  • 81. Data: 2019-07-16 15:36:48
    Temat: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > "Surround the pool with lilies, reeds, rushes and iris, water mint and
    > forget-me-not; watch hovering dragonflies and dipping swallows - and,
    > if you are lucky, the occasional streak of a blue kingfisher" - mnie
    > to absolutnie nie zachęca do kąpieli...Co innego posiedzieć na brzegu
    > i popatrzeć w ciszy.

    Jak to, przecież to klasyka!

    https://youtu.be/B1sNukz6EMU

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2019-07-16 15:39:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > pływam sobie w ciepłym morzu z maską z decatlonu,
    > pode mną 4-10m wody i widzę kolczatki na dnie

    A dziobaków nie widać?

    --
    Jarek

  • 83. Data: 2019-07-16 15:54:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 15:34 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

> [...]
    zarr%C3%B3n,+Murcia,+Hiszpania/@37.6629402,-1.370436
    8,336m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xd649787e217fde3:0xa
    b86a81da4d19a78!8m2!3d37.6601411!4d-1.3658347)

    > Tu z kolei można zbadać, czy liczba dupobasenogodzin przypadających na
    > tysiąc mieszkańców wyższa jest w Murcji, czy w Polsce. Zupełnie inaczej
    > jest, gdy basen (czy cokolwiek innego) jest czymś naturalnym, tanim, nie
    > sprawiającym kłopotów, powszechnym, a czym innym gdy wymaga nadludzkiego
    > wysiłku przy budowie i utrzymaniu. Nie mówiąc już o poświęceniu przy
    > korzystaniu w zimnym klimacie.

    Tu w Camposol basen nie jest tani w utrzymaniu - jest duże parowanie a
    woda jest droga.
    Na niektórych osiedlach (podobnych do tego z linku) są osobne wodociągi
    basenowe (zasilane ze zbiorników otwartych, w kórych gromadzona jest woda
    opadowa) - ale w większości baseny zasila się wodą wodociągową. Efekt jest
    taki, że są notoryczne problemy z bieżącą wodą - jak lejesz wodę do basenu
    to nie leci w domu. Prąd tutaj mają 2x droższy niż my, ceny chemi
    basenowej 1,5x droższe.
    Koszty robocizny wywindowane w kosmos. Na baseny stać tylko Niemców,
    Anglików, Holendrów i Belgów.
    Przeciętny Hiszpan, tak jak przeciętny Polak o basenie może tylko pomarzyć.
    Przecietny Hiszpan tak jak ja wynajmuje sobie taki domek z basenem na 2
    tygodnie - w tym czasie właściciel domu (Niemiec, Anglik, Belg lub
    Holender) wyprowadza się z Hiszpanii aby przeczekać upały u siebie.

    > Ludzie z rocznymi dochodami 2 mln i więcej, czy jednak znacząco mniej?

    Nie mam zielonego pojęcia, nie znam ich.

    TG

  • 84. Data: 2019-07-16 15:56:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 15:39 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > A dziobaków nie widać?

    masz mnie :-)
    "jeżowce" - ale kto kiedyś nadepnał na "kolczatkę" domyślił się o czym
    piszę.

    TG

  • 85. Data: 2019-07-16 16:05:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 16 Jul 2019 15:36:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Komar wykluje się w zagłębieniu liścia lili - nie musi mieć metra wody
    > pod sobą.

    Oczywiście, jednak aby komar był jakkolwiek dokuczliwy, musi występować w
    zauważalnych ilościach. W zagłębieniach liści wykluje się kilkanaście,
    kilkadziesiąt osobników - żadna trauma.

    > I ja znam pełno takich mini stawów z krystalicznie czystą wodą - ale są
    > pełne życia i do kąpieli się dla mnie nie nadają.

    No to możemy chyba podsumować wątek myślą grupowego filozofa - "nie
    wszystko musi być dla wszystkich". :)

    Mateusz

  • 86. Data: 2019-07-16 16:46:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > Efekt jest taki, że są notoryczne problemy z bieżącą wodą - jak lejesz
    > wodę do basenu to nie leci w domu. Prąd tutaj mają 2x droższy niż my,

    Ale ile im tego prądu potrzeba do basemu -- w porównaniu ze srogimi
    kilowatami, jakie niektórzy u nas chcą (dla swych dzieci) pchać w wodę?

    > Koszty robocizny wywindowane w kosmos. Na baseny stać tylko Niemców,
    > Anglików, Holendrów i Belgów.

    O to to to! Przyjeżdżają bladawcy z mglistych północnych krajów, marzący
    latami o basenie. I mają co chcieli. Dawno temmu, jeszcze przed pęknięciem
    tamtejszej bańki nieruchomości, naoglądałem się w wielu andaluzyjskich
    domów. Te budowane dla tubylców nigdy nie miały basenów. Nawet wypasione,
    za mnóstwo kasy. Za to tandeta dla innostranców, jakaś tania szeregówka
    czy inny badziew -- prawie zawsze. Ale i tak jest to bardziej racjonalne
    zachowanie: chcesz basenu, kup sobie dom w Hiszpanii, Grecji czy innym
    ciepłym kraju, a nie dziaduj z jakimiś koksownikami w Polsce (to tylko
    moja subiektywna opinia i rada, jakby co).

    > Przeciętny Hiszpan, tak jak przeciętny Polak o basenie może tylko pomarzyć.

    Coś mi się nie zgadza: przecież Polak buduje. Hiszpan za to nawet nie
    marzy -- może gdyby to kosztowało tygodniową pensję, to tak, ale dwa
    miesiące na jakiś dołek z wodą to on nie będzie robił.

    > Przecietny Hiszpan tak jak ja wynajmuje sobie taki domek z basenem
    > na 2 tygodnie - w tym czasie właściciel domu (Niemiec, Anglik, Belg
    > lub Holender) wyprowadza się z Hiszpanii aby przeczekać upały u siebie.

    Czasem Hiszpan z Niemcem spotkają się na Wyspach Kanaryjskich.
    Jeden przyleciał tu żeby się ochłodzić, drugi żeby się ogrzać.

    Jarek

    --
    Polak z groszem się nie liczy
    jakby nie miał by pożyczył

  • 87. Data: 2019-07-16 16:50:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > masz mnie :-)
    > "jeżowce" - ale kto kiedyś nadepnał na "kolczatkę"
    > domyślił się o czym piszę.

    Jeszcze gorzej jest usiąćś (znam takiego).

    Jarek

    --
    hej złapałem jeża
    i w kieszeń gom schował

  • 88. Data: 2019-07-16 17:01:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 13:35:36 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    (https://www.google.pl/maps/place/Camposol,+30870+Ma
    zarr%C3%B3n,+Murcia,+Hiszpania/@37.6629402,-1.370436
    8,336m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xd649787e217fde3:0xa
    b86a81da4d19a78!8m2!3d37.6601411!4d-1.3658347)

    O kurde - ogródki działkowe po środku niczego :D
    Strasznie smutno to osiedle wygląda :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 89. Data: 2019-07-16 19:43:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 17:01 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

> [...]
    b86a81da4d19a78!8m2!3d37.6601411!4d-1.3658347)

    > O kurde - ogródki działkowe po środku niczego :D

    Dokładnie tak jest - wokół pustynia. Jak zmniejszysz zuma to znajdziesz
    jeszcze kilka takich osiedli.
    Dla mnie miejsce idealne - cisza, spokój, zdala od umcyk,umcyk...Co drugi
    dom pusty - właściciel wyjechał na północ i nie wynajmuje.
    Blisko do morza i autostrady.

    > Strasznie smutno to osiedle wygląda :)
    a to nie wiem czemu tak to odbierasz.

    TG

  • 90. Data: 2019-07-16 19:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Oj faktycznie - mój błąd! To kolega Budzik pisał o 16m?. Po czym (po
    > kilku wymianach) kolega Jarek wspomniał że ludzie lubią sobie nad
    > ranem popływać. Ta odnoga wątku cały czas krąży w zasadzie wokół
    > jednego - basen basenowi nierówny.

    Tak, 16m2 ale to dlatego ze 3,14 * 2,25 * 2,25 a nie ze 4*4 :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia