  • 21. Data: 2018-08-12 15:22:44
    Temat: Re: Pellet czy ekogroszek
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 13:20, Twardy pisze:

    > Tak buduje, obecnie jest stan surowy zamkniety.
    > Podlogowka ma parterze  a na poddaszu grzejniki

    Największy błąd jaki ludzie popełniają to robienie układów mieszanych,
    do tego zasilanych kotłem węglowym.

    Rób wszędzie podłogówki, bo później będziesz żałował. Jeżeli z jakichś
    powodów jest już za późno na podłogówkę to musisz odpowiednio
    przewymiarować grzejniki. Poza tym układ mieszany wymaga oddzielnych
    rozdzielaczy oraz oddzielnych pomp, a podłogówka mieszacza.

    Z kotłem węglowym czy na pellet układ zasilający układ mieszany się
    komplikuje i zwiększa koszty budowy.

  • 22. Data: 2018-08-12 15:24:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 23:27, Kris pisze:

    > Niby racja ale mało wiemy
    > Do 50 letniego nieocieplonego domu z pustaka betonowego też?
    > A jak grzejniki wysokotemperaturowe ma to też PC polecisz?
    > Nie uważasz z najpierw powyższe pytania powinny być a dopiero potem ew polecenie
    PC?
    > A teraz możesz ubliżać;)

    A teraz możesz przeprosić.

  • 23. Data: 2018-08-12 15:28:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 15:18, Twardy pisze:

    > Olej opał. odpada, miałem w poprzednim domu ogrzewanie na kocioł
    > zasilany olejem op. - najdroższe źródło ciepła, porażka!

    Poza tym olej to smród.

  • 24. Data: 2018-08-12 15:41:33
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Sun, 12 Aug 2018 13:18:14 +0200, Twardy
    >

    > Bezsensu. Po pierwsze wykluczasz tym samym montaż źródła
    > niskotemperaturowego (gaz z kondensatem, pompa ciepła),
    > po drugie kalafiory są mniej komfortowe.

    > Nie pytałem o powierzchnię, tylko o zapotrzebowanie.

    30-50 W/ m2

    Pzdr. T

  • 25. Data: 2018-08-12 15:44:41
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Piotrek Paradysz wrote:
    > PC

    To kto doradzi jaka PC wybrać?

    Znalazlem firme:
    "Firma Galmet dysponuje Krajowym Centrum Doradztwa Techniki Grzewczej, które
    służy fachową poradą na każdym etapie inwestycji, począwszy od planowania i
    projektowania po realizację. Doradca Galmet ds. dofinansowań na bieżąco
    monitoruje dostępne programy dofinansowania zakupu nowoczesnych
    ekologicznych urządzeń grzewczych oraz modernizacji istniejącej instalacji
    funkcjonujące w poszczególnych regionach i miastach, dzięki czemu może
    udzielić klientom informacji dotyczącej gdzie i jakiej wysokości dotację
    może otrzymać" itd..

    Czy powyższego sie trzymać?

    Pozdr. T

  • 26. Data: 2018-08-12 16:07:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 13:59, l...@g...com pisze:
    > Musiałbym wejść w przepisy ale przy wentylacji mechanicznej naw-wyw. w piwnicy,
    kotłowni, kocioł chyba mógłby tam stanąć?

    Nie ma takiej możliwości.

  • 27. Data: 2018-08-12 16:07:59
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > gdybys był na etapie budowy ocieplenia dałoby się zrobić tyle by
    > wystarczyła pompa ciepła.

    Wlasnie jestem, a w zasadzie bedę wkrotce na etapie budowy ocieplenia.

    Pzdr. T

  • 28. Data: 2018-08-12 16:11:48
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    collie wrote:

    > W takim układzie Ty wiesz najlepiej, dlaczego chcesz
    > wybrać między pelletem a ekogroszkiem, a nie na ten
    > przykład - między PC wodną i powietrzną.

    No ok, wybieram PC - wodna czy powietrzna?

    Znalazlem takie porownanie:

    Ile kosztują pompy ciepła i ogrzewanie nimi? Porównanie

    Typy pompy ciepła : Glikol-woda z kolektorem poziomym
    Stopień pokrycia zapotrzebowania na moc cieplną [%] 100
    Ilość pobieranej energii elektrycznej [kWh/rok] 2850
    Roczny koszt ogrzewania przy cenie energii 0,6 zł/kWh [zł/rok] 1710
    Cena instalacji [zł] 45 000

    Pzdr. T

  • 29. Data: 2018-08-12 16:21:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Aug 2018 15:41:33 +0200, Twardy

    > 30-50 W/ m2

    To akurat moc i też rozrzut jak w kałaszu. :P Do pompy ciepła trzeba mieć w
    miarę dokładne dane żeby nie przepłacać za moc jednostki. Wklep się może na
    http://cieplowlasciwie.pl jeśli nie masz OZC i szkoda Ci 400 zł (tylko
    uwaga, o ile ten kalkulator podaje całkiem celnie moc, tak przekłamuje,
    czyt. zawyża, zapotrzebowanie).

    Zaś o zapotrzebowanie pytałem głównie w świetle zbiornika na PB, gdzie dla
    butli 4800L (instalacja ~10 tys. na gotowo) trzeba się zamknąć z zużyciem w
    14MWh/rok żeby tankować raz w roku i mieć sensowną cenę z litra paliwa.
    Następna jest wielkości 6400L (koszt 13 tys.) i trza się zamknąć w
    18MWh/rok. Naturalnie CO+CWU.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2018-08-12 16:50:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Aug 2018 15:44:41 +0200, Twardy

    > To kto doradzi jaka PC wybrać?

    Pewnie nikt, bo nie podałeś podstawowych parametrów
    które są potrzebne do dobrania pompy ciepła.

    Z gruntowych celuj w polskie konstrukcje, ecopol, ekontech, powerpc.
    Z powietrznych Panasonic, LG (może jeszcze od biedy Daikin).

    Żadne vieśmany, burdelusy -- bo liczą za to jak za złoto.
    Znaczy marketing i świecące obudowy kosztują. :P

    Jak masz dużo dobrego gruntu i nie boisz się zrobić samemu wymiennika
    gruntowego (żeby obtanić instalację), oraz masz duże zapotrzebowanie na
    ciepło, to gruntowa. Ja mam na ten przykłąd oferty bez kiwnięcia palcem na
    32 tys. zł brutto (pompa ecopol 8kW, wymiennik spiralny na 500m2,
    ogarnięcie kotłowni ze zbiornikiem CWU i uruchomienie), a jak sam pogmeram
    przy wymienniku, to pewnie w 28 się zamknie. Dla porównania 12kW powietrzną
    (dla A2W35) się zrobi za podobne pieniądze (np. Panasonic czy LG). Ale przy
    podanych przez Ciebie mocy per m2 to powietrzna w skrajnym wypadku będzie
    musiała mieć ponad 16kW a to kosztuje już 35-37.

    --
    Pozdor
    Myjk