  • 1. Data: 2009-09-13 21:15:39
    Temat: Ocieplenie poddasza.
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Witam Was.

    Rzecz jest taka: mam dom z poddaszem użytkowym. Wysokość kalenicy od
    stropu ok. 4,5m. Na wysokości 2,8m są jętki, do których od spodu będą
    kręcone łaty i do nich płyty karton-gips - sufit pomieszczeń.

    I teraz pytanie - jak lepiej ocieplać poddasze - czy ocieplić całą połać
    dachu od murłaty do kalenicy, a na suficie podwieszanym nie kłaść
    ocieplenia, czy może lepiej ocieplić dach od murłaty do jętki, a potem
    wyłożyć wełnę poziomo na płytach karton-gips, pozostawiając pozostałą
    część połaci (od jętki do kalenicy) "zimną"?

    Co jest prawidłowe w tym przypadku?

    Pozdrawiam,
    yarecky.

  • 2. Data: 2009-09-13 21:36:22
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza.
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyłożyć wełnę poziomo na płytach karton-gips, pozostawiając pozostałą
    > część połaci (od jętki do kalenicy) "zimną"?

    moim zdaniem wersja druga jest lepsza, bo po pierwsze po co grzać powietrze
    nad stropem, a po drugie wyjdzie troche mniej m^2 ocieplenia czyli cieplej.

  • 3. Data: 2009-09-14 18:13:33
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>
    > moim zdaniem wersja druga jest lepsza, bo po pierwsze po co grzać
    > powietrze nad stropem, a po drugie wyjdzie troche mniej m^2 ocieplenia

    Mam dokladnie taki sam uklad jak yarecki i w projekcie jest bynajmniej
    zrobiona 2 wersja, natomiast poniewaz parter jest zamieszkaly (robilem
    rozbudowe) a na ta zime nie bede robil sufitow chcialem caly dach ocieplic
    welna 15cm, a w przyszlosci na strop podwieszany jeszcze polozyc welne... i
    teraz sie zastanawiam.. bedzie to mialo jakies negatywne skutki ? czy na
    zasadzie od przybytku glowa nie boli nie przejmowac sie tym ??

    Pzdr.
    Yzedef

  • 4. Data: 2009-09-15 09:07:07
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Yzedef pisze:
> [...]
    > teraz sie zastanawiam.. bedzie to mialo jakies negatywne skutki ? czy na
    > zasadzie od przybytku glowa nie boli nie przejmowac sie tym ??

    Też mi to chodzi po głowie.
    Tzn. ocieplić cały dach, a potem na sufit położyć dodatkową warstwę wełny.
    Tylko - czy na ociepleniu w nieogrzewanej części nie będzie się
    wykraplać woda?

    JM.

  • 5. Data: 2009-09-15 09:42:01
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tylko - czy na ociepleniu w nieogrzewanej części nie będzie się wykraplać

    Tylko po co tak kombinować i wywalać kasę w ocieplenie nieużywanej częśći
    szczytu?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-09-15 11:33:36
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tylko po co tak kombinować i wywalać kasę w ocieplenie nieużywanej częśći
    > szczytu?

    Miałbym tam brakujące pomieszczenie na "graty" - materac, namiot itp :)
    A tak będę musiał nad jętkami robić jakiś stelaż - bo jętki mają 18cm, a
    ocieplenie ponad 20cm.

    Y.

  • 7. Data: 2009-09-15 12:24:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Miałbym tam brakujące pomieszczenie na "graty" - materac, namiot itp :)
    > A tak będę musiał nad jętkami robić jakiś stelaż - bo jętki mają 18cm, a
    > ocieplenie ponad 20cm.

    Przecież regipsy berdą wisiały na wieszakach a nie bezpośrednio kręcone do
    jetek.
    Opuść je na wieszakach 10cm i tam daj wełne i miedzy jętki z 15cm i na to
    możesz dać deski. Tylko deski bij tak aby szpary były aby wełna wentylacje
    miała.

    Materac, namiot itp nie potzrebują ocieplenia;))
    A jak już chcesz robic do daj tam 10-15 cm wełny miedzykrokwiowo i starczy.
    Bardziej skup się na ociepleniu sufitu podwieszanego.
    Ja mam identyczna sytuacje i na sufit ocieplany na regipsy dałem 10cm wełny
    w poprzek i drugą warste 15 cm miedzy jetki.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-09-15 13:35:04
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    kris pisze:
> [...]
    > Ja mam identyczna sytuacje i na sufit ocieplany na regipsy dałem 10cm wełny
    > w poprzek i drugą warste 15 cm miedzy jetki.

    Ok. Tak zrobię.
    Na regipsy daję folię, potem wełnę?

    Thx.

    Y.

  • 9. Data: 2009-09-15 18:00:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > kris pisze:
    ,> Ok. Tak zrobię.
    > Na regipsy daję folię, potem wełnę?
    Folię daj na profile taśmą dwustronną przyklej
    I dopiero kręć regipsy

    Kris

  • 10. Data: 2009-09-15 20:00:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ,> Ok. Tak zrobię.
    > Folię daj na profile taśmą dwustronną przyklej
    > I dopiero kręć regipsy

    Who is regipsy? :-)

    Pozdro.. TK