  • 1. Data: 2011-10-26 11:21:09
    Temat: Ocieplenie podłogi na gruncie
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Witam,

    Mam co prawda już to za sobą ale czytając
    różne wątki przypomniałem sobie o pewnym
    zaobserwowanym przeze mnie zjawisku, nad
    którym wtedy przeszedłem do porządku sądząc,
    że tak musi być.
    Mianowicie po ułożeniu na chudziaku warstw folli
    budowlanej i na niej styropianu musiałem w jednym
    z mniejszych pomieszczeń styropian po 2 dniach rozebrać
    żeby dokonać pewnych poprawek.
    Ku mojemu zdumieniu pod styropianem
    na folii była spora ilości wody tak, że wzywałem
    hydraulika aby ponownie sprawdził szczelność
    ułożonej nad podłogą instalacji CO i CWU. Nic nie wykrył.
    Prawdopodobmie na powierzchni folli był i może
    ciągle znajduje się punkt rosy.

    Pytanie: czy i jak można temu zaradzić?

    Pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2011-10-26 11:43:47
    Temat: Re: Ocieplenie podłogi na gruncie
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 26 Paź, 13:21, "Kwinto" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > ułożonej nad podłogą instalacji CO i CWU. Nic nie wykrył.
    > Prawdopodobmie na powierzchni folli był i może

    W sumie miałem to samo w identycznej sytuacji. Uznałem, że te wilgoć
    zawarta w ścianach się tam na dole wykropliła.

    Dalej mam wątpliwości co do sensowności układania folii między
    chudziakiem a styro. Może lepiej, żeby ta wilgoć wsiąkała w beton a
    nie w styropian?

  • 3. Data: 2011-10-26 12:41:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Kwinto" napisał w wiadomości grup

    >Prawdopodobmie na powierzchni folli był i może
    >ciągle znajduje się punkt rosy.

    >Pytanie: czy i jak można temu zaradzić?

    Pisałem już kilkakrotnie że moim zdaniem taka folia na chudziaku przynosi
    więcej szkody jak pożytku. Jakby jej nie było to wilgoć wsiąkła by w
    chudziak i niżej a tak jest tylko kłopot. To samo z np jak się woda na
    posadzce rozleje, wiadro z mopem przewróci itp. Normalnie woda wsiąkła by w
    chudziak a tak zostaje uwięziona w warstwie ocieplenia. Niektórzy dodatkowo
    jeszcze zgrzewaja folie albo dają druga warstwę na styropianie- nie bardzo
    rozumie po co. Rozbierałem posadzkę w domu budowanym w 1969 roku- foli tam
    nie było chudziaka co prawda też a piach był suchy jak pieprz. Wiec nawet
    jakby w tym domu pękł wężyk zalewając posadzkę, to nic złego by się nie
    stało bo woda wsiąkła by w grunt.
    Identyczny błąd popełniają ludzie na tarasach stosując izolacje pod warstwą
    kleju. I później się dziwią że im po zimie płytki odpadają.

  • 4. Data: 2011-10-26 13:01:45
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    > Identyczny błąd popełniają ludzie na tarasach stosując izolacje pod
    > warstwą kleju. I później się dziwią że im po zimie płytki odpadają.

    A ja widziałem taras bez żadnej izolacji i też płytki odskakiwały, tylko
    że na wiosnę. Zastanawialiśmy się dlaczego i wyszło nam że to beton
    naciągnął wody, potem przygrzało słońce i ciśnienie pary odepchnęło
    płytki. Może jednak ta izolacja ma sens.
    Adam

  • 5. Data: 2011-10-26 13:25:03
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-10-26 14:41, Kris pisze:

    > Pisałem już kilkakrotnie że moim zdaniem taka folia na chudziaku
    > przynosi więcej szkody jak pożytku. Jakby jej nie było to wilgoć wsiąkła
    > by w chudziak i niżej a tak jest tylko kłopot. To samo z np jak się woda

    No dobra, a u mnie folia była na chudziaku w piwnicy tam gdzie stawiali
    ściankę działową i na stropie tam gdzie były mury nad parterem. Taka
    folia typu izolacja Muzimer, zamiast papy i lepiku. I pod tą folią
    wszędzie jest mokro. Nie wiem, czy to po tynkowaniu wilgoć, ale chudziak
    i strop wszędzie suche, a pod folią mokre - jakoś wsiąkać nie chce a
    odparować nie może.
    I nie wiem czy to tak dobrze jak woda z pękniętego wężyka przeleci przez
    posadzkę i styropian na chudziak czy na strop - czy nie lepiej żeby
    styropianu, wełny czy co tam ludzie dają raczej nie moczyła - tylko
    została w posadzce.

  • 6. Data: 2011-10-26 13:56:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >na wiosnę. Zastanawialiśmy się dlaczego i wyszło nam że to beton naciągnął
    >wody, potem przygrzało słońce i ciśnienie pary odepchnęło płytki. Może

    Kluczowe pytanie skąd naciągnął wody?

  • 7. Data: 2011-10-26 14:03:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "adamw2" napisał w wiadomości grup

    Generalnie klejenie płytek na tarasie to średni pomysł. Jeśli już to płyty
    tarasowe, taras z kostki brukowej/granitowej, ew drewno itp.
    A jeśli juz płytki na klej to tu akurat w przeciwieństwie do podłogi z
    podłogówką warto zainwestowac w klej elastyczny i pilnowac aby całe
    powierzchnie płytek były smarowane klejem.

  • 8. Data: 2011-10-26 18:58:39
    Od: Rick <r...@...pl>

    On Wed, 26 Oct 2011 16:03:06 +0200
    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > podłogówką warto zainwestowac w klej elastyczny i pilnowac aby całe
    > powierzchnie płytek były smarowane klejem.

    Chyba coś mi umknęło. Dlaczego do podłogówki nie polecasz kleju elastycznego?

    Rick

  • 9. Data: 2011-10-27 05:50:28
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Identyczny błąd popełniają ludzie na tarasach stosując izolacje pod
    > warstwą kleju. I później się dziwią że im po zimie płytki odpadają.

    Racja, ale po co stosować izolację i klej, jak niektóre izolacje są
    klejem, czyli kleisz płytki izolacją przeciwwodną.

    pozdrawiam
    rafał

  • 10. Data: 2011-10-27 07:13:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Rick" napisał w wiadomości grup

    >Chyba coś mi umknęło. Dlaczego do podłogówki nie polecasz kleju
    >elastycznego?

    Bo droższy od zwykłego. A na podłogówce są bardzo stabilne warunki i
    wystarcza zwykły przyzwoity klej np Mapei glazurnik za kilkanaście zł worek.