  • 41. Data: 2012-02-17 14:29:52
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:jhln9e$oo9$1@inews.gazeta.pl...

    > jakby się już czepiać... to chodnik ma dwie strony... i wzdłuż tej drugiej
    > jest nieruchomość (droga), której właścicielem jest gmina... :-)

    Czyli co? po połowie?

    Marek

  • 42. Data: 2012-02-17 14:45:50
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Czyli co? po połowie?

    nie... razem...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 43. Data: 2012-02-17 14:51:07
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przepis wszedł albo za Millera, albo za Kaczyńskiego...
    > Wcześniej takiego czegoś nie było.

    Było, było. I o ile dobrze pamiętam obowiązek "rozciągał się" do osi drogi.

    pozdrawiam
    mcs

  • 44. Data: 2012-02-17 16:09:58
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> napisał(a):

    > Dnia 17-02-2012 o 13:04:27 kogutek <s...@n...gazeta.pl> =
    >
    > napisa=B3(a):

    > nie wiedzia=B3e=B6 =

    > Jak kupowa=B3em nieruchomo=B6=E6, nie by=B3o takiego przepisu...
    > Jak moja babcia kupi=B3a swoj=B1 nieruchomo=B6=E6 te=BF nie by=B3o takic=
    > h przepis=F3w, =
    >
    > nie by=B3o chodnika, drogi, =BFadnej cha=B3upy w promieniu 10 km.
    > Nie wszystko jest czarno bia=B3e.
    >

    > Pzdr
    > TG
    Przepis był, bo jest od zawsze. Co najwyżej kogoś nie dotyczył. Jak idę
    piechotą to mnie przepis o włączeniu świateł mijania nie dotyczy. Czy to
    znaczy że go nie ma?

  • 45. Data: 2012-02-17 17:15:53
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Przepis był, bo jest od zawsze.

    Czyli jakieś 4,5mld lat...

    > Co najwyżej kogoś nie dotyczył.

    Mamutów i dinozaurów nie, ale dotyczył osłów.

    > Jak idę piechotą to mnie przepis o włączeniu świateł mijania nie dotyczy.

    Dotyczy bo jak nie zwrócisz uwagi to wleziesz pod koła.

    Marek

  • 46. Data: 2012-02-17 17:32:48
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    4CX250 <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli jakieś 4,5mld lat...

    > Mamutów i dinozaurów nie, ale dotyczył osłów.

    > Dotyczy bo jak nie zwrócisz uwagi to wleziesz pod koła.

    Ale strasz miejska nie da nikomu mandatu jak idzie i nie ma włączonych świateł
    mijania. A za śnieg przed posesją bardzo chętnie dadzą. Dzieje się tak bo jest
    obowiązek sprzątania przed swoją posesją ( oprócz przypadków kiedy nie
    trzeba)a nie ma obowiązki chodzenia z włączonymi światłami mijania.

  • 47. Data: 2012-02-17 17:45:27
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > obowiązek sprzątania przed swoją posesją ( oprócz przypadków kiedy nie
    > trzeba)a nie ma obowiązki chodzenia z włączonymi światłami mijania.

    pieszy ma taki obowiązek włączenia świateł mijania, jak obowiązek
    odśnieżania ma człowiek nie posiadający posesji...
    skończ już te dywagacje i bier się za łopatę...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 48. Data: 2012-02-17 19:12:03
    Temat: Re: Obowi?zek od?nie?ania posesji.
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-17 12:53, 4CX250 pisze:
    > To znaczy si? da. Kupi? bro? i wymierzy? sprawiedliwo?? samemu strzalajac do
    > g?upich urz?dnik?w i rz?dz?cych kt?rzy stanowi? idiotyczne chore prawo.

    Możesz napisać, jaki wpływ na przepisy mają urzędnicy, których tu
    obrażasz? Pretensje miej do władzy ustawodawczej, nie wykonawczej.
    Władza wykonawcza jedynie wykonuje to, co jej ustawodawca każe
    wykonywać. I, niestety, nie ma możliwości obchodzenia przepisów i
    kombinować tak jak przeciętny obywatel, bo z definicji musi się do nich
    stosować. Ty się możesz do przepisów nie stosować - ryzykujesz sam za
    siebie, ale nie oczekuj od urzędnika, że będzie za Ciebie dupy
    nadstawiał i sam naginał czy łamał przepisy, bo Tobie się one nie podobają.

    A co do meritum. Obowiązek odśnieżania chodnika wynika z ustawy o
    utrzymaniu czystości. Przepis jest przepis, należy się do niego stosować
    bez względu na to, czy nam się to podoba, czy nie. A swoją drogą różni
    są ludzie. Jeden będzie płakał, że ma odśnieżyć chodnik, a drugi sam z
    siebie dba nie tylko o chodnik, ale i rów wykosi, pobocze posprząta, czy
    zaangażuje się w jakąś akcję dla dobra społeczności lokalnej. I nie
    będzie patrzył, czy ma z tego jakąś finansową korzyść. Ja ze swojej
    strony proponuję trochę mniej roszczeniowego podejścia do świata, a
    naprawdę wokół zrobi się przyjemniej.

  • 49. Data: 2012-02-17 20:22:51
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > patrzył, czy ma z tego jakąś finansową korzyść. Ja ze swojej strony
    > proponuję trochę mniej roszczeniowego podejścia do świata, a naprawdę

    Piszesz jak byś był urzędnikiem. Co innego własna dobra wola do utrzymywania
    czystości w obejściu a co innego zmuszanie do wykonywania pracy.
    Chcesz, sprzątaj. Możesz nawet psie gówna sprzątać po tych co mają to
    gdzieś. Chore prawo trzeba zmienić.
    Znam ludzi starszych którzy od 10 lat nie wychodzą z domu bo są schorowani.
    Uważasz że sprawiedliwe jest narzucać im obowiązek sprzątania cudzego bo
    gminnego chodnika? W imię czego? Poza prawną podstawą podaj mi jakikolwiek
    argument że powinni za to odpowiadać co się dzieje na nie ich posesji..

    Marek

  • 50. Data: 2012-02-17 20:37:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Feb 2012 20:12:03 +0100 osobnik zwany wolim
    wystukał:

> [...]
    > utrzymaniu czystości. Przepis jest przepis, należy się do niego stosować
    > bez względu na to, czy nam się to podoba, czy nie.

    to moze urzędnicy zaczną od siebie i zastosuja przepisy odnoszące sie do
    nich? Moze zaczną sprzątać ulice usuwać śnieg itp. tak jak ta sama ustawa
    wymaga.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?