  • 31. Data: 2018-08-12 17:14:32
    Temat: Re: Pellet czy ekogroszek
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 14:38, Myjk pisze:
    > Sun, 12 Aug 2018 13:47:28 +0200, Janusz

    > Niedawno patrzyłem, to olej opałowy mi wychodził 0,35zł/kWh, więcej niż
    > prąd w 2T (nie wspominając O G12as) a inwestycja i powierzchnia potrzebna
    > na urządzenia nieporównywalnie większa na niekorzyść oleju. Zdecydowanie
    > lepiej PC zamontować.

    Ja wiem o tym, ale jak autor np nie ma kasy na PC z odwiertami ? a np
    powietrznej nie chce bo to hałas i nie ma gdzie jednostki zewn postawić?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 32. Data: 2018-08-12 17:24:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Aug 2018 17:14:32 +0200, Janusz

    > Ja wiem o tym, ale jak autor np nie ma kasy na PC z odwiertami ? a np
    > powietrznej nie chce bo to hałas i nie ma gdzie jednostki zewn postawić?

    Ale skoro olej droższy od prądu w kWh jak i w inwestycji (a i mniej miejsca
    zajmie), to lepiej grzać prądem a nie PC. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2018-08-12 20:26:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 sierpnia 2018 15:23:35 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Największy błąd jaki ludzie popełniają to robienie układów mieszanych,
    > do tego zasilanych kotłem węglowym.

    rozumie że to jest główny powód dlaczego nie mieszany:
    > Z kotłem węglowym czy na pellet układ zasilający układ mieszany się
    > komplikuje i zwiększa koszty budowy.

    ale jak chce mieć parkiet to nie ma wyboru

  • 34. Data: 2018-08-12 20:27:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 17:24, Myjk pisze:
    > Sun, 12 Aug 2018 17:14:32 +0200, Janusz

    > Ale skoro olej droższy od prądu w kWh jak i w inwestycji (a i mniej miejsca
    > zajmie), to lepiej grzać prądem a nie PC. ;)

    Wiuedziałem że olej jest droższy od gazu ale ostatnio cen nie śledziłem
    więc nie
    przypuszczałem że aż tak poszedł do góry, co nie zmienia faktu że z
    samej 2 taryfy
    może być mu ciężko się wyrobić z grzaniem, pytanie jaki to rejon Polski.
    Ale jak już prąd to i PC sie sama narzuca, pytanie czy go na nią strać.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 35. Data: 2018-08-12 21:53:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 20:26, Bolko pisze:

    > rozumie że to jest główny powód dlaczego nie mieszany:
    > ale jak chce mieć parkiet to nie ma wyboru

    Jak się chce mieć parkiet, jak się chce mieć wykładzinę, jak się chce
    mieć dywany, tam gdzie podłogówka to tylko płytki i beton, a poza tym
    podłogówka to kurz i brud i alergicy nie mogą, a poza tym podłogówka to
    wielkie zło, powoduje choroby stawów i takie tam... Ponadto raz parzy w
    stopy, a raz jest całkiem zimna, raz jest w domu za gorąco, a raz za zimno.

    To wszystko co tu napisałem jest szczerą prawdą i dotyczy jednego
    rodzaju podłogówki - podłogówki totalnie spierdolonej.

    Uzasadnij, dlaczego jak chcesz mieć parkiet to nie możesz mieć podłogówki?

  • 36. Data: 2018-08-13 06:26:34
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > To wszystko co tu napisałem jest szczerą prawdą i dotyczy jednego
    > rodzaju podłogówki - podłogówki totalnie spierdolonej.
    Nie zrozumieliśmy się.
    Ja nie neguje zalet podłogówki.
    Chciałem się zapytać o wady systemu mieszanego.
    Rozumiem że podstawowa to skomplikowany system i wszystko co z tym związane.
    Czyli koszt wybudowania a potem napraw.

    > Uzasadnij, dlaczego jak chcesz mieć parkiet to nie możesz mieć podłogówk
    Bo parkiet to zły przewodnik ciepła.
    I mówię tutaj o deskach grubości 20 mm wykonane z drewna.
    A nie o panelach.
    I dlatego daje się układ mieszany.

  • 37. Data: 2018-08-13 09:06:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 06:26, Bolko pisze:

> [...]
    > Chciałem się zapytać o wady systemu mieszanego.
    > Rozumiem że podstawowa to skomplikowany system i wszystko co z tym związane.

    Nie tylko. Grzejniki to także wyższe koszty ogrzewania w stosunku do
    podłogówki, zwłaszcza jak instalacja będzie zasilana pompą ciepła lub
    kotłem kondensacyjnym, ponieważ przy współpracy z grzejnikami urządzenia
    te mają niższą sprawność.

    > Bo parkiet to zły przewodnik ciepła.
    > I mówię tutaj o deskach grubości 20 mm wykonane z drewna.
    > A nie o panelach.

    Z jakiego drewna? Czy to będzie nieoheblowana topola, albo warstwa
    trocin ubijana łopatą?
    Sprawę rozważasz nie od tej strony co trzeba. Deskę należy dobrać do
    potrzeb, a nie budować dom do tej deski, na którą się ktoś uparł.
    Parkiet byłby złym przewodnikiem, gdyby chodziło o stary, słabo
    ocieplony, 100-letni dom bez ocieplonych posadzek. W takim domu to nawet
    podłogówka z płytkami ceramicznymi to wątpliwe rozwiązanie. Dla domów
    budowanych wg nowych technologii drewno nie stanowi problemu jeżeli
    chodzi o grzanie. Dobiera się je natomiast pod względem rozszerzalności
    cieplnej, aby nie tworzyły się szczeliny. Do takiego celu najlepiej się
    nadaje drewno klejone warstwowo. W handlu jest cała masa parkietów,
    które nadają się na podłogówki. Oczywiście im cieńsze tym lepsze dla
    podłogówki.
    Jednak stawianie sobie celów, że musi być gruba deska drewniana to nie
    tędy droga.
    Niestety nie można w takim domu podłogówek robić "na pałę". W takim domu
    podłogówki muszą być policzone dla każdego pomieszczenia oddzielnie z
    uwzględnieniem rodzaju podłogi.

    > I dlatego daje się układ mieszany.

    To jest tylko mit, który powstał na zasadzie, że Zenek z Heńkiem kładli
    podłogówkę, a że nie umieli jej policzyć to wmówili inwestorowi, że się
    nie da, bo nie będzie grzało.

  • 38. Data: 2018-08-13 11:31:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 12.08.2018 13:20, Twardy pisze:

    > Tak buduje, obecnie jest stan surowy zamkniety.

    Nie zapomnij o kominie. Kominek w salonie - przyjemna rzecz.
    No i na czarną godzinę dobrze jest mieć w domu komin. I kozę. ;)

  • 39. Data: 2018-08-13 13:13:28
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 09:06:14 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > podłogówki, zwłaszcza jak instalacja będzie zasilana pompą ciepła lub
    > kotłem kondensacyjnym, ponieważ przy współpracy z grzejnikami urządzenia

    Widzisz nie jestem budowlańcem natomiast płytki hobbystycznie umie położyć.
    I jakiś czas temu dzwoni do mnie kuzyn co się buduje i gadamy.
    A że on się nie zna to wynajął architekta.
    Mieszkanie na trzecim pietrze.
    I pan mgr inz Architekt mówi że na trzecim pietrze nie ma sensu podłogówki
    bo sąsiadów będziesz grzał a nie siebie.
    Ja mówie że to zależy od grubości styropianu.
    Ale pan architekt ma mgr przed nazwiskiem
    Kto miał racje?

    > Z jakiego drewna? Czy to będzie nieoheblowana topola, albo warstwa
    > trocin ubijana łopatą?
    Wiesz tylko
> [...]
    > nadaje drewno klejone warstwowo. W handlu jest cała masa parkietów,
    > które nadają się na podłogówki. Oczywiście im cieńsze tym lepsze dla

    A to już wiesz inna sprawa.
    Miałem deske barlinecką.
    Wywaliłem.
    Teraz mam panele za połowe ceny tej deski i nie chce nic innego.
    Ale są ludzie dla których parkiet = deska 2 cm.
    I tu nie przegadasz.

  • 40. Data: 2018-08-13 22:07:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-13 o 13:13, Bolko pisze:

> [...]
    > bo sąsiadów będziesz grzał a nie siebie.
    > Ja mówie że to zależy od grubości styropianu.
    > Ale pan architekt ma mgr przed nazwiskiem

    Jak to kto? Pan magister, bo ma uprawnienia ;)
    Wiesz, z tymi projektantami to jest tak, że mają uprawnienia, ale
    zazwyczaj mają w zakresie konstrukcji, a o instalacjach często nie mają
    pojęcia.

> [...]
    > Teraz mam panele za połowe ceny tej deski i nie chce nic innego.
    > Ale są ludzie dla których parkiet = deska 2 cm.

    Ja sam jestem wielkim przeciwnikiem paneli. Dla mnie tylko drewno
    klejone do posadzki.