  • 21. Data: 2016-08-23 14:30:15
    Temat: Re: Ocieplenie sufitu starego domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    No: http://szyna.civ.pl/kominek/kominek_przod.jpg

    > przydymione i okopcone coś,

    Nie masz srodkow do czyszczenia? ;) Fakt, ze jak sie pali codziennie i
    non stop, to zwyczajnie nie ma kiedy tego zrobic, bo kominek caly czas
    goracy.

    > wokół rozwleczony po podłodze popiół,

    Odkurzacz? Miotla? Mop? Znasz? ;)

    > a obok kloce drewna, w okół których rozsypana jest pokruszona kora,
    > resztki trocin i jakieś robactwo - to ma być do ozdoby?!

    Jak dbasz tak masz :-)
    Ja rozpalam 2-4-8 razy w roku (zalezy od zimy i checi) i owszem - moj
    kominek sluzy przede wszystkim ozdobie (glownie jak sie pali - ale jak
    sie nie pali to tez cieszy oko ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2016-08-23 14:35:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 14:30:17 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ja rozpalam 2-4-8 razy w roku (zalezy od zimy i checi) i owszem - moj
    > kominek sluzy przede wszystkim ozdobie (glownie jak sie pali - ale jak
    > sie nie pali to tez cieszy oko ;)
    Szczególnie oko cieszy to metalowe coś koło kominka i sterta drzewa;)
    Zacznij palić codziennie i wtedy napisz czy dalej oko cieszy.

  • 23. Data: 2016-08-23 14:52:40
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Ja rozpalam 2-4-8 razy w roku (zalezy od zimy i checi) i owszem - moj
    > kominek sluzy przede wszystkim ozdobie (glownie jak sie pali - ale jak

    Jesteś wyjatkiem :)
    U mnie z satysfakcją kominek rozwaliłem. Miejsca w pomieszczeniu przybylo.
    Przez swoje ostatnie lata był bezużyteczny a pare lat w nim stał telewizor bo szkoda
    było na niego miejsca obok.
    No i ławka obok była. Też miejsce zajmowała. Makabra.

    Uzyteczny kominek widzialem w irlandii.
    Tam to jakiś sens miało bo był z płaszczem wodnym i grzał wode do kąpieli.
    A że w dzień strasznej zimnicy nie bylo to jakiś tam sens był aby rozpalić wieczorem,
    zagrzać się przez te 2-3h i po drodze mieć wode do mycia.

    Podobne warunki w polsce to może są przez 2 miesiące w roku (wiosna i jesień).
    Ja tam nikomu nie bronie sie kominkować ale to raczej hobby niż pożytek...

  • 24. Data: 2016-08-23 15:18:26
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 14:52:42 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ja tam nikomu nie bronie sie kominkować ale to raczej hobby niż pożytek...

    Przeciez wlasnie o tym pisze :) Ja mam kominek do ozdoby i rozpalania
    nastroju kilka razy w roku (glownie swieta lub jak na dworze -20stC, ciemno,
    zimno, snieg pada - wtedy przyjemnie rozpalic prawdziwy ogien w domu).
    Ale takich warunkow coraz mniej, zimy coraz cieplejsze, kto wie moze
    za pare lat tez go wyrzuce jako bezuzyteczny? ;)

    Choc mam wklad letni i w tym roku nawet kilka razy odpalalem wieczorami
    dla nastroju :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2016-08-23 15:47:14
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 15:18:28 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Choc mam wklad letni i w tym roku nawet kilka razy odpalalem wieczorami
    > dla nastroju :)

    a co to wkład letni?

  • 26. Data: 2016-08-23 15:51:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 15:47:15 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > a co to wkład letni?

    Nie jest mrozoodporny;)

  • 27. Data: 2016-08-23 15:54:05
    Od: a...@t...te

    Dnia Tue, 23 Aug 2016 05:30:15 -0700 (PDT), Adam Sz. napisał(a):

    > Odkurzacz? Miotla? Mop? Znasz? ;)

    Ile razy dziennie myjesz podłogę?

    --
    Yakhub

  • 28. Data: 2016-08-23 17:19:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 15:47:15 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > a co to wkład letni?

    Wyciagasz ruszt i wkladasz taki "pojemnik" ze stali nierdzewnej z miejscem
    na plyn do kominkow. Podpalasz i przez ~1-2h pali sie zywym plomieniem,
    nie dajac praktycznie zadnego ciepla (szyba zostaje zimna) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2016-08-23 17:23:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 sierpnia 2016 15:54:03 UTC+2 użytkownik a...@t...te napisał:

    > Ile razy dziennie myjesz podłogę?

    Co dwa dni odkurzam i myje. Ale jak pisalem - u mnie kominek jest od
    swieta ale nawet jak pale to jest czysto - przeciez wystarczy minimum
    uwagi zeby nie rozpierniczyc sobie popiolu po podlogach. Inna sprawa, ze
    z uwagi na to, ze pale okazjonalnie - w popielniku wystarcza mi miejsca
    na 2-3 calodzienne palenia. Potem tyle ile idzie to wyciagam popiol
    szufelka do wiaderka, a reszte wciagam do odkurzacza (przez separator).
    To, co ew. wyleci przez kominek (na kafle) to wciagne do odkurzacza.

    Nie widze problemu z utrzymaniem czystosci. Ale podkreslam - przy
    *okazjonalnym* paleniu :) Przy ciaglym to sobie potrafie wyobrazic,
    bo obsluga kominka do codziennego palenia jest chyba jeszcze gorsza
    niz pieca weglowego (choc wegiel duzo bardziej syfi to zwykle palacze
    sie juz sie godza, ze kotlownia to po prostu jeden wielki bajzel nad
    ktorym ciezko zapanowac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2016-08-23 17:51:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > na plyn do kominkow. Podpalasz i przez ~1-2h pali sie zywym plomieniem,
    > nie dajac praktycznie zadnego ciepla (szyba zostaje zimna) :)

    to po co ci kominek? lampkę LEDową sobie zapal

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?