywatela i nałożyć mu kaganiec
    przepisami.

    > Ja w ten sposób szybko skorygowałem oczekiwania wobec gminy, w której
    > mieszkam...

    Propagandzista

    Marek

  • 56. Data: 2012-02-17 22:47:17
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Stając się posiadaczem nieruchomości kupuje się nie tylko ziemię ale i
    > obowiązek
    > sprzątania obok jeśli będzie taka potrzeba.

    Jak by ci kazali sprzątać na wiejskiej to też byś jeździł i sprzątał bo
    takie prawo?

    > Można się wykpić od sprzątania. Wystarczy nie kupić ziemi albo płacić za
    > sprzątanie.

    Gówno prawda. Nakaz sprzątania cudzego to zmuszanie do pracy za darmo.
    Mogę sprzątać ale jak mi zapłacisz

    > Skoro wszyscy mieszkający w budownictwie wielorodzinnym płacą za
    > sprzątanie to chcą
    >żeby wszędzie było posprzątane. Kumasz.

    To ty nie kumasz. Budownictwo wielorodzinne to najczęściej całe osiedla we
    własności spółdzielni.
    Jeśli tam sprzątają to u siebie a nie na cudzym. Jak przyjdziesz do mnie to
    też mam na posesji posprzątane.
    A jesli wdepniesz w gówno na chodniku to jak ci wadzi to se posprzątaj albo
    postuluj prawo aby gmina sprzątała.
    To ich droga, ich chodnik.
    Kumasz?

  • 57. Data: 2012-02-18 02:04:01
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > też mam na posesji posprzątane.
    > A jesli wdepniesz w gówno na chodniku to jak ci wadzi to se posprzątaj albo

    I nigdy nie opuszczasz swojej posprzątanej działki? Nie jeździsz do
    najbliższego miasta? Jak pustelnik żyjesz? Mieszkam w śródmieściu dużego
    miasta. Gdzie widzisz jakiś mój chodnik? A płacę w czynszu za sprzątanie.
    Każdy wieśniak może zaparkować swój samochód na ulicy na której mieszkam. Ja
    za to płacą żeby ktoś obcy mógł chodzić po nie moim chodniku. Jak ten obcy
    jest z miasta i nie mieszka w domku to też płaci żebym ja mógł chodzić po nie
    jego ulicy. To dlaczego ja mogę płacić a taki co ma domek ma nie sprzątać
    śniegu sam tylko chce żebym mu zafundował sprzątanie. Ja też mogę mieć sprawę
    na wsi albo na osiedlu domków jednorodzinnych. I chce tam móc się dostać bez
    gumofilców i rakiet śnieżnych. To może zrobić opłatę za sprzątanie. Powstaną
    wyspecjalizowane firmy sprzątające. Dla mnie to rybka bo i tak płacę. Ale ci
    co nie płacą i nie chcą sprzątać zaraz ryja będą darli że znowu rząd chce ich
    okraść. Bo u mnie opłata za 100m2 chodnika rozłoży się na kilkanaście osób a
    jak ktoś ma domek to za 60m2 będzie musiał płacić sam.

  • 58. Data: 2012-02-18 04:23:14
    Temat: Re: Obowi?zek od?nieżania posesji.
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek P." <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A ten nieszczę?nik nie wykożystuje chodzników przy innej posesji
    > bezlito?nie naci?gaj?c tych, którzy tam od?nieżali?

    W skali kraju miliony obywateli nie majacych nieruchoomosci korzysta z pracy
    tych odsnieżających sama nic nie odsnieżając. Moze więc powinni się zrzucić
    na wynagrodzenie dla nich.
    No i sa własciciele nieruchomości, którzy musza zorganizowac zastepstwo
    (płatne!!0 w odśnieżaniu, bo np. czasowo przebywają w Zimbabwe i jako żywo z
    pracy odśniezających nie korzystają..;-)

  • 59. Data: 2012-02-18 04:25:18
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Wyluzuj. To nie PO cichaczem wprowadziło taki przepis. Może Mieszka
    > Pierwszego
    > należało by o to spytać dlaczego tak jest. Kupując nieruchomość należy
    > zdawać
    > sobie sprawę że w pewnych okolicznościach trzeba przed nią sprzątać. Nie
    > ma
    > obowiązku kupowania i dlatego jest obowiązek sprzątania przez właściciela.

    Alez ja akurat nic tu o POpaprańcach nie pisałem, bo istotnie jest to jedna
    z niewielu bzdur nie przez nich wprowadzona. Ja tylko zwracałem uwage na
    brak logicznego uzasadnienia do narzucania obowiązku odśnieżania CUDZEJ
    własności przez właścicieli parceli zaledwie PRZYLEGŁYCH!

  • 60. Data: 2012-02-18 04:28:14
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Bezpośrednio przyległego. Jeśli chodnik od granicy działki oddziela choćby
    > 10 cm trawnika to już nie ma takiego obowiązku. Tak na szczęście jest u
    > mojej mamy i jak się gmina czepiała to pokazałem zapisy bodajże ustawy i
    > jest spokój.

    To pewno, jak to u mnie było, zlikwidują ci ten pasek zieleni przy okazji
    najblizszego remontu nawierzchni chodnika!- wtedy dziwiłem się, co im ten
    mały trawniczek przeszkadzał, ze go skwapliwie wybrukowali...