  • 11. Data: 2016-04-29 14:41:55
    Temat: Re: Palenie liści i trawy
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > a cos zdziwiony - trafiles do eurokołchozu to bedą tobą zarządzac.

    a co ma eurokołchoz do przepisów wydawanych przez lokalne władze?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2016-05-05 08:12:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-04-27 o 17:18, Miś polarny z Budnik pisze:

> [...]
    > nasion chwastów oraz szkodników. Dotychczas wystarczyło wszystko
    > spalić a popiół rozsypać.
    >
    > A teraz co, mam kompost polewać randapem i środkami owado- i
    > grzybobójczymi? Albo własne liście wywozić a kompost kupować w sklepie
    > żeby rodzima przedsiębiorczość się lepiej rozwijała?
    >
    > Dodam, że smród palonych liści/trawy dwa razy w roku to nie jest
    > najgorsze co tu można powąchać bo sąsiedzi palą na ogół wysoce
    > rakotwórczym flotem i mułem węglowym przez całe 6 zimnych miesięcy i
    > to codziennie. Z dodatkiem opon i starych butów oczywiście.

    Niestety to są uroki mieszkania między "ludźmi".

    Ja od kilku lat używam spalarni zrobionej z beczki metalowej. Spala się
    prawie bez dymu.
    Fabryczna spalarka wygląda tak https://www.youtube.com/watch?v=lOg2moiDCE4
    Dzięki utworzonemu kominowi wewnątrz utrzymuje się bardzo wysoka
    temperatura (beczka robi się czerwona). Poprzez otwory z boku
    dostarczane jest dodatkowe powietrze tzw. powietrze wtórne, dzięki
    któremu dopalane są spaliny, a spalanie odbywa się prawie bez dymu.
    Tylko jedna uwaga. Nie wolno stawiać takiej beczki zbyt blisko drzew czy
    krzewów lub też innych palnych konstrukcji. Podczas spalania wytwarza
    się duży ciąg kominowy. Spalanie przypomina pracę silnika rakietowego. W
    moim przypadku udało mi się uzyskać płomień ponad beczką o wysokości ok. 4m.

  • 13. Data: 2016-05-05 12:59:59
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    O kurde, pełny wypas!!!Nawet nie wiedziałem, ze takie robią!
    Sam używam beczki 200l-tzw bezdennej-stawiam ją na trzech cegłach- i działa.
    Zamiennie używam jej jako wędzarki-też działa...
    A poważniej - ogień w beczce nie jest ogniem otwartym.Oprócz tego, że lepiej sie
    pali,bezkarnie (w granicach rozsądku) można ją używać na działkach.
    I sąsiedzi nie widzą, co sie wrzuca...
    Pozdro. abomito