  • 11. Data: 2012-10-16 09:59:25
    Temat: Re: Ocieplanie fundamentow
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2012 14:44:05 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > Jak będzie zaizolowany przeciwwilgociowo z 4 stron to w jaki sposób
    >
    > fundament się osuszy ?
    >
    > Będzie ciągle mokry ...
    Albo suchy. Bo bloczki fundamentowe suche z reguły sa a i zaprawa ma czas wyschnąc
    przed położeniem izolacji.

  • 12. Data: 2012-10-16 10:32:01
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Albo suchy. Bo bloczki fundamentowe suche z reguły sa a i zaprawa ma czas wyschnąc
    przed położeniem izolacji.
    To tak w teorii z tym czasem na schniecie.
    Na preparatach do izolacji, np. dysperbicie jest napisane, aby nakladac
    po calkowitym wyschnieciu sciany. W praktyce ekipy maluja juz na drugi
    dzien?
    Im lepsza izolacja tym wiecej wody zatrzyma w fundamencie.
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2012-10-16 12:12:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > calkowitym wyschnieciu sciany. W praktyce ekipy maluja juz na drugi dzien?
    > Im lepsza izolacja tym wiecej wody zatrzyma w fundamencie.

    I co z tego?
    Tez Ci wmowili, ze trzeba wydac na folie fundamentowa pare tysi zeby woda
    nie cos tam, cos tam?
    Najlepsze jest kubelkowa przylozona do sciany, ze niby zabezpiecza przed
    wilgocia. A jak wody gruntowe wysoko to i tak od spodu woda wniknie. No i
    juz nikt sie nie zastanawia czemu zamek w Malborku ciagle stoi, mimo, ze
    folii nie znali.
    Pytanie zatem, czemu beton pod ziemia nie moze byc mokry?

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2012-10-16 12:22:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Pytanie zatem, czemu beton pod ziemia nie moze byc mokry?

    Bo by producenci nie zarobili :-)
    Ogłupienie doszło już do takiego absurdu, że słyszałem o pomysłach dawania
    izolacji _pod_ ławami.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-10-16 12:41:50
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 16.10.2012 12:12, Maniek4 wrote:
> [...]
    > folii nie znali.
    > Pytanie zatem, czemu beton pod ziemia nie moze byc mokry?

    Znaczy sie u siebie nawet dysperbitem scian nie malowales?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2012-10-16 13:00:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Bo by producenci nie zarobili :-)
    > Ogłupienie doszło już do takiego absurdu, że słyszałem o pomysłach dawania
    > izolacji _pod_ ławami.

    W Wiedniu stoi kilka bunkrów z II WŚ. Dlaczego jeszcze się nie zapadły to ja
    niewiem. Przecież ten beton w ziemi powinien już dawno zgnić :)))

    Marek

  • 17. Data: 2012-10-16 13:14:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 października 2012 12:44:04 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Znaczy sie u siebie nawet dysperbitem scian nie malowales?

    Się wtrace;)
    U siebie dawałem styro od zewnątrez i wewnątrz, siatka klej, i dysperbit 3 razy.
    Wody gruntowe wysokop więc ławy i połowa fundamentów w wodzie stoją.
    Izolacja pozioma na ławach to papa termozgrzewalna, na chudziaku folia(uważam to za
    błąd teraz bym nic nie dał), ale nie zgrzewana nic tylko rozłożona. 5 lat juz prawie
    wilgoci nie widać.
    Dom moich rodziców wybudowany w 1968 roku. Fundamenty lane z betonu mieszanego
    grabiami.. Brak styro, brak jakielkolwiek izolacji. Izolacji poziomej tez brak.
    Wody gruntowe często juz 50cm poniżej poziomu treawnika.
    Żadnej wilgoci w domu nie ma, beton jak dzwon- wiem bo się nakułem jak kanalizację
    podłaczałem.

  • 18. Data: 2012-10-16 13:56:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Się wtrace;)
    > U siebie dawałem styro od zewnątrez i wewnątrz, siatka klej, i dysperbit 3
    > razy.
    > Wody gruntowe wysokop więc ławy i połowa fundamentów w wodzie stoją.

    A ja nie dałem się zwieść na marketingową papkę i nie mam żadnej izolacji
    ścian fundamentowych (ani tym bardziej ław) ale za to na ścianach
    fundamentowych jest porządna papa SBS 5mm grubości i dopiero na tym stoją
    ściany budynku. Fundamenty sobie czasem stoją w wodzie, czasem nie (wody
    gruntowe mają u mnie bardzo zmienny poziom), ale betonowi stanie w wodzie
    nie szkodzi. Jedyne co dałem to 5cm styro na tej części ściany fundamentowej
    która wystaje ponad ziemię aby mieć równą powierzchnię do wyłożenia płytkami
    i aby się nie odparzały od wilgotnego betonu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2012-10-16 13:59:35
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Znaczy sie u siebie nawet dysperbitem scian nie malowales?

    Jeśli teren jest suchy to izolacja pionowa nie jest wymagana.

  • 20. Data: 2012-10-16 14:28:56
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 16 Oct 2012 13:14:05 +0200, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Się wtrace;)

    To i ja sie wtrace apropos izlolacji pionowej :)
    Moj szef budowlancow mowi, ze kiedys (lata 50' 60') dawano pape miedzy
    fundament a sciane. Jak oni robia remonty takich domow, to widza, ze z tej
    papy jest tylko proszek, czyli izolacji zero. Ciekawe jak te wszstkie
    wspolczesne folie/preparaty sie sprawdza na przestrzeni dziesiecioleci.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com