  • 11. Data: 2015-04-07 22:01:55
    Temat: Re: Ogrodzenie - płot drewniany na betonowej podmurówce i słupkach stalowych
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > a co ci brama sąsiada przeszkadza w zrobieniu furtki. A jak brama się
    > zatnie albo co? furtka otwierana ręcznie wygodniejsza

    Dlatego pisze, ze wstepnie. Z uwagi na szerokosc drogi, jesli na dzialke ma wjechac
    chocby Jelcz z wywrotka piasku, to brama musi miec 4.5m szerokosci - dodaj furtke, to
    prawie 6m. W prawym rogu mam trzy swierki, a na koniec - im dalej w prawo, tym dalej
    trzeba do wejscia domu isc.

    --
    Olleo

  • 12. Data: 2015-04-07 22:16:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 21:33, Olleo pisze:

    > Nie wiem, ile tam jest na zdjeciu, ale ja mam na mysli raczej jakies 20-25cm
    wysokosci ponad poziom drogi.

    Otóż to. 25 cm nad drogą, 80 cm pod ziemią i jak nic przekraczasz metr
    wysokości.

    --
    MN

  • 13. Data: 2015-04-07 22:32:57
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Otóż to. 25 cm nad drogą, 80 cm pod ziemią i jak nic przekraczasz metr
    > wysokości.

    Ale co w takim razie sugerujesz? Sztachety przy ziemi, to proszenie sie o klopoty. A
    metr podmurowki z betonu, to zaledwie 4.5 kubika. Pytanie, czy przy tego typu
    ogrodzeniu (a nie litym murze) potrzebny jest pelen fundament, czy wystarczy pod
    slupkami nizej, a pod podwalina na glebokosc sztycha.

    --
    Olleo

  • 14. Data: 2015-04-07 22:40:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-04-07 o 18:58, Budyń pisze:
    > wcale nie debil - taki zapis zabezpiecza przed debilami właśnie budującymi pełne
    mury dookoła działki.
    Jak już ktoś chce koniecznie mieć nie mniej, niż 25% prześwitu, to niech
    nie pisze "aby nie był utrudniony przepływ powietrza". Nie napisze: nie
    mniej niż 25%, kropka. Może jeszcze napisać, żeby sztachety miały
    aerodynamiczny profil, aby nie utrudniać przepływu powietrza ;-)
    Wprawdzie takich aerodynamicznych jeszcze nie widziałem, ale co tam -
    warto wprowadzić taki przepis.
    Jacek

  • 15. Data: 2015-04-07 22:45:22
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    A w ogole jak byscie zrobili tutaj podjazd?

    http://i.snag.gy/WnWY9.jpg

    rozmiar dzialki ok. 22.5mx35m, odleglosc domu od drogi ok. 13-14m, odleglosc domu do
    granicy po prawej niecale 9 m. W granicy po prawej duzy dab, dwa orzechy i dwa
    swierki. Od frontu i z tylu drzewa owocowe. Przypuszczalne polozenie garazu w
    przyszlosci (nie ma garazu w domu) w glebi dzialki przy prawej granicy (po drugiej
    stronie granicy sasiad ma swoj garaz i takie warunki zabudowy dostalem), ale to za
    pare lat, jak bede mial kase i zdrowie. Poki co bardziej z przodu wkurza mnie dab, bo
    syfi i rzuca zoledziami, a przed domem nie usmiecha mi sie betonowac, skoro w
    przyszlosci bede robil garaz w innym miejscu. Nie chce na razie robic pelnego
    podjazdu na tyl wzdluz granicy po prawej.
    --
    Olleo

  • 16. Data: 2015-04-08 09:37:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Olleo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Wstepnie chce brame przesuwna z funkcja furtki, bo nie bardzo mam gdzie
    > zrobic furtke. Wzdluz ogrodzenia mam droge gruntowa dosc waska (cos
    > 3-3.5m), bez chodnikow, wiec brame mam we
    > wcieciu (furtka w lewym rogu, to ma byc smietnik - w prawym nie moge, bo
    > przy granicy sasiad ma brame wjazdowa - sasiad po drugiej stronie tez chce
    > zrobic smietnik w rogu, zas przy bramie od
    > strony skosu nie bardzo, bo wciecie ma niecaly metr i bedzie tam
    > przeciwwaga):
    > http://i.snag.gy/PVpeF.jpg

    Brama z funkcją furtki to nic przyjemnego w codziennym użytkowaniu - chyba
    że będzie ciągle uchylona.

    Ja bym zrobił furtkę obok śmietnika - tak czy inaczej trzeba tam zrobić
    ścieżkę bo w zimie nie będziesz po zaspach łaził. A przy okazji będzie
    bliżej do drzwi niż od bramy. Śmietnik bym tylko ładnie obudował (są takie
    gotowe obudowy na dwa kubły), albo jakoś zasłonił żywopłotem i tyle.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2015-04-08 09:57:52
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-04-07 o 22:32, Olleo pisze:
    > czy wystarczy pod slupkami nizej, a pod podwalina na glebokosc sztycha.
    Jak tak zrobisz, to masz gwarancję spękania całej konstrukcji po
    pierwszej mroźnej zimie. Widziałem wprawdzie bodajże w Muratorze, że tak
    można zrobić (80 cm pod słupki i 60 cm pod przęsła), ale IMO te 20 cm
    oszczędności nie jest warte późniejszych kłopotów.
    Jacek
    PS
    jak chcesz zaoszczędzić na betonie i wykopach, to możesz się pokusić na
    fundamenty tylko pod słupkami, a pomiędzy nimi przęsła wiszące w
    powietrzu. Niestety pod spodem musi zostać wolne miejsce, którędy koty i
    inne mniejsze zwierzaki przejdą bez problemu.

  • 18. Data: 2015-04-08 10:38:59
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-08 o 09:57, Jacek pisze:
> [...]
    > powietrzu. Niestety pod spodem musi zostać wolne miejsce, którędy koty i
    > inne mniejsze zwierzaki przejdą bez problemu.

    Koty i małe zwierzaki przejdą ZAWSZE bez problemu. Bez względu na to,
    jakie zastosujesz podmurówki. To nie jest argument za stosowaniem
    wielkich murów pod płotem.

    Jesli ma być tanio - to lepiej zrobić wyłącznie fundamenty pod słupkami
    (nawiercane wietrnicą mechaniczną) a przęsła niech się kończą tuż nad
    ziemią.

    No chyba, że masz groźnego psa, który z lubością będzie się próbował
    podkopać pod płotem. Na to nie ma rady.

    --
    MN

  • 19. Data: 2015-04-08 11:19:31
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Jesli ma być tanio - to lepiej zrobić wyłącznie fundamenty pod słupkami
    > (nawiercane wietrnicą mechaniczną) a przęsła niech się kończą tuż nad
    > ziemią.

    Zwierzaki zwierzakami, ale drewno nad sama ziemia, to gwarancja wymiany sztachet co
    pare lat.
    --
    Olleo

  • 20. Data: 2015-04-08 12:08:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Olleo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zwierzaki zwierzakami, ale drewno nad sama ziemia, to gwarancja wymiany
    > sztachet co pare lat.

    Gdzie "parę" niekoniecznie oznacza 2-3 ale może oznaczać 20-30.

    Wszystko zależy od tego po pierwsze jakie to drewno po drugie jak
    zabezpieczone po trzecie jaki jest ogród.

    Zupełnie inną żywotność ma sosnowa deska maźnięta lakierem i stojąca w
    wysokiej trawie trzymającej wilgoć a inne deska modrzewiowa, nasączona
    impregnatem, przy krótko ostrzyżonym trawniku.
    A można jeszcze bardziej "wiecznie" jest tek jest bambus...

    Pozdrawiam
    Ergie