  • 1. Data: 2016-04-27 17:18:59
    Temat: Palenie liści i trawy
    Od: Miś polarny z Budnik <r...@m...ru>

    Właśnie się dowiedziałem, że nie mogę palić na swojej działce liści,
    trawy, gałęzi itp. ponieważ gmina zapewnia odbiór tego typu odpadów. Dla
    mnie liście i trawa nie stanowi odpadu tylko nawóz. Mogę ewentualnie
    sobie zacząć kompostować ale to nie załatwia problemu nasion chwastów
    oraz szkodników. Dotychczas wystarczyło wszystko spalić a popiół rozsypać.

    A teraz co, mam kompost polewać randapem i środkami owado- i
    grzybobójczymi? Albo własne liście wywozić a kompost kupować w sklepie
    żeby rodzima przedsiębiorczość się lepiej rozwijała?

    Dodam, że smród palonych liści/trawy dwa razy w roku to nie jest
    najgorsze co tu można powąchać bo sąsiedzi palą na ogół wysoce
    rakotwórczym flotem i mułem węglowym przez całe 6 zimnych miesięcy i to
    codziennie. Z dodatkiem opon i starych butów oczywiście.

    --
    Kocham USA, Niemcy, Izrael i Rosję.

  • 2. Data: 2016-04-27 17:32:17
    Temat: Re: Palenie liści i trawy
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 27 kwietnia 2016 17:19:02 UTC+2 użytkownik Miś polarny z Budnik
    napisał:
    > Właśnie się dowiedziałem, że nie mogę palić na swojej działce liści,
    > trawy, gałęzi itp. ponieważ gmina zapewnia odbiór tego typu odpadów. Dla
    > mnie liście i trawa nie stanowi odpadu tylko nawóz.

    a cos zdziwiony - trafiles do eurokołchozu to bedą tobą zarządzac.

    Ale jedna uwaga: nie wolno pali odpadami. Jesli liscie potraktujesz jako odpad to
    jest zakaz palenia. Ale jesli uznasz ze produkujesz liscie w celu spalenia bo to
    jest aromatoterapia to panstwu nic do tego, na to zazaku nie ma. :)

    b.

  • 3. Data: 2016-04-27 17:36:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:
    > Właśnie się dowiedziałem, że nie mogę palić na swojej działce liści,
    > trawy, gałęzi itp.
    Zakaz palenia ognisk na Twojej działce jest?

  • 4. Data: 2016-04-27 19:11:38
    Od: Miś polarny z Budnik <r...@m...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 17:36, Kris pisze:
    > Zakaz palenia ognisk na Twojej działce jest?

    A kto wydaje taki zakaz i gdzie to sprawdzić?

    --
    Kocham USA, Niemcy, Izrael i Rosję.

  • 5. Data: 2016-04-27 19:24:41
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 27.04.2016 o 17:36, Kris pisze:
    > Zakaz palenia ognisk na Twojej działce jest?

    zakazu palenia ognisk na _swojej_ działce niema. Ale jak zapanujesz nad
    dymem?
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-04-27 19:38:19
    Od: Miś polarny z Budnik <r...@m...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 19:24, ToMasz pisze:

    > zakazu palenia ognisk na _swojej_ działce niema. Ale jak zapanujesz nad
    > dymem?
    > ToMasz
    Nie zapanuje nad dymem ale sąsiedzi też nad nim nie panują kiedy przez
    pół roku ogrzewają domy flotem i mułem...

    --
    Kocham USA, Niemcy, Izrael i Rosję.

  • 7. Data: 2016-04-27 19:44:03
    Od: Miś polarny z Budnik <r...@m...ru>

    > zakazu palenia ognisk na _swojej_ działce niema. Ale jak zapanujesz nad
    > dymem?
    > ToMasz
    Ale chyba już rozumiem o co w tym chodzi. Całe szczęście, że mam
    dodatkowy komin. Na przyszłą zimę wstawiam śmieciucha i zaczynam palić
    mułem zamiast gazem. Wszystko się ładnie i do tego zgodnie z prawem
    spali:):)

    --
    Kocham USA, Niemcy, Izrael i Rosję.

  • 8. Data: 2016-04-27 20:25:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 kwietnia 2016 19:24:42 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > zakazu palenia ognisk na _swojej_ działce niema. Ale jak zapanujesz nad
    > dymem?
    Jest ognisko(legalne), musi być i dym.
    "Żadnych traw nie palę, ognicho mam i kiełbache piekę";)

  • 9. Data: 2016-04-27 20:50:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.04.2016 o 20:25, Kris pisze:

    > Jest ognisko(legalne), musi być i dym.
    > "Żadnych traw nie palę, ognicho mam i kiełbache piekę";)

    ech..... To jest tak jak z olejem jadalnym. Można go jeść, pić, smażyć
    na nim, piec, smarować ciało.... byle nie lać do baku. Tak samo z
    paleniem. można "palić" girla, w piecu, ale liście? Skoro są przepisy to
    ktoś je uchwalił. Sposób na obejście znalazł się sam

    ToMasz

  • 10. Data: 2016-04-27 21:12:16
    Od: Miś polarny z Budnik <r...@m...ru>

    W dniu 2016-04-27 o 20:25, Kris pisze:

    > Jest ognisko(legalne), musi być i dym.
    > "Żadnych traw nie palę, ognicho mam i kiełbache piekę";)

    Śmieciuch grzewczy i ognisko z kiełbasą:) Dzięki za podpowiedź:)

    --
    Kocham USA, Niemcy, Izrael i Rosję.