  • 1. Data: 2010-07-27 11:26:42
    Temat: Ocieplenie lukarny
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    Witam

    W jaki sposób prawidłowo ocieplić boki lukarny?

    http://img838.imageshack.us/img838/6615/ssa44136.jpg

    A właściwie "szpic" za ostatnią dachówką. Docinać kliny ze styropianu?
    Czy wstawić za ostatnią dachówką odpowiednio docięte OSB i za nim
    napchać wełny?
    Czy patrząc od frontu należy wykonać obróbkę blacharską tak, aby
    zacinający deszcz odprowadzić na dachówkę?

    pozdrawiam

    mcs

  • 2. Data: 2010-07-27 19:32:40
    Temat: Re: Ocieplenie lukarny
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "mcs" <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wełny?
    > Czy patrząc od frontu należy wykonać obróbkę blacharską tak, aby
    > zacinający deszcz odprowadzić na dachówkę?

    Boki lukarny można zrobić z OSB i ocieplić je od środka wełną jak resztę
    dachu. Ja u siebie mam naklejony cienki styropian jako nośnik tynku.
    Dekarze będą wiedzili jak to obrobić by byo dobrze. Ja jednak nie mam
    typowej obróbki blacharskiej lecz opaskę z ołowiu i masy bitumicznej (jak na
    kominie), naklejoną tak daleko jak się dało.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2010-07-30 11:24:27
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "jacek_1970" <t...@u...gmail.com> wrote in message
    > Zwróć uwagę przed zabudowaniem tego od środka na wszelkie mozliwe
    > nieszczelności którymi powietrze może się snuć.
    > Ja tego nie dopatrzyłem w łazience i mam takie szparki ze na parapecie
    > kamera termowizyjna pokazała przy -25 stopniach na dworze -3 stopnie.
    >
    > Przed tą zimą zamierzam zerwać gips w łazience w lukarnie i pianką
    > pouszczelniać wszelkie szparki.
    >
    > Ja boki z OSB ocieplałem 10cm styropianem i pianką w szpary, ale nie
    > wszystkie i nie w łazience o której wspomniałem.

    I widzisz, wielu tego nie rozumie o czym mowa. Dopiero na sobie wychodzi jak
    drobna struga powietrza potrafi zmrozić pół ściany.
    Co dopiero się dzieje pod styropianem klejonym na placki jak pod parapetem
    gdzieś sączy się powietrze, a wlatuje gdzieś dołem delikatnym pęknięciem.
    Takie fuszerki ekip budowlanych powinny być traktowane jak wyłudzenie
    pieniędzy za fikcyjną usługę, oszustwo, a nie jako sprawa cywilna.

  • 4. Data: 2010-08-02 08:35:10
    Od: mcs <tomkan71@_ohnespam_wp.pl>

    > "jacek_1970" <t...@u...gmail.com> wrote in
    > message news:i2u8lp$gd2$1@speranza.aioe.org...

    Piankować bezpośrednio na drewno czy czymś je najpierw owijać?
    Można opiankować np. murłatę ze wszystkich stron? Nie wpłynie to
    niekorzystnie na trwałoś drewna?
    Jak widac na fotce krokiew dolega do wieńca obramującego lukarnę.
    Szczeliny między betonem a krokwią też można piankować?

    pozdrawiam

    mcs

  • 5. Data: 2010-08-03 13:18:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "mcs" <tomkan71@_ohnespam_wp.pl> wrote in message

> [...]
    > Jak widac na fotce krokiew dolega do wieńca obramującego lukarnę.
    > Szczeliny między betonem a krokwią też można piankować?

    No pewnie, że nic się nie stanie. Musisz zapianować szczeliny tam gdzie
    dmucha. To jedyna metoda.