  • 11. Data: 2013-01-18 01:35:00
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza użytkowego
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > a czemuz należałoby sie wystrzegać piany? Poza ceną - oczywiscie.
    > Gdyby mnie było stać na piane to miedzy krokwiami dałbym piane a na drugą warstwe -
    wełne.

    1. Nie wiadomo co się może stać z drewnem przykrytym pianą - brak
    wentylacji,
    2. Właściwości cieplne ponoć nie są tak wspaniałe jak się wielu wydaje,
    czyli nie są lepsze od wełny,
    3. Potrafi pękać, pęknięcia do kilkunastu centymetrów szerokości:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196079-Pop
    %C4%99kana-piana-PUR-zamkni%C4%99to-kom%C3%B3rkowa-B
    ASF
    4. Pije wodę... tego nie jestem pewny, gdzieś o tym czytałem,
    5. Łatwo palna.

    Są ponoć dwa rodzaje, zamkniętokomórkowa i otwartokomórkowa, jak coś się
    dzieje to zawsze wina zwalana jest na rodzaj zastosowanej :)

    Janek

  • 12. Data: 2013-01-18 09:55:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2013 01:35:00 UTC+1 użytkownik Jan Drawski napisał:
    > 1. Nie wiadomo co się może stać z drewnem przykrytym pianą - brak
    > wentylacji,

    bzdet

    > 2. Właściwości cieplne ponoć nie są tak wspaniałe jak się wielu wydaje,
    > czyli nie są lepsze od wełny,

    to wiadomo od dawna - pod warunkiem ze ktos umie podzielic przez siebie dwie liczby.
    Co nie jest takie oczywiste, wiekszosc budujących jednak wierzy w marketing.

    > 3. Potrafi pękać, pęknięcia do kilkunastu centymetrów szerokości:
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196079-Pop
    %C4%99kana-piana-PUR-zamkni%C4%99to-kom%C3%B3rkowa-B
    ASF

    o tym nie słyszałem

    > 4. Pije wodę... tego nie jestem pewny, gdzieś o tym czytałem,
    > 5. Łatwo palna.

    to też jakies legendy.

    Ale w sumie piana i tak jest tak droga ze mogą ją użyć tylko nieświadomi inwestorzy.

    b.

  • 13. Data: 2013-01-18 11:17:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > to też jakies legendy.

    "Legendy"? Chyba że chodził Ci o to że w rzeczywistości jest _ekstremalnie_
    łatwo palna a nie po prostu łatwo palna.

    Zapala się bez problemu od zapałki. To łatwiej niż styropian który od
    zapałki nie jest tak łatwo zapalić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-01-18 11:20:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No właśnie, jak to jest z tą membraną ? Technicznie nie widzę problemu,
    > zeby ją tam umieścić, tylko czy będzie lepiej ?

    Będzie lepiej, bo w szczelinie wentylacyjnej będzie hulał wiatr - i tak ma
    być! Więc wiatroizolacja jest potrzebna po to by ten ruch powietrza nie
    wywiewał ciepłą z wełny. Popatrz na budownictwo szkieletowe tam _zawsze_
    jest wiatroizolacja pomiędzy oblicówką a wełną i paroizolacja od środka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-01-18 11:54:44
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Osobiście teraz mam inny problem a mianowicie jaki sznurek wybrać do
    > sznurowania aby się nie rozleciał za kilka lat. Drut ponoć jest za cienki
    > i się wcina w wełnę a grubego sobie nie wyobrażam. Jak wiadomo po kilku
    > latach wełna zaczyna osiadać i wtedy sznurowanie jest najbardziej
    > potrzebne, oczywiście musi być gęste (15 - 20 cm). Osobiście w połowie

    W castoramie kupiłem rolkę, drogi dosyć ale bardzo solidny 50zł rolka
    niestety nie pamietam ile m.
    a w pozostałej części użyłem takiego rolicznego do pomidorów też solidny :)

  • 16. Data: 2013-01-18 11:57:06
    Od: w...@g...com

    > Będzie lepiej, bo w szczelinie wentylacyjnej będzie hulał wiatr - i tak ma
    > być!

    OK. Czyli najpierw przybic sznurek/drut -tak, aby bylo 3cm szczeliny miedzy deskami,
    a izolacją, a potem np. zszywaczem między krokwie rozciągnąć membranę (bezpośrednio
    przy sznurku).

    pzdr
    Bogdan

  • 17. Data: 2013-01-18 12:04:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2013 11:17:50 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > "Legendy"? Chyba że chodził Ci o to że w rzeczywistości jest _ekstremalnie_
    > łatwo palna a nie po prostu łatwo palna.

    spróbuj podpalić piankę poprzez płyte gipsowo kartonową , raczej słabo ci pójdzie.
    Gdyby piany sie nie dało zrobic bezpiecznie to by jej nie stosowano.

    b.

  • 18. Data: 2013-01-18 12:39:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > spróbuj podpalić piankę poprzez płyte gipsowo kartonową , raczej słabo ci
    > pójdzie. Gdyby piany sie nie dało zrobic bezpiecznie to by jej nie
    > stosowano.

    ROTFL :-) Spróbuj podpalić benzynę w zamkniętym kanistrze. Cóż to za
    argument?

    Pianka sama w sobie jest bardzo palna. Gazy powstające w trakcie jej
    spalania są duszące. Pewnie większość ludzi nigdy nie będzie miała okazji
    doświadczyć pożaru, ale w razie czego po pierwsze lepiej go przeżyć, a po
    drugie mieć dom do remontu zamiast zgliszczy.

    Płyta GK owszem jest zabezpieczeniem ale tylko w pierwszej fazie pożaru -
    później na skutek temperatury kruszy się i spada odsłaniając to co pod
    spodem. Poza tym aby być skuteczną ochroną w pierwszej fazie musi być
    szczelna. Czyli wszystkie puszki, gniazdka, halogeny itp. muszą być
    montowane w takiej jakby małej obudowie z GK lub ceramiki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-01-18 12:43:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > OK. Czyli najpierw przybic sznurek/drut -tak, aby bylo 3cm szczeliny
    > miedzy deskami, a izolacją, a potem np. zszywaczem między krokwie
    > rozciągnąć membranę
    > (bezpośrednio przy sznurku).

    Tak.
    Można by tez dać samą membranę bez sznurka i dobrze ją przyczepić zszywkami,
    ale wtedy jak pseudo-fachowiec będzie wełnę na siłę upychał kolanem to może
    ją zerwać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-01-18 13:14:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2013 12:39:12 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > ROTFL :-) Spróbuj podpalić benzynę w zamkniętym kanistrze. Cóż to za
    > argument?

    ooo, bardzo dobry argument - gdyby benzyne wozić w otwartych wiadrach w aucie byłaby
    bardzo niebezpieczna i byłoby to zakazane. Ale ponieważ uzywa się jej w sposób
    bezpieczny za pomocą pewnych środków technicznych - jest bezpieczna. Biegając z
    zapałkami dookola samochodu jej nie podpalisz.

    > Pianka sama w sobie jest bardzo palna. Gazy powstające w trakcie jej
    > spalania są duszące. Pewnie większość ludzi nigdy nie będzie miała okazji

    dokładnie tak - dlatego zbudowanie z piany luzem stołu czy łóżka spotkałoby sie ze
    sprzeciwem strażaków.

    > Płyta GK owszem jest zabezpieczeniem ale tylko w pierwszej fazie pożaru -

    ma spełniać rolę ochronną, są na to wymogi (np odpornosc ogniowa X minutowa) oraz
    środki techniczne mające to zrealizować.

    Równie dobrze mógłbyś twierdzic ze prąd w domu jest niebezpieczny i należy z niego
    zrezygnować.
    Wiec ja tak sobie twierdze ze wskazywanie na palnosci piany jako wady jest jakąś
    legendą.

    A co do techniczych sposobów ochrony pianki myśle ze to co napisalem wczesniej
    -zrobić dwie warstwy -miedzy krokwiami piana, a potem wełna i płyta GK.

    b.