  • 11. Data: 2014-11-24 22:15:57
    Temat: Re: Ocieplanie styropianem
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 24 listopada 2014 18:32:59 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:

    > Potwierdzam slowa Kogutka. Ja czytajac go kiedys przemyslalem i tez tak
    > zrobilem.
    > Sa jednak dwa 'ale'.
    > 1. jak kleisz do sciany na pianke - dobrze oczysc sciane jak przy malowaniu.
    > gruntowanie nie zawadzi.
    > chodzi o to ze jak na scianie zostanie duzo syfu to styro z klejem moze sie
    > odspoic od sciany. oczywiscie oznacza to dodatkowy
    > syf z robota.
    > druga sciane zrobilem wiec na kolki, ale zadbalem zeby sie wilgotne powierze
    > z para nie dostawalo w pkt rosy. plyty sa wiec klejone
> [...]

    Dlaczego w ostateczności? Uznane na rynku firmy produkujące materiały budowlane
    opracowały i sprzedają jakieś super hiper cegły do ocieplania od wewnątrz. Według
    mnie przy spełnieniu jakiś warunków brzegowych odnośnie stanu technicznego ściany
    ocieplanie od wewnątrz ma sens. W niektórych przypadkach to w zasadzie jedyne
    rozwiązanie. Przy zabytkowych budynkach nie da się i nie warto odtwarzać zewnętrznych
    zdobień jeśli ocieplać od zewnątrz. Jeśli ściana będzie zagrzybiona to ocieplanie od
    zewnątrz pogorszy sprawę. Przy ocieplaniu od wewnątrz można taką ścianę czy jej
    fragment odizolować od pomieszczenia materiałami malarskimi, foliami itp i nie będzie
    stanowiła zagrożenia dla ludzi. Grzyby i pleśnie to żywe organizmy. Jak nie dostaną
    jeść to albo zdechną albo przejdą w formy przetrwalnikowe. Jak nie dopuścić żeby
    formy przetrwalnikowe ożyły to do fizycznego końca będą siedziały w ścianie i z niej
    nie wyjdą. Wąglik w zaspawanej ampułce nikogo nie zabije.