  • 1. Data: 2012-11-11 21:12:23
    Temat: Ocieplenie dachu jak zacząć
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Cześ
    Pytanie jest takie jak roczpocząć ocieplanie dachu:
    http://imageshack.us/photo/my-images/718/20101127547
    .jpg/
    tu jest rozpoczęcie ocieplenia przy dachu odeskowanym co mnie zdziło nie ma
    wentylacji tam. Czy przy nie odeskowanycm ma być wentacja czy nie. Kurcze
    jakeis nowrmy otym mowia bo co market to inaczej.
    --
    .:Artur:.

  • 2. Data: 2012-11-11 21:55:49
    Temat: Re: Ocieplenie dachu jak zacząć
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl> wrote in message
> [...]
    > ma wentylacji tam. Czy przy nie odeskowanycm ma być wentacja czy nie.
    > Kurcze jakeis nowrmy otym mowia bo co market to inaczej.

    Ptzecież piszemy o tym tysiące postów.
    Po pierwsze daj więcej zdjęć. Chce widzieć ściany działowe i ściany
    szczytowe dochodzące do płaszczyzny zachu.

    Po pierwsze masz źle wykonane deskowanie dachu.
    Zamiast przybijać deski do krokwii miałeś najpierw dać membranę, dalej dobić
    deski wzdłuż krokwii żeby zrobić odstęp na 5 centymetrów i dopiero nabić
    deski.

    W tej chwili czeka cie drutowanie pzestrzeni wentylacyjnej i mozolne
    układanie membrany wiatroizolacyjnej od środka.

    czekam na wiecej zdjęć. lepiej daj wszystkie jakie masz. Ale i tak zaręczam
    ci że już na tym etapie jest błąd wykonawczy, który bedzie cię kosztował
    kilka tysięcy PLN

  • 3. Data: 2012-11-11 22:31:57
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Po pierwsze masz źle wykonane deskowanie dachu.

    tak nie jest źle tylko inaczej , szczelina bedzie pod deskowaniem z membraną
    na listwach.

    b.

  • 4. Data: 2012-11-11 22:42:22
    Od: ziulko <m...@g...com>

    Mam doświadczenie przy budowaniu "chałup" w Skandynawii. Tam używano izolacji
    wiatroszczelnej tylko na ścianach a w dachach ocieplanych stosowaliśmy między
    krokwiami listwy drew 28x28 mm i do tego były przybijane płyty twarde (coś w rodzaju
    MDF) gr 3 mm na szerokość krokwi (tworzyła się pustka went.) A w niektórych
    przypadkach używana była tektura jako izolacja p.wiatr na izolację z celulozy/wełny
    wdmuchiwanej na strych. Oczywiście wcześniej nabijaliśmy deskowanie i robione były
    otwory went w każdym polu krokwi na przemian, później nabijana była papa i kontrłaty,
    łaty oraz dachówka - wszystko wykonywane w zimie (- 30).
    Co do drutowania - tam przybita folia budowlana (bardzo szczelna chałupa) dawała
    "formę" pod wdmuchiwaną wełnę.
    Jak będę miał dostępny rysunek to wrzucę skan na sieć. Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-11-12 03:53:20
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@r...pl> wrote in message

    > tak nie jest źle tylko inaczej , szczelina bedzie pod deskowaniem z
    > membraną na listwach.

    Te listwy to utrapienie tak samo jak drutowanie. Szkoda, że od razu nie
    zrobił. Teraz będzie ciężko pouszczelniać, szczególnie tam gdzie bedzie styk
    z sufitem i podłogą nieużywanego strychu.
    prace należy wykonać w odpowiedniej kolejności i wdmuchnąć/ rozsypać wełnę
    na sufit.

    Ale zobaczymy czy autor da nam zdjęcia, bo może trzeba będzie zacząć od
    naprawy ścian szczytowych, działówek i wszystkiego co potencjalnie będzie
    wystawało :-)

  • 6. Data: 2012-11-12 03:59:47
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "ziulko" <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Mam doświadczenie przy budowaniu "chałup" w Skandynawii. Tam używano
    > izolacji wiatroszczelnej tylko na ścianach a w dachach ocieplanych
    > stosowaliśmy między krokwiami listwy drew 28x28

    To znaczy przy samym deskowaniu po lewej i prawej przy krokwii dawaliście
    28x28 i na to dopasowane OSB żeby była ta szczelina 28mm tak ?
    I wełnę do tych płyt OSB ? Nie było problemu, że łączenie 28x28 i OSB jest
    nieszczelne i silny wiatr jednak czuć ?

    ja naprawiałem swoje po paprakach wiatroizolacją oddaloną od desek o około 5
    na rozpiętych drutach i do tego dociskałem wełnę. Ale membrane przyklejałem
    gdzie się tylko ało żeby jej nie podwiało.
    Raz musiałem zrobić 2 razy rok po roku, bo sam nie byłem zadowolony z okna
    połaciowego. Już teraz wiem jak to zrobić żeby nie przemarzało.

  • 7. Data: 2012-11-12 11:26:40
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)

> [...]
    > Zamiast przybijać deski do krokwii miałeś najpierw dać membranę, dalej
    > dobić deski wzdłuż krokwii żeby zrobić odstęp na 5 centymetrów i dopiero

    Szacun Kiki.
    Ja nie widzialem zeby ktos mial tak zrobione, ale
    ma to sens.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-11-12 11:58:50
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Adams" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Szacun Kiki.
    > Ja nie widzialem zeby ktos mial tak zrobione, ale
    > ma to sens.

    ciekawe jak to dziala w praktyce czyli czy panowie od pokrycia dachu nie
    zniszcza tej membrany przy okazji swojej roboty.

    b.

  • 9. Data: 2012-11-12 20:05:44
    Od: ziulko <m...@g...com>

    Listwy szły równolegle do krokwi i w środku pola w zal od rozstawu (dokładnie nie
    pamiętam a projektu nie mam przy sobie) - a MDF przeciwnie do dachówek zakładany był
    - w celu żeby podczas tłoczenia wełny nie zachodziłą za MDF, a wiatroizolacja była
    wywijana na tą płytę MDf dobijanej do listwy na łączeniu dźwigara dachowego ze
    ścianą, Tam była ważniejsza paroizolacja od wewnątrz która musiała być szczelna jak
    "kondon" bo ogrzewanie było z odzyskiem ciepła - rekuperator. I dodatkowo sprawdzane
    były przepływy powietrza - poniżej współczynnika 0,4 inwestor miał jakąś ulgę
    ekologiczną. Przekrój krokwi/dźwigara był 40x280 i w rozstawie od 400 do 800 [mm] A
    p0między mdf a paroizolację tłoczona była dopiero wełna. Dałem przykład
    wiatroizolacji - właściciele Junaków WSK też stosowali gazetę na wiatr w zimie :)
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-11-12 21:49:28
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Adams" <a...@n...pl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Czesc ;-)

    > Szacun Kiki.
    > Ja nie widzialem zeby ktos mial tak zrobione, ale
    > ma to sens.

    Pociesz się, mnie też tak spierdolili. Oni się nie znają na własnym
    zawodzie. Nikt, od wykonawcy przez kierbuda czy inspektorów. Budowlanka to
    selekcja negatywna.
    Od początku robiłem remont - rok w rok jedną "ćwiartkę" powierzchni.
    Musiałem zrobić szczelinę od wewnątrz, dać wiatroizolację, kleić żeby nie
    przewiewało, a i tak widzę, że śmiała decyzja w ostatnim roku dała dodatkowe
    plusy. Mianowicie pogrubiłem izolację skosów z 25 do 35cm. Z pomieszczeń
    prawie nie ucieka ciepło.
    Jeszcze muszę coś zrobić z sufitem i jedną łazienką, w której czuć wiaterek.