  • 11. Data: 2009-03-03 14:50:25
    Temat: Re: Patent na wykrycie nieszczelności
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Mam podobny problem.
    > Zauważyłem, że ma to związek z powietrzem w zbiorniku wyrównawczym.
    > Do niedawna nawet nie wiedziałem, że w piecu jest wbudowany zbiornik
    > wyrównawczy.
    > Dopuszczałem wody do instalacji bo ciągle gdzieś uciekała.
    > Hydraulik poradził mi, żeby dopompować powietrza do tego zbiornika i jest
    > znacznie lepiej.
    > W moim przypadku w piecu jest wentyl jak w kole samochodowym i wystarczy
    > dopompować pompką :)

    Tez zaobserwowalem takie zjawisko u siebie. Czesciowo tak jak napisal
    JanuszK moze to byc utrata powietrza rozpuszczonego w wodzie, czesciowo
    temperatura samej wody w CO, ktora zmienia objetosc. Zbiornik dziala
    tylko jak bufor, ale nie zapobiegnie malym zmianom cisnienia. Jeszcze
    inny powod jaki mi przychodzi do glowy to temperatura otoczenia w ktorym
    jest zbiornik. W koncu tam jest powietrze, jak sie ogrzeje to zwieksza
    cisnienie i wpycha dodatkowa wode do instalacji, jak sie oziebi to
    odwrotnie.

    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

  • 12. Data: 2009-03-03 22:19:34
    Od: "rpdrobny" <r...@w...pl>

    > Co Cię podkusiło, żeby dawać lutowaną miedź w wylewki ?
    Primo: trudno znać się na wszystkim.
    Secundo: dotyczy to wylewki w kotłowni tylko. Na szczęście. Zdjęcia są i
    jakby co to można rozkuć bez demolki w całym domu.

    > Musisz kolejno odcinać poszczególne obwody, aby się upewnić, że to w
    > wylewce, a nie w innym miejscu.
    Jak tak o tym myślę, to jedynego miejsca którego nie mogę sprawdzic metodą,
    odciąć i patrzeć, są własnie odgałęzienia w wylewce w kotłowni, tam gdzie
    wyjście z pieca rozdziela się na rozdzielacze.
    K....wa

    Za inne komentarze forumowiczów dotyczące zaworu bezpieczeństwa,
    automatycznego odpowietrznika i naczynia przeponowego dziękuje.
    Popatrze i tam.

    Robert

  • 13. Data: 2009-03-06 08:52:32
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Gdzieś mi woda "ucieka" a nie widać na łączeniach żadnych wykropleń.

    To samo co u mnie.

    W końcu poodkręcałem wszystkie kaloryfery, zaszło kamieniem i jest spokój.

    Pozdrawiam

    Jacek