  • 121. Data: 2020-02-12 10:05:31
    Temat: Re: PV pesymistycznie.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 21:13:51 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Tak, o jakiejś umowie z predykcją zużycia którą podpisał Adam, z
    > rozliczaniem co 2 miesiące.
    >
    > Pozwól, o nieuważny czytelniku usenetów, że zacytuje samego Adama Sz:
    >
    > "Podpisałem umowę na rok, wpisałem, że prognozuje zużycie 2400kWh / rok
    > i za tyle mnie przez rok liczą"
    >
    > Nie, nie liczę że Ci teraz głupio.

    Ale to jest przecież standard :D Moi rodzice tak się rozliczają od pewnie
    50 lat z energetyką. Po co rozliczać się co miesiąc, przecież masz wtedy
    najwyższą opłatę handlową, musisz co miesiąc płacić inną kwotę, a jak nie
    masz licznika ze zdalnym odczytem, to jeszcze tyrać co miesiąc do skrzynki
    i odczytywać licznik. Nie lepiej ustawić rozliczanie się na podstawie
    prognozowanego zużycia, płacić co 2 m-ce stałą kwotę, a po roku się
    rozliczyć? :) Czasem mam 200 pln dopłaty, czasem 300 niedopłaty. Ale
    zużycie kWh w miarę stałe więc spokojnie da się dobrze przewidzieć kwoty
    wpłat tak, żeby rozliczenie wyszło bliskie zeru.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 122. Data: 2020-02-12 10:33:47
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 21:10, heby pisze:

    > Z takiej:
    >
    > On 10/02/2020 19:46, Adam Sz. wrote:
    > [...]We wniosku wybrałem rozliczenie roczne z prognozami płatnymi co 2
    > miesiące[...]
    >
    > Najwodczniej Adam podpisał umowę z cyklem rocznym i jakiąś formą
    > kredytowania energii.
    Okres rozliczenia a płacenie rat to są dwie różne sprawy, zresztą Adam
    ci to wytłumaczył.

    > Ojejkujejku. Może jednak zamiast wchodzić z brudnymi butami wykrzykując
    > banały zainteresowałbyś się najsampierw o co chodzi.
    Sam jesteś banał, pomyśl zanim napiszesz.

    --
    Janusz

  • 123. Data: 2020-02-12 10:36:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 21:11, heby pisze:

    > Bo stal w postaci grzejników rośnie na drzewach :D
    Znowu banałami sypiesz, ogarnij się człowieku.
    Stal, grzejniki to jest jednorazowa sprawa, już je ma,
    znaczenie ma skąd do nich bieże ciepło bo to jest sprawa ciągła,
    to tak w kwestii uzmysłowienia problemu.

    --
    Janusz

  • 124. Data: 2020-02-12 10:38:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 21:13:51 UTC+1 użytkownik heby napisał:

    > Nie, nie liczę że Ci teraz głupio.

    Weź poczytaj jak ludzie rozliczają się z energetyką. Okresy rozliczeniowe,
    częstotliwość wystawiania faktur itp
    A co do rozliczeń prosumenta to masz:
    ",,rozliczeniu podlega energia elektryczna wprowadzona do sieci nie wcześniej niż na
    365 dni przed dniem dokonania odczytu rozliczeniowego w bieżącym okresie
    rozliczeniowym. Jako datę wprowadzenia energii elektrycznej do sieci w danym okresie
    rozliczeniowym przyjmuje się datę odczytu rozliczeniowego, na podstawie którego
    określana jest ilość energii elektrycznej wprowadzonej w całym okresie
    rozliczeniowym"."

  • 125. Data: 2020-02-12 10:41:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 18:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Swiadomosc o tym, ze dzieki niemu troche co2 nie zostalo wyemitowane do
    > atmosfery jest w sumie bezcenna.
    Akurat tym to się mało kto przejmuje
    Dla Kowalskiego ekonomia jest ważniejsza od ekologi i w sumie mnie to nie dziwi.

  • 126. Data: 2020-02-12 20:29:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2020 10:38, Kris wrote:
    > Weź poczytaj jak ludzie rozliczają się z energetyką.

    Czyli już odwracasz kota ogonem.

    Pytałeś czy mam pojęcie o czym piszę w cyrografie rocznym. Adam
    podpisuje taką umowę i w dodatku pisze: "to standard". O jego umowie
    pisałem i pytałem, osobiście. Mam w nosie czy inni się rozliczają,
    pytałem jego o *JEGO* umowę, tymczasem kilku agresywnych osiłków
    usenetowych nawet nie zadało sobie trudu doczytania o co chodzi tylko
    zaraz obijać mordę. Uspokój się odrobinę, doczytaj z kim i o czym
    dyskutujesz, świat będzie piękniejszy a krowy będą dawać więcej mleka.

  • 127. Data: 2020-02-12 20:30:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/02/2020 10:33, Janusz wrote:
    > pomyśl zanim napiszesz.

    Rady są tym lepsze im bardziej się ich autor do nich stosuje.

  • 128. Data: 2020-02-12 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Akurat tym to się mało kto przejmuje
    > Dla Kowalskiego ekonomia jest ważniejsza od ekologi i w sumie mnie
    > to nie dziwi.

    Mnie tez nie. Ludzie mają wazniejsze sprawy na głowie niz katastrofka
    klimatyczna.
    W sumie odpowiedzialni rządzący powinni robić wszystko zeby ekonomia
    pchała w ekologię.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 129. Data: 2020-02-12 21:02:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Uspokój się odrobinę, >doczytaj z kim i o czym
    >dyskutujesz, świat będzie >piękniejszy a krowy będą >dawać więcej mleka.

    Trochę "Tobą" pojadę może wybaczysz.
    Ostatnio jakiś wysyp suwerenow/ filozofów tu jest.
    Piszesz chyba dla zasady albo trolujesz.
    Przestań troliwać i zanim coś napiszesz to zweryfikuj w miarę możliwości.
    Nie staraj się udawać lepszego od statystycznego "suwerena". Albo się staraj, bo póki
    co podsuwerena poziom prezentujesz w tej akurat dyskusji

  • 130. Data: 2020-02-12 22:40:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 20:30, heby pisze:

    > Rady są tym lepsze im bardziej się ich autor do nich stosuje.
    Może się tak walniesz w piersi i przyznasz do błędu czy dalej będziesz
    głupa palił.

    --
    Janusz