  • 1. Data: 2018-08-11 10:32:55
    Temat: Jak solary w dzisiejszy dzień?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Z ciekawości, ile dzisiaj w taki pochmurny dzień wyciąga m2 solara?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2018-08-11 11:52:10
    Temat: Re: Jak solary w dzisiejszy dzień?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 11 sierpnia 2018 10:32:57 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Z ciekawości, ile dzisiaj w taki pochmurny dzień wyciąga m2 solara?

    Full chmur teraz, 75W/m2

    L.

  • 3. Data: 2018-08-11 18:22:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Weź no linie do pomiarów online przypomnij, zawsze mnie się takie informacje gubią

    b.

  • 4. Data: 2018-08-11 23:00:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 11 sierpnia 2018 18:22:07 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Weź no linie do pomiarów online przypomnij, zawsze mnie się takie informacje gubią

    http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165

    L.

  • 5. Data: 2018-08-13 22:00:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 11.08.2018 o 23:00, Lisciasty pisze:

    > http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165
    >
    > L.

    A tak przy okazji. We wcześniejszej dyskusji, napisałem że przy braku
    prądu w sieci, solary dają "komfort" (pod warunkiem że słońce świeci).
    Nikt mnie nie poprawił, a nawet to okazuje się nie prawdą.

    "Jeżeli elektrownia wyłączy prąd to nie będziesz miał w domu prądu
    pomimo założonej instalacji. I nic się z tym nie da zrobić. Chodzi m.in.
    o względy bezpieczeństwa związane z naprawą i konserwacją sieci. Wyobraź
    sobie, że jest awaria, a Twoje panele wytworzą energię, której część
    pójdzie do sieci. To jest po prostu bardzo, bardzo niebezpieczne!"

    https://blog.poradnik-budowlany.com/panele-fotowolta
    iczne-czy-warto-kupic-panele-fotowoltaiczne/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-08-13 22:37:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/13/2018 10:00 PM, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    >
    > https://blog.poradnik-budowlany.com/panele-fotowolta
    iczne-czy-warto-kupic-panele-fotowoltaiczne/

    " [...] Wyobraź sobie, że panele wytworzą sporo energii, sprzęty w Twoim
    domu wszystkiego nie odbiorą i powstaje nadwyżka, która... no właśnie... Co
    się z nią stanie skoro nie trafi do sieci? [...]"

    Ano nic. Panel podwyższy sobie napięcie bo falownik nie odbierze prądu i
    nic nie wybuchnie.

    Pomysl, co by sie stało gdybyś na chwile odpiął swoją baterię z latarki.
    Co się stanie z nadwyzką energii z baterii? To jest po prostu bardzo,
    bardzo niebezpieczne!

    To chyba tlumaczy dlaczego panele foto sa przewozone w czarnych
    antywybuchowych kartonach do czasu instal... oh wait...

  • 7. Data: 2018-08-13 23:01:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.08.2018 o 22:37, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > się z nią stanie skoro nie trafi do sieci? [...]"
    >
    > Ano nic. Panel podwyższy sobie napięcie bo falownik nie odbierze prądu i

    To chyba nie do mnie? Bo ja napisałem o tym, że zanik napięcia w sieci =
    wyłączeniu się falownika :-) Co nie było tutaj podawane w dyskusji o
    panelach FV.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-08-14 08:22:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 23:01:25 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:
    > To chyba nie do mnie? Bo ja napisałem o tym, że zanik napięcia w sieci =
    > wyłączeniu się falownika :-) Co nie było tutaj podawane w dyskusji o
    > panelach FV.

    Było klepane fefnaście razy, przy okazji omawiania magazynowania w sieci
    i prosumenta, ino trza czytać ze zrozumieniem.
    A nikt nie broni założyć instalacji z falownikiem hybrydowym, który działa
    jak jest sieć i jak jej nie ma.

    L.

  • 9. Data: 2018-08-14 10:21:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 13 Aug 2018 22:37:25 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > latarki.
    > Co się stanie z nadwyzką energii z baterii? To jest po prostu

    Raczej nie trafiłeś z analogią. Powinieneś zapytać co się stanie z
    energią w gniazdku, skoro baterię odłączyłeś od ładowania i nie ma
    już co tej energii z gniazdka odebrać.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-08-14 10:23:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak z innej beczki, wyexpirował mi się Twój wcześniejszy post, że
    zrobiło Ci się już gorąco w domu (nagrzał się). Ile to trwało? Czy
    ona były otwierane?

    --
    Marek