  • 61. Data: 2015-10-06 20:19:13
    Temat: Re: Ogrzewanie pelletem domu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-06 19:42, Uzytkownik wrote:
    > Natomiast pisanie Sebastiana o "smutnych przygłupach w garniturach z
    > ubezpieczalni" świadczy z jego strony o totalnej nieznajomości rynku i
    > próbie wyważania otwartych drzwi.

    A ktore drzwi wyważam?

  • 62. Data: 2015-10-07 08:49:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Widze że nawet nic nie muszę mówić a już ktos ma inne zdanie niż moje
    > nieistniejące. Usenet to jednak magiczne miejsce.

    No popatrz, a taki rodzic, który przestrzega dziecko, aby nie dotykało
    gorącego żelazka, bo się poparzy to także jest kimś magicznym, może
    jasnowidzem?
    Nie. Ten rodzic po prostu ma doświadczenie, które zdobywał latami, a
    którego jeszcze nie ma to dziecko.
    Podobnie i tu - ja wiem do jakich wniosków dojdziesz.
    Poza tym skoro pytałeś "A jakie wnioski, że tak powiem?" to po co teraz
    te pretensje i aluzje?

    > Nie wiem czy jest drożej. Na razie napisałem że piec zachowuje się
    > zupełnie inaczej i spalilem tyle kg prawdopodobnie z powodu złych
    > ustawień. I że dostawcy pelletu w okolicy mnie mają bandyckie ceny.

    To nie jest kwestia złych ustawień, lecz kwestia tego, że podajnik
    retortowy nie nadaje się do spalania samego pelletu.
    Proces spalania pelletu jest całkiem inny, dlatego palniki pelletowe
    pracują na całkiem innej zasadzie.
    Poza tym żebyś sobie też nie zrobił krzywdy wsypując sam pellet do kotła
    na ekogroszek, bo w podajnikach retortowych pellet ma tendencje do
    zapalenia się w zasobniku. Może dojść do tego, że pellet zacznie Ci się
    palić w zbiorniku.
    Jeżeli chcesz przepłacać i palić pelletem to trzeba go mieszać z drobnym
    węglem o ile pozwala konstrukcja Twojego palnika i podajnika na
    stosowanie tak miałkich paliw. Niestety większość retort po prostu sobie
    nie radzi z miałkimi frakcjami i do prawidłowej ich pracy należy
    stosować węgiel o odpowiednich parametrach (m.in. odpowiednim uziarnieniu).

    > Obdzwoniłem też kilka firm w PL ktore twierdza że wysyłają. Ale po
    > dokładniejszym zapytaniu okazuje się że muszę tę paletę z 1t drewna
    > ściągnąc na wlasnych plecach bo kierowca nie ma windy ani paleciaka.
    > Albo mają tira ktory nie wjedzie mi na osiedle. Albo bo zupa była za
    > słona.

    No popatrz, a u mnie "po sąsiedzku" (w obrębie do 2km od mojego domu) są
    3 składy opału i każdy z nich dysponuje HDS-em. Przywożą mi opał na
    paletach i spuszczają całe palety prosto do kotłowni, gdzie przewożę je
    paleciakiem w odpowiednie miejsce składowania. Ponadto nie doliczają
    transportu. Ba.... nawet jak potrzeba to za dodatkową, niewielką opłatą
    przyjadą pracownicy z tych składów i łopatami wrzucą węgiel lub zniosą
    wiaderkami lub worki do piwnicy.
    Może zacznij od lokalnych dostawców, bo może się okazać, że szukasz
    daleko i drogo, a blisko możesz mieć taniej lub w tej samej cenie bez
    dodatkowych kosztów transportu i do tego z rozładunkiem.

  • 63. Data: 2015-10-07 18:47:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-10-07 08:49, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > retortowy nie nadaje się do spalania samego pelletu.
    > Proces spalania pelletu jest całkiem inny, dlatego palniki pelletowe

    Po 10 godzinach obserwacji spalania, kręcenia ustawieniami pieca mam w
    tej chwili okolo 48h spalania idealnego - "zero" popiołu, dmuchawa
    chodzi tylko raz na jakiś czas, retorta pełna. Wygląda na to że
    znalazłem ustawienia optymalne, ale nie mam jak sprawdzić przy zmiennym
    obciążeniu.

> [...]
    > na ekogroszek, bo w podajnikach retortowych pellet ma tendencje do
    > zapalenia się w zasobniku. Może dojść do tego, że pellet zacznie Ci się

    W zbiorniku szybko znika tlen. Chyba że ktoś zostawi otwarty. Wegiel tak
    samo może się zapalić. Ostatecznie mam czujnik temperatury na ślimaku i
    zbiornik jest wypełniony w 1/3 z powodu wrodzonej paranoi. IMHO bez
    awarii uszczelki zapalenie się pelletu w zbiorniku jest niemożliwe.

    > No popatrz, a u mnie "po sąsiedzku" (w obrębie do 2km od mojego domu) są
    > 3 składy opału i każdy z nich dysponuje HDS-em.

    Ależ u mnie też, ale w cenie 1000zł za tonę. Gdzie to obiecane 600zł z
    huraoptymistycznych zapewnień z internetów? Ni ma. Z chęcią kupię w tej
    cenie z dowozem na Zagłebie Dąbrowskie. Gdzie kupić? No dobra, może być 700.

    > Może zacznij od lokalnych dostawców, bo może się okazać, że szukasz
    > daleko i drogo, a blisko możesz mieć taniej lub w tej samej cenie bez
    > dodatkowych kosztów transportu i do tego z rozładunkiem.

    Oh, szukałem i daleko i blisko. Gdybym mieszkał pod Poznaniem to mogę
    przebierać. Ale mieszkam na Zagłebiu. Tu i pellet i wegiel drogi jak
    cholera bo daleko do kopalni i tartaków.