  • 11. Data: 2021-03-16 11:26:36
    Temat: Re: PV bezpieczniki topikowe DC
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 16.03.2021 11:18, Lisciasty wrote:

    > Prędzej w totka wygrasz niż piorunem oberwiesz. A jak zrobi się zwarcie
    > między gałęziami stringu to jak nie ma bezpiecznika to się upali
    > przewód. A jak masz pojedyncze stringi to bezpiecznik jest potrzebny jak
    > koszula w d. i tyle w temacie.
    >
    > L.

    Jest, chociażby na wypadek przebicia falownika na wylot, jakby się tam
    miało pojawić 400V z sieci.

  • 12. Data: 2021-03-16 19:20:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-03-16 o 11:26, KIKI pisze:
    > Jest, chociażby na wypadek przebicia falownika na wylot, jakby się tam
    > miało pojawić 400V z sieci.

    No to wyleci eska na trójfazówce albo różnicówka albo inne co tam kto
    ma. Nawet producenci falowników piszą że na pojedynczych stringach
    bezpieczniki nie są potrzebne. Żeby nie było, w pierwszej swojej
    instalacji w chałupie mam nadprądówki DC, eskowe a nie topikowe. Drogie
    było to świństwo. Nigdy więcej :P

    L.

  • 13. Data: 2021-03-17 17:46:58
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 16.03.2021 19:20, Lisciasty wrote:

> [...]
    > bezpieczniki nie są potrzebne. Żeby nie było, w pierwszej swojej
    > instalacji w chałupie mam nadprądówki DC, eskowe a nie topikowe. Drogie

    Drogie, a topiki po 8 PLN na Allegro. W sklepie
    elektrycznym/przemysłowym topiki są po 25 !!!

    Po stronie AC wyleci jak będzie powód wylecenia, a jak będzie sama
    indukcja elektromagnetyczna to topiki niewiele większe niż prąd Isc mają
    szansę uratować panele. Oprawki do DC są po 15 PLN za podwójny. Dać, nie
    dać, niech każdy decyduje sam :-)