  • 11. Data: 2018-08-14 10:41:49
    Temat: Re: Jak solary w dzisiejszy dzień?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 10:23:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Tak z innej beczki, wyexpirował mi się Twój wcześniejszy post, że
    > zrobiło Ci się już gorąco w domu (nagrzał się). Ile to trwało? Czy
    > ona były otwierane?

    Nagrzał się ale po 2 dobach chłodzenia podłogówką temperatura spadła
    do 22, przestałem chłodzić i podskoczyła do 24 i tak zostało.
    Okna czasem otwieramy, ale ostatnio w okolicy jest inwazja much
    więc porzuciliśmy tę czynność na czas nieokreślony.

    L.

  • 12. Data: 2018-08-14 12:29:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Było klepane fefnaście razy, przy okazji omawiania magazynowania
    > w sieci i prosumenta, ino trza czytać ze zrozumieniem.
    > A nikt nie broni założyć instalacji z falownikiem hybrydowym,
    > który działa jak jest sieć i jak jej nie ma.

    Dużo droższe te hybrydy teraz? Bo może wystarczy po odpięciu się od
    sieci zapodać w lokalne obwody sygnał z generatora 50Hz/230V. Taki
    falownik sobie pomyśli, że zobaczył elektrownię i sam też weźmie
    się do roboty. Dopiero wtedy go dociążyć większą mocą.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2018-08-14 12:46:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 12:29:13 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Dużo droższe te hybrydy teraz?

    Jest dziwnie bo takie małe moce do 4kW są porównywalne cenowo
    do falowników zwykłych, a egzemplarze pod 10kW już ze 2-3x droższe.

> [...]
    > falownik sobie pomyśli, że zobaczył elektrownię i sam też weźmie
    > się do roboty. Dopiero wtedy go dociążyć większą mocą.

    Pomysł zasadniczo dobry, ale nie wiem czy falownik nie będzie chciał
    upchnąć mocy w sieć, gmerając parametrami i po stwierdzeniu że moc
    nie włazi wyłączy się i będzie darł mordę.

    L.

  • 14. Data: 2018-08-14 14:41:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Jest dziwnie bo takie małe moce do 4kW są porównywalne cenowo
    > do falowników zwykłych, a egzemplarze pod 10kW już ze 2-3x droższe.

    Może dlatego, że w tych małych jest to rzeczywiściue potrzebne. Jakiś
    domek na odludziu pracujący głównie na własne potrzeby. A przy większym
    kalibrze to już fanaberya, więc nie robią tego masowo.

    > Pomysł zasadniczo dobry, ale nie wiem czy falownik nie będzie chciał
    > upchnąć mocy w sieć, gmerając parametrami i po stwierdzeniu że moc
    > nie włazi wyłączy się i będzie darł mordę.

    Też nie wiem, tak tylko sobie kombinuję. Może gdyby go dociążyć tak,
    by mu napięcie spadło jak przy dwudziestym stopniu zasilania za Gierka,
    to by miał rezerwę do upychania.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2018-08-14 18:44:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.08.2018 o 08:22, Lisciasty pisze:
    > A nikt nie broni założyć instalacji z falownikiem hybrydowym, który działa
    > jak jest sieć i jak jej nie ma.

    A, no to się da jednak. Mnie zanik jeszcze nigdy się nie zdarzył z
    uruchomioną pompą, ale taki standardowy pobór gdy żadne mocne urządzenie
    nie jest włączone oscyluje u mnie w granicach 180-250W. A Wy jaki macie
    pobór "idle"?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 16. Data: 2018-08-14 19:04:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/13/2018 11:01 PM, Mateusz Bogusz wrote:
    > To chyba nie do mnie?

    Oczywiście ze tak. Cytujesz imbecyla więc należy natychmias zwrocić
    uwagę bo jeszcze ktos przeczyta, a naiwniakow nie brakuje.

    > Bo ja napisałem o tym, że zanik napięcia w sieci =
    > wyłączeniu się falownika :-)

    Nie, cytowaleś że nie ma co się stac z nadwyżką. Autor tego tekstu to
    typowy tumanista nie mający śladu pojęcia o elektonice. Cytowanie go
    jest szkodliwe społecznie i nalezy to piętnować.

  • 17. Data: 2018-08-14 19:07:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Aug 2018 01:41:49 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Nagrzał się ale po 2 dobach chłodzenia podłogówk

    Jakie ściany i ich izolacja? Jakie okna (ile szyb)? Jaka izolacja
    stropu?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2018-08-14 21:14:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2018 19:07:28 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Jakie ściany i ich izolacja? Jakie okna (ile szyb)? Jaka izolacja
    > stropu?

    Ściany z porotermu, 20 biednego styro. Okna trójszybowe ale dziurawe
    (kasety rolet nad oknami). Stropu nie ma. Jest 20 a miejscami 30cm
    wełny, ale za to jest poddasze nieużytkowe o kubaturze domu jednorodzinnego
    więc to też zapewne pomaga ;)

    L.

  • 19. Data: 2018-08-15 01:53:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 14 Aug 2018 12:14:28 -0700 (PDT), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Ściany z porotermu, 20 biednego styro. Okna trójszybowe ale dziur
    > awe

    Montaż ciepły czy zwykły?

    --
    Marek

  • 20. Data: 2018-08-15 07:30:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 sierpnia 2018 01:53:09 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Montaż ciepły czy zwykły?

    Kazałem wysunąć trochę okna w warstwę ocieplenia ale to wszystko,
    żadnych uszczelek, w dodatku jakieś bieda-parapety.

    L.