  • 11. Data: 2018-08-12 13:18:14
    Temat: Re: Pellet czy ekogroszek
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Sat, 11 Aug 2018 18:45:43 +0200, Twardy

    > W domu kalafiory i wentylacja grawitacyjna?

    W domu bedzie na parterze ogrzewanie podlowgowe a na poddaszu kaloryfery.

    > Jest jeszcze gaz z butli. Jakie dom ma zapotrzebowanie?

    Dom nowowybudowany. Powierzchnia uzytkowa 250 m2
    Gaz z butli odpada, gdyz piec musi byc usadowiony powyzej posadzek. U mnie
    jest jedno pomieszczenie piwniczne wlasnie na kotlownie.

    Pzdr. T

  • 12. Data: 2018-08-12 13:20:49
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
    > W dniu 2018-08-11 o 18:45, Twardy pisze:

    > Ani jedno, ani drugie.
    >
    > Pompę ciepła.
    >
    > Budujesz się czy już jesteś wybudowany? Jaki system ogrzewania?
    > Grzejniki czy podłogówka?

    Tak buduje, obecnie jest stan surowy zamkniety.
    Podlogowka ma parterze a na poddaszu grzejniki

    Pzdr. T

  • 13. Data: 2018-08-12 13:36:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 sierpnia 2018 13:21:47 UTC+2 użytkownik Twardy napisał:

    > Tak buduje, obecnie jest stan surowy zamkniety.
    > Podlogowka ma parterze a na poddaszu grzejniki

    Jak jeszcze masz możliwość to wywal te grzejniki z poddasza i daj wszędzie
    podłogówkę.
    Później będziesz żałował że wszędzie podłogówki nie dałeś
    Ja też na poddaszu grzejniki dałem i to jak teraz po latach widzę był główny błąd
    mojej budowy

  • 14. Data: 2018-08-12 13:43:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 13:36, Kris pisze:

    > Jak jeszcze masz możliwość to wywal te grzejniki z poddasza i daj wszędzie
    podłogówkę.
    Potwierdzam, najgłupszy błąd jaki można zrobić to mieszana instalacja,
    wszędzie daj
    podłogówkę a do łazienek elektryczne grzejniki żebyś miał gdzie ręcznik
    powiesić, można dać wodne ale będą ledwo ciepłe, wodne z dodatkową
    grzałką trzeba z kolei odcinać z jednej strony od instalacji zaworem
    żeby całego co nie grzać.
    Suma summarum wychodzi że elektryczne grzejniko-suszarki są najmniej
    problemowe, do tego wyłącznik czasowy żeby grzały np tylko 30 minut i to
    wystarczy do wysuszenia ręczników.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-08-12 13:47:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 13:18, Twardy pisze:

    > W domu bedzie na parterze ogrzewanie podlowgowe a na poddaszu kaloryfery.
    Przemyśl to zanim głupotę popełnisz.

    > Dom nowowybudowany. Powierzchnia uzytkowa 250 m2
    > Gaz z butli odpada, gdyz piec musi byc usadowiony powyzej posadzek. U
    > mnie jest jedno pomieszczenie piwniczne wlasnie na kotlownie.
    To Ci jeszcze olej opałowy pozostaje, tylko trochę miejsca na zbiorniki
    potrzebujesz
    albo częściej tankować będziesz musiał.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-08-12 13:59:15
    Od: l...@g...com

    Musiałbym wejść w przepisy ale przy wentylacji mechanicznej naw-wyw. w piwnicy,
    kotłowni, kocioł chyba mógłby tam stanąć?

  • 17. Data: 2018-08-12 14:36:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Aug 2018 13:18:14 +0200, Twardy

    > W domu bedzie na parterze ogrzewanie podlowgowe a na poddaszu kaloryfery.

    Bezsensu. Po pierwsze wykluczasz tym samym montaż źródła
    niskotemperaturowego (gaz z kondensatem, pompa ciepła),
    po drugie kalafiory są mniej komfortowe.

    > Dom nowowybudowany. Powierzchnia uzytkowa 250 m2

    Nie pytałem o powierzchnię, tylko o zapotrzebowanie.

    > Gaz z butli odpada, gdyz piec musi byc usadowiony
    > powyzej posadzek. U mnie jest jedno pomieszczenie
    > piwniczne wlasnie na kotlownie.

    Przy 250m2 znajdziesz 1m2 (albo i mniej)
    na kocioł nad posadzkami. Trzeba tylko chcieć.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-08-12 14:38:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 12 Aug 2018 13:47:28 +0200, Janusz

    > To Ci jeszcze olej opałowy pozostaje, tylko trochę miejsca na zbiorniki
    > potrzebujesz
    > albo częściej tankować będziesz musiał.

    Niedawno patrzyłem, to olej opałowy mi wychodził 0,35zł/kWh, więcej niż
    prąd w 2T (nie wspominając O G12as) a inwestycja i powierzchnia potrzebna
    na urządzenia nieporównywalnie większa na niekorzyść oleju. Zdecydowanie
    lepiej PC zamontować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2018-08-12 15:15:19
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Myjk wrote:
    > Sun, 12 Aug 2018 13:18:14 +0200, Twardy

    > Przy 250m2 znajdziesz 1m2 (albo i mniej)
    > na kocioł nad posadzkami. Trzeba tylko chcieć.

    Owszem, znajdzie się nawet nie jedno. Problem w tym, że gaz p-b jest cięższy
    od powietrza i nie można lokalizować kotła w poblizu zagłębień (studzienki,
    kratki sciekowe itd.) a takim jest piwnica.
    Jeśli nie gaz to poprosze kolegow o wskazówki - namiar na PC

    Pzdr. T

  • 20. Data: 2018-08-12 15:18:33
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Janusz wrote:

    > To Ci jeszcze olej opałowy pozostaje, tylko trochę miejsca na
    > zbiorniki potrzebujesz
    > albo częściej tankować będziesz musiał.

    Olej opał. odpada, miałem w poprzednim domu ogrzewanie na kocioł zasilany
    olejem op. - najdroższe źródło ciepła, porażka!

    Pzdr. T