  • 21. Data: 2013-01-18 13:31:51
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza użytkowego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:11db9e65-c266-419e-a83f-c10f97f39c5e@go
    oglegroups.com...

    > ooo, bardzo dobry argument - gdyby benzyne wozić w otwartych wiadrach w
    > aucie byłaby bardzo niebezpieczna i byłoby to zakazane. Ale ponieważ uzywa
    > się jej w
    > sposób bezpieczny za pomocą pewnych środków technicznych - jest
    > bezpieczna. Biegając z zapałkami dookola samochodu jej nie podpalisz.

    Ale to nie zmienia faktu, że jest palna :-)

    > dokładnie tak - dlatego zbudowanie z piany luzem stołu czy łóżka
    > spotkałoby sie ze sprzeciwem strażaków.

    > ma spełniać rolę ochronną, są na to wymogi (np odpornosc ogniowa X
    > minutowa) oraz środki techniczne mające to zrealizować.

    > Równie dobrze mógłbyś twierdzic ze prąd w domu jest niebezpieczny i należy
    > z niego zrezygnować.
    > Wiec ja tak sobie twierdze ze wskazywanie na palnosci piany jako wady jest
    > jakąś legendą.

    Palność piany jest _faktem_. To czy to jest przeszkodą w jej stosowaniu to
    już inna dyskusja. Odniosłem się o tego co napisałeś, że jej palność jest
    legendą, aby ktoś nieopatrznie nie zrozumiał twych słów i nie pozostawił
    pianki niezabezpieczonej, bo przecież w internecie napisali, że niepalna.

    > A co do techniczych sposobów ochrony pianki myśle ze to co napisalem
    > wczesniej -zrobić dwie warstwy -miedzy krokwiami piana, a potem wełna i
    > płyta GK.

    IMO dobry sposób.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-01-18 20:35:39
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > W castoramie kupi?em rolke, drogi dosyae ale bardzo solidny 50z? rolka
    > niestety nie pamietam ile m.
    > a w pozosta?ej cze?ci u?y?em takiego rolicznego do pomidorów te? solidny :)

    Dzięki, chyba sprawdzę ten z Castoramy. Kupiłem jeden w Bricomanie za
    około 30 zł. z 500 czy 1000 metrów. Niestety nie wiem czy jest dobry,
    nie wiem czym się sugerować. Widziałem kiedyś jak niby solidny sznurek
    po roku przebywania pod chmurką rozsypywał się w rękach. Wiem że na
    poddaszu będą lepsze warunki ale mam obawy.

    Janek

  • 23. Data: 2013-01-18 22:02:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 stycznia 2013 20:35:39 UTC+1 użytkownik Jan Drawski napisał:
> [...]
    >
    > po roku przebywania pod chmurką rozsypywał się w rękach. Wiem że na
    >
    > poddaszu będą lepsze warunki ale mam obawy.
    Dziwne problemy macie bo sznurek w tym zastosowaniu jest tylko potrzebny n etapie
    robocizny. Po zamontowaniu stelaży i zabudowaniu płytami sznurek żadnej roli
    "konstrukcyjnej" nie spełnia/
    A jeśli ktoś che "spokojnego snu" to plecam najbliższy sklep GS czy inny dla rolników
    i zakup sznurka do snopowiązałek- za 20-30zł taką rolka ze dwi chałupy osznurować
    można a materiał z którego jest zrobiony to prawie niezniszczalny.

  • 24. Data: 2013-01-18 22:41:53
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > Dziwne problemy macie bo sznurek w tym zastosowaniu jest tylko potrzebny n etapie
    robocizny.

    O to chodzi, że nie. Wełna ma tendencje do osiadania. Czyli zjeżdża w
    dół, i wtedy, kiedy ten sznurek jest najbardziej potrzebny to już go nie
    ma.

    > Po zamontowaniu stelaży i zabudowaniu płytami sznurek żadnej roli "konstrukcyjnej"
    nie spełnia/

    Przez jakiś czas może tak.

> [...]
    rolników i zakup sznurka do snopowiązałek- za 20-30zł
    > taką rolka ze dwi chałupy osznurować można a materiał z którego jest zrobiony to

    Dzięki, będę usiał to sprawdzić.

    Janek

  • 25. Data: 2013-01-20 08:42:10
    Od: s...@s...pl

    Muszę się włączyć bo chyba nie palileś panki.
    Pisanka jest palna, ale jest samogasnaca, co oznacza że jak odejmie się źródło ognia
    przestaje się palić.
    Wytłumaczę na przykładzie.
    Poddasze użytkowe, zastosowano 15cm pianki zamknięto komórkowej (U = 0,15).
    Taką warstwa pianki nartysnieta między krokwie i na krokwie powoduje że pomieszczenie
    jest gazoszczelne, nie ma dostępu tlenu z zewnątrz. Na to zainstalowane sa płyty GK.
    Pierwszą bariera dla ognia jest płyta GK. Jak padnie GK, zaczyna się palić piana. I
    tu niespodzianka, na powierzchni pianki tworzy się zgorzel która zwalnia penetrację
    ognia.
    Od kilku lat do pianek na etapie produkcji dodawane są uniepalniacze, które powodują
    że pana już tak chętnie się nie pali.

    W przypadku pożaru w domu izolowanym wełną, jak padnie GK, przepalają się sznurki,
    lub topią druty, wełną odpada od krokwi zajmują się krokwie i pali się dach.

    Jak nie wystarczy to zapraszam do mnie na palenie pianki. Gwarantuję że od jednej
    zapałki pianka się nie zapali.

    Pianka w przeciwieństwie do wełny nigdy nie chłonie wody, dlatego izolacja z pianki
    jest "wieczna" i w trakcie użytkowania nie zjedzie w kierunku murłaty.

    Historie o pękającej piance jeszcze zdążają się, bo inwestorzy stosują wilgotne
    drewno na więźbę, a niedoświadczeni aplikatorzy tryskają na to pianę. Jak ktoś daje
    10 lat gwarancji to takich błędów nie popełnia.

    Dla dociekliwych, zapraszam na www.silpur.pl.
    Jest tam trochę materiałów na temat pianki, również video.
    pozdrawiam
    Sebastian tel. 534 770 099

    P.S.
    Lobby wełniane jest bardzo silne, ale pozostał mu tylko jeden argument: niepalność
    wełny.
    Jak inwestor buduje dla siebie i umie liczyć to pianka wygrywa.

  • 26. Data: 2013-01-20 10:52:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 08:42:10 UTC+1 użytkownik s...@s...pl
    napisał:
    > Muszę się włączyć bo chyba nie palileś panki.

    Jako wykonawca Twoje opinie sa kompletnie za przeproszeniem z dupy wziete - piana
    ludziom peka i to jest fakt - pokazany na kilku zdjeciach roznych uzytkownikow, na
    forum muratora :) Sprobuj z nimi podyskutowac ze piana jest taka fajna - jak trzeba
    sciagac cala wykonczona zabudowe KG. Kij w oko z gwarancja 10 lat jak po dwoch latach
    trzeba robic remont generalny polowy dachu!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2013-01-20 11:12:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 10:52:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:taka >fajna
    - jak trzeba sciagac cala wykonczona zabudowe KG. Kij w oko z gwarancja 10 >lat jak
    po dwoch latach trzeba robic remont generalny polowy dachu!

    mysle ze nie jest tak źle -są wykonawcy porządni i są partacze, metody i materiały
    się doskonalą wiec spodziewam sie ze to da sie porządnie zrobić. Dlatego u mnie
    chętnie bym zrobił (gdyby nie cena jak z kosmosu).

    A jak pan wykonawca taki aktywny to niech pokaże fragment umowy ten o gwaracji na
    robote - jestem ciekaw co właściwie gwarantuje oraz co i jak naprawi w razie awarii.

    > Adam Sz.

    i na ten podpis czekałem :-) Tak to moge z tobą dyskutować :-))))

    b.

  • 28. Data: 2013-01-20 11:25:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 11:12:12 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > mysle ze nie jest tak źle -są wykonawcy porządni i są partacze, metody i materiały
    się doskonalą wiec spodziewam sie ze to da sie porządnie zrobić. Dlatego u mnie
    chętnie bym zrobił (gdyby nie cena jak z kosmosu).

    Na forum muratora byl gosc ktory opisywal problem dokladnie - piana zamknietokomorowa
    ma zbyt duzy skurcz i peka. A czy ktos robil testy w jakim stanie bedzie wiezba
    dachowa po 20-tu latach przebywania w srodowisku w ktorym nie ma wymiany powietrza i
    nie moze spokojnie wyschnac ? Z kolei piana otwartokomorowa ma taki sam wspolczynnik
    jak welna, tylko cene 2-3 x wyzsza wiec zupelnie sie nie oplaca.

    > A jak pan wykonawca taki aktywny to niech pokaże fragment umowy ten o gwaracji na
    robote - jestem ciekaw co właściwie gwarantuje oraz co i jak naprawi w razie awarii.

    Problem w tym przypadku moze polegac na tym ze inwestor wogole nie bedzie w stanie
    sprawdzic czy gdzies cos peklo. Z jednej strony dechy lub membrana/folia, z drugiej
    zabudowa KG. Tylko badanie termowizyjne moze cos pokazac ale kto robi badanie co rok
    ? Widziales te pekniecia na fotach na forum muratora ? To nie sa szczelinki - to sa
    dziury takie ze moznaby przez nie przejsc na druga strone dachu :) Wszystkie zalety
    takiego ocieplenia szlag trafia juz przy pierwszym takim peknieciu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz. (speszyl for Kris i Budyn :D

  • 29. Data: 2013-01-21 10:57:33
    Od: s...@s...pl

> [...]
    sciagac cala wykonczona zabudowe KG. Kij w oko z gwarancja 10 lat jak po dwoch latach
    trzeba robic remont generalny polowy dachu!

    Może bierzesz swoje argumenty - za przeproszeniem z dupy. Moje są z życia i
    działalności którą wykonuję.

    To ze piana ludziom pęka to fakt. Faktem jest też, że wybrali z kilku ofert
    najtańszego wykonawce na rynku, który pewnie zrobił to bez wiedzy, bez faktury i jest
    rozpacz.

  • 30. Data: 2013-01-21 11:02:46
    Od: s...@s...pl

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 11:25:31 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    taki sam wspolczynnik jak welna, tylko cene 2-3 x wyzsza wiec zupelnie sie nie

    Generalnie więźba powinna wyschnąć zanim się ją montuje na dach.
    Nawet jeśli jest w niej trochę wilgoci to pianka zamkniętokomórkowa ma
    paroprzepuszczalnośc na poziomie drewna. Dlatego, resztki wilgoci mają możliwość
    odparować.
    Otwartokomórkowa ma podobną lambdę, ale w przeciwieństwie do wełny nigdy nie zjedzie
    od kalenicy do murłaty,

    robote - jestem ciekaw co właściwie gwarantuje oraz co i jak naprawi w razie awarii.

    Gwarantuje stabilność wymiarów i przyczepność przez 10 lat.

> [...]
    takiego ocieplenia szlag trafia juz przy pierwszym takim peknieciu.

    nie widziałem tych zdjęć, niech ktoś podepnie linka do tego wątku.