  • 51. Data: 2018-01-11 15:35:19
    Temat: Re: Odkurzacz unijny;)
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.01.2018 o 14:25, l...@g...com pisze:
    > Taki syn to skarb, załóż dzialalność i zarobicie kokosy.

    Jak się do panny spieszy to podobnie szybko kosi trawnik ;-)
    Jacek

  • 52. Data: 2018-01-12 00:42:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 15:35, Jacek pisze:

    > Jak się do panny spieszy to podobnie szybko kosi trawnik ;-)
    > Jacek

    Nawet kosiarki elektrycznej nie zdąży włączyć do prądu ;)

    Gdzieś widziałem filmik, jak jakaś kobieta w Indii tak próbowała kosić -
    ale to chyba musiał być fake.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2018-01-12 14:19:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.01.2018 o 00:42, Adam pisze:

    > Nawet kosiarki elektrycznej nie zdąży włączyć do prądu ;)

    Jedzie spalinową, która ma napęd z regulowana prędkością.
    Jak się da na max, to trzeba za nią biegać ;-)
    Jacek

  • 54. Data: 2018-01-15 19:30:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 11 Jan 2018 04:03:52 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Czekam z niecierpliwością aż unijni urzędnicy ograniczą moce grzałek w czajnikach
    elektrycznych
    > Bo jak to może być ze są czajniki z grzałkami 2000W jak można ograniczyć unijnym
    rozporządzeniem do 200W. Taki 200W też szklankę wody zagotuje a grzałka 4 razy
    mniejszej mocy;)

    Akurat w odkurzaczach jest sporo do poprawy, jeśli chodzi o sprawność.
    Łatwiej zrobić grzałkę na kołach 2000W, która ma mocy ssania 1/4 tego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 55. Data: 2018-01-15 20:20:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 19:29:52 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło
    napisał:

> [...]
    >
    > Akurat w odkurzaczach jest sporo do poprawy, jeśli chodzi o sprawność.
    > Łatwiej zrobić grzałkę na kołach 2000W, która ma mocy ssania 1/4 tego.

    Biorąc pod uwage ze odkurzacze "za komuny" miały silniki o mocy 140W a odkurzały nie
    gorzej jak współczesne mozesz mieć racje.

  • 56. Data: 2018-01-15 20:33:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Biorąc pod uwage ze odkurzacze "za komuny" miały silniki o mocy 140W
    > a odkurzały nie gorzej jak współczesne mozesz mieć racje.

    Motolotniarze przyjmują, że 4 kG ciągu z jednego kW jest wartością typową.
    Tak więc odkurzacz 2 kW powinien nadawać się do pionowego startu.

    Jarek

    --
    The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably
    the day they start making vacuum cleaners.

  • 57. Data: 2018-01-16 11:09:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Motolotniarze przyjmują, że 4 kG ciągu z jednego kW jest wartością typową.
    > Tak więc odkurzacz 2 kW powinien nadawać się do pionowego startu.

    Prawda jest taka że odkurzacze są tanie więc są robione byle jak,
    pojedyncza turbina
    jest słaba, ja mam podwójną i przy 1,2kw ciągnie jak smok.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 58. Data: 2018-01-16 16:33:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Prawda jest taka że odkurzacze są tanie więc są robione byle jak, pojedyncza
    > turbina jest słaba, ja mam podwójną i przy 1,2kw ciągnie jak smok.

    Jaka by nie była ta turbina, to silnik te 2 kW z sieci ciągnie. Jak smok.
    Coś z tą energią stać się musi -- jeśli nie pójdzie w dmuchanie, to zamieni
    się w ciepło. W nieefektywnej tubinie przemiana pracy w ciepło zachodzi
    (herbata od mieszania nie robi się słodsza, ale cieplejsza może), lecz
    tego efektu bym nie przeceniał. Producenci sprytniej to sobie wykombinowali,
    idą na skróty. Grzeje się samo uzwojenie silnika robione z byle jakiej stali
    zamiast z miedzi. W silniku każdej innej maszyny by to nie przeszło, poszedłby
    z dymem. Ale w odkurzaczu owszem -- chłodzenie ma cały czas. A klient się
    cieszy, że mu sprzęt obsysa z mocą niebywałą. Dwa ka-wu wydmuchu może nie
    tylko unieśćć w górę to pudełeczko, ale chłopa przewrócić. I pomyśleć, że
    tu idzie tylko o wessanie jakichś paprochów do wora...

    Jarek

    --
    Dmuchał żabę chuligan raz, kawał świntucha.
    Dmucha ją, dmucha, dmucha, dmucha, dmucha, dmucha,

  • 59. Data: 2018-01-16 22:45:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > z dymem. Ale w odkurzaczu owszem -- chłodzenie ma cały czas. A klient się
    Ale to w zwykłych odkurzaczach tak jest, ja mam osobny wyrzut z turbiny,
    a sam silnik jest chłodzony małym wiatraczkiem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 60. Data: 2018-01-16 23:20:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janusz napisał:

    > Ale to w zwykłych odkurzaczach tak jest, ja mam osobny wyrzut z turbiny,
    > a sam silnik jest chłodzony małym wiatraczkiem.

    Mniejsza o szczegóły konstrukcyjne -- ważne, że te kilowaty służą przede
    wszystkim grzaniu, a na samo odkurzanie zostają jedynie waciki. Ludzie
    po prostu w większości nie potrafią sobie tych kilowatów wyobrazić.
    A dwa kilowaty to mniej więcej tyle, ile jest w wietrze o prędkości
    kilkudziesięciu kilometrów na godzine napierającym na stojącego człowieka.
    Dwa kilowaty może mieć silnik glebogryzarki, która dłubie w ziemi na
    parę cali wgłąb. Przyłożyć tyle do perskiego dywanu na powierzchni kilku
    decymetrów kwadratowych (wielkość ssawki)? Wolne żarty! Kilowaty sprzedaje
    się łatwo, więc nikt nie mówi ani nikt nie pyta o litry powietrza
    przepływające w ciągu minuty, podciśnienie, czy inne trudne teminy, które
    przecież nic nie powiedzą średnio ogarniętemu konserwatorowi powierzchni
    płaskich.

    --
    Jarek