  • 1. Data: 2011-10-26 12:38:52
    Temat: zabezpieczenie licznika wody - jaki przewód grzejny?
    Od: shaman <g...@m...pl>

    Cześć,

    Proszę poradźcie mi jaki przewód grzejny kupić aby wystarczył do
    ogrzania licznika wody, gdy zaczną się solidne mrozy? Doprowadzenie
    wody mam wykonane rurą z tworzywa sztucznego, potem jest licznik
    (między 2 zaworami), skażeniówka i tyle.. łącznie będzie tego z 1m.
    Widziałem przewody samoregulujące 10W/m i 20W/m - nie wiem w jakim
    zakresie i jak się one regulują, ale jakoś nieufnie do nich podchodzę.
    Z kolei te zwykłe, bez samoregulacji nie posiadają w opisie żadnej
    temperatury. Jak podejść do tego tematu? Na razie kupiłem prosty
    termostat z regulacją -10C..+20C. Coś mi podpowiada, że w zasadzie to
    obojętnie jaki kupię kabel - byle był tylko wystarczająco mocny - o
    nadwyżkę mocy powinien zadbać termostat. Czy tak?

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-10-26 17:06:52
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...
[...]

    Mało danych. Gdzie ten licznik? Budowa czy normalne użytkowanie?
    Przewody samoregulujące + termostat stosuję do ogrzewania niewielkich
    skrzynek na polu. Sprawdzają się bardzo dobrze. One są właśnie przeznaczone
    do ogrzewania rurociągów, rynien itp. W Twoim przypadku, nie bardzo widzę
    gdzie miałbyś umieścić czujnik termostatu. Zakładając, że jest to
    nieogrzewane pomieszczenie, owinąłbym tym kablem rurociąg, zegar i co tam
    jeszcze jest a wszystko owinąć warstwą wełny. Termostat na zewnątrz i niech
    pilnuje 0C. A jeśli to jest miejsce docelowe, to bym posadził na tym
    architekta, niech własną dupą ogrzewa :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2011-10-26 19:27:01
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jeszcze jest a wszystko owinąć warstwą wełny. Termostat na zewnątrz i
    > niech pilnuje 0C.

    bzdura :-) Zero to ma byc tam gdzie rura. Czyli owijamy przewodem grzejnym
    wrazliwe miejsca, wkładamy tam czujnik temperatury, całośc grubo ocieplamy i
    po podłaczeniu zasilania(sterowania) które sobie juz na zewnątrz moze być
    zapominamy o temacie do wiosny. Im wiecej ocieplenia tym mniejszy rachunek
    za prąd bedzie.

    b.

  • 4. Data: 2011-10-27 06:49:23
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 26 Paź, 19:06, "wowa" <w...@g...pl> wrote:

    > Mało danych. Gdzie ten licznik? Budowa czy normalne użytkowanie?

    Przepraszam, faktycznie nie napisałem zbyt wiele. Chodzi o przyłącze
    wody na budowie.
    Licznik jest w piwnicy. Budynek oczywiście nieogrzewany.

    > Przewody samoregulujące + termostat stosuję do ogrzewania niewielkich
    > skrzynek na polu.

    Wystarczą przewody o mocy 10W/m? Czy lepiej kupić mocniejsze?

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-10-27 06:55:34
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 26 Paź, 21:27, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zapominamy o temacie do wiosny. Im wiecej ocieplenia tym mniejszy rachunek

    Tak mi się też właśnie wydaje, że czujnik powinien być przy rurze. Na
    zewnątrz też może być, ale bardzo trudno będzie wyznaczyć krzywą
    zależności pomiędzy temp. zew. a temp. przy rurze.

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-10-27 08:48:02
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > zapominamy o temacie do wiosny. Im wiecej ocieplenia tym mniejszy rachunek

    kup samoregulujący,np. taki http://allegro.pl/kabel-grzejny-do-rur-samoregulujac
    y-selftec-16-2-i1884525922.html
    żadnego czujnika, pobór prądu i moc grzania zależna od temperatury...
    bezawaryjne urządzenie

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2011-10-27 09:42:02
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >Wystarczą przewody o mocy 10W/m? Czy lepiej kupić mocniejsze?

    Ilosc dostarczonej energii zaley od mocy i czasu zatem gdyby kabel był za
    słaby to bedzie grzac dłużej. Moc zależy od strat a te od grubosci
    ocieplenia -moim zdaniem przy grubym ociepleniu wystarczy.

    b.

  • 8. Data: 2011-10-27 09:49:06
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    b.googlegroups.com...
    >kup samoregulujący,np. taki
    >http://allegro.pl/kabel-grzejny-do-rur-samoreguluja
    cy-selftec-16-2-i1884525922.html
    >żadnego czujnika, pobór prądu i moc grzania zależna od temperatury...

    z aukcji: "Wzrost ilości ciepła emitowanego przez przewód grzejny
    spowodowany jest zagęszczeniem przewodników molekularnych w strukturze
    przewodu grzejnego, a w konsekwencji malejącą opornością elektryczną i
    wzmożonym przepływem prądu."

    buahahahaha, nie twierdze ze ten kabel nie działa, dziwie sie ze nie
    kosztuje 2000 :-)

    b.

  • 9. Data: 2011-10-27 10:33:09
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 27 Paź, 11:42, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > słaby to bedzie grzac dłużej. Moc zależy od strat a te od grubosci
    > ocieplenia -moim zdaniem przy grubym ociepleniu wystarczy.

    Właśnie!! Pewnie wystarczyłby nawet 5W.. cała reszta to kwestia
    dobrej izolacji.. Czasem człowiek musi wymienić z kimś kilka zdań,
    żeby dotarło do niego to co oczywiste :)

    dzięki

    PZDR
    Shaman

  • 10. Data: 2011-10-27 17:57:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > i po podłaczeniu zasilania(sterowania) które sobie juz na zewnątrz moze
    > być zapominamy o temacie do wiosny. Im wiecej ocieplenia tym mniejszy

    Użyj wyobraźni :) Wetkniesz czujnik pod kabelek, kabelek się włączy, po
    kilkunastu sekundach czujnik go wyłączy i tak w kółko a rura dalej zimna (te
    kable bardzo szybko się grzeją). Mówiąc "termostat na zewnątrz" miałem na
    myśli to pomieszczenie. On służy tylko do włączania kabla w razie spadku
    temp. zewnętrznej poniżej 0C, po co grzać w temp. dodatniej?
    Wojtek